Wydział Elektryczny - Elektronika i telekomunikacja (S1)
Sylabus przedmiotu Problemy ekologiczne w technice:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Elektronika i telekomunikacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Problemy ekologiczne w technice | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Elektrotechnologii i Diagnostyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jan Bursa <Jan.Bursa@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza ogólna typowa dla absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Uświadomienie studentom znaczenia ochrony środowiska we współczesnej technice. |
C-2 | Zapoznanie studentów z rolą elektrotechniki, elektroniki i automatyki w ochronie środowiska. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Aspekty prawne ochrony środowiska. | 1 |
T-W-2 | Aspekty ekonomiczne ochrony środowiska. | 1 |
T-W-3 | Organizacja ochrony środowiska w Polsce. | 1 |
T-W-4 | Energetyka konwencjonalna. | 2 |
T-W-5 | Odpady i gospodarka odpadami. | 2 |
T-W-6 | Recycling materiałów elektrotechnicznych i elektronicznych. | 1 |
T-W-7 | Odnawialne źródła energii. | 1 |
T-W-8 | Wpływ promieniowania elektromagnetycznego o różnej częstotliwości na organizm człowieka. | 2 |
T-W-9 | Problematyka hałasu w technice. | 1 |
T-W-10 | Energetyka jądrowa. | 1 |
T-W-11 | Ochrona śodowiska w technice. | 1 |
T-W-12 | Rola automatyki, elektrotechniki i elektroniki w ochronie środowiska. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Czytanie literatury oraz przygotowanie do zaliczenia wykładów | 44 |
A-W-3 | Zaliczenie wykładów | 1 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Dyskusja problemowa. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Końcowa ocena podsumowująca. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ET_1A_O19.2_W01 Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych. | ET_1A_W20 | T1A_W06 | InzA_W01 | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
ET_1A_O19.2_K01 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | ET_1A_K02 | T1A_K02 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1 |
ET_1A_O19.2_K02 Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera. | ET_1A_K06 | T1A_K07 | — | C-1, C-2 | T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-12 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_1A_O19.2_W01 Ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych. | 2,0 | |
3,0 | Student ma elementarną wiedzę na temat cyklu życia urządzeń elektronicznych oraz telekomunikacyjnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
ET_1A_O19.2_K01 Ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżyniera w swojej specjalności, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
ET_1A_O19.2_K02 Ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera. | 2,0 | |
3,0 | Student ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu informacji i opinii dotyczących działalności inżyniera. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |