Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | EL_1A_C15_U02 | Student potrafi narysować podstawowe charakterystyki maszyny elektrycznej, potrafi dobrać prawidłowo metody i aparaturę w celu wyznaczenia podstawowych wielkości charakteryzujących układ napędowy. Potrafi połączyć i uruchomić proste układy napędowe. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | EL_1A_U18 | Potrafi dobrać konfigurację rozwiązania napędowego oraz dokonać jego wstępnej oceny techniczno-ekonomicznej |
---|
EL_1A_U16 | Potrafi zaprojektować prosty obwód energoelektroniczny korzystając ze specjalistycznego oprogramowania |
EL_1A_U09 | Potrafi porównać rozwiązania projektowe elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych oraz instalacji elektrycznych ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (pobór mocy, koszt, funkcjonalność itp.) |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Poznanie złożonych układów napędowych opartych na maszynach elektrycznych. |
---|
C-4 | Poznanie metod regulacji prędkości obrotowej, rozruchu oraz hamowania maszyn elektrycznych. |
C-2 | Zdobycie wiedzy na temat podstaw napędu elektrycznego. |
C-3 | Poznanie podstawowych charakterystyk maszyn elektrycznych oraz maszyn roboczych. |
Treści programowe | T-L-5 | Regulacja predkosci obrotowej silników asynchronicznych. |
---|
T-L-4 | Rozruch silnika asynchronicznego. |
T-L-3 | Regulacja predkosci obrotowej silników pradu stałego. |
T-L-2 | Hamowanie silnikami elektrycznymi. |
T-W-5 | Układy napędowe silników asynchronicznych z dodatkową siłą elektromotoryczną. |
T-W-3 | Regulacja prędkości obrotowej silników elektrycznych w złożonych układach napędowych. |
T-W-4 | Silnik asynchroniczny, podstawowe definicje (moment krytyczny, poślizg krytyczny), wzór Klossa. Rozruch, hamowanie oraz regulacja prędkości obrotowej silników asynchronicznych. |
T-W-7 | Grzanie i chłodzenie maszyn elektrycznych. |
T-W-1 | Podstawowe informacje dotyczące napędu elektrycznego - elementy układu napędowego, charakterystyki maszyn roboczych ich podział oraz przykładowe maszyny robocze. Charakterystyki maszyn elektrycznych oraz ich podział. Definicja sztywności charakterystyki. Punkt pracy napędu. Równowaga statyczna oraz równanie ruchu. |
T-W-6 | Dynamika maszyn i napędów elektrycznych. |
T-W-10 | "Case study" wybranych układów napędowych. |
Metody nauczania | M-4 | Cwiczenia laboratoryjne. |
---|
M-3 | Metoda przypadków polegajaca na analizowaniu rozwiazan konkretnych problemów technicznych. |
M-2 | Wykład problemowy. |
M-1 | Wykład informacyjny. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Sposób oceny (laboratorium):
- ocena formująca na podstawie pisemnych lub ustnych odpowiedzi na temat związany z danym ćwiczeniem oraz złożonych sprawozdań |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Sposób oceny (wykład):
- ocena podsumowująca na postawie zaliczenia pisemnego oraz rozmowy ze studentem |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sposób oceny (laboratorium):
- ocena podsumowująca wystawiona na zakończenie cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie ocen cząstkowych z zaliczenia poszczególnych ćwiczeń i sprawozdań. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi narysować podstawowe charakterystyki maszyny elektrycznej, potrafi dobrać prawidłowo metody i aparaturę w celu wyznaczenia podstawowych wielkości charakteryzujących układ napędowy. Potrafi połączyć i uruchomić prosty układ napędowego. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |