Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S2)
specjalność: Sterowanie w układach robotycznych
Sylabus przedmiotu Mechanizmy interakcji człowiek-maszyna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Automatyka i robotyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Mechanizmy interakcji człowiek-maszyna | ||
Specjalność | Systemy sterowania procesami przemysłowymi | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sterowania i Pomiarów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maja Kocoń <Maja.Kocon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Maja Kocoń <Maja.Kocon@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza dotycząca podstaw programowania. |
W-2 | Umiejętność programowania w języku Python oraz znajomość biblioteki OpenCV. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zrozumienie podstawowych zagadnień związanych z interakcją człowiek-maszyna. |
C-2 | Wskazanie studentowi możliwości wykorzystania wiedzy z wielu dziedzin do realizacji zadania poprawy interakcji człowiek-maszyna. |
C-3 | Zapoznanie studenta z mechanizmami i technikami projektowania interakcji człowiek-maszyna. |
C-4 | Kształtowanie umiejętności samodzielnego projektowania modułów służących do poprawy jakości interakcji człowiek-maszyna. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zaprojektowanie systemu interakcji użytkownika z maszyną, który będzie realizował zadane założenia. | 13 |
T-P-2 | Prezentacja wykonanych projektów. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do zagadnień związanych z interakcją człowiek-maszyna. | 2 |
T-W-2 | Obszary zastosowań systemów interakcji człowiek-maszyna. Podstawowe kanały wymiany informacji. | 2 |
T-W-3 | Techniki modelowania interakcji między człowiekiem a maszyną oraz typy interakcji. | 2 |
T-W-4 | Techniki analizy i syntezy ruchu człowieka. | 2 |
T-W-5 | Podstawy projektowania systemu interakcji. Opracowanie projektu w oparciu o określone założenia. | 2 |
T-W-6 | Zastosowanie grafiki trójwymiarowej w projektowaniu wirtualnych agentów. | 2 |
T-W-7 | Interfejsy multimedialne oraz socjalni agenci. | 2 |
T-W-8 | Zaliczenie pisemne wykładu. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach. | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie do ćwiczeń - praca własna studenta. | 11 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach. | 2 |
A-P-4 | Zaliczenie projektu. | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Praca własna studenta. | 12 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach. | 2 |
A-W-4 | Zaliczenie wykładu. | 1 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Konsultacje projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Ocena postepów w procesie opracowywania projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanego projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D07-SSPP_W01 Student posiada wiedzę w zakresie zasad projektowania i cech charakterystycznych systemów interakcji człowiek-maszyna. | AR_2A_W01 | T2A_W01 | — | C-1, C-2 | T-W-2, T-W-1, T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
AR_2A_D07-SSPP_U01 Student potrafi samodzielnie zaprojektować prosty system interakcji z uwzględnieniem wybranych założeń. | AR_2A_U02 | T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11 | — | C-3, C-4 | T-P-1, T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-7 | M-2 | S-3, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D07-SSPP_W01 Student posiada wiedzę w zakresie zasad projektowania i cech charakterystycznych systemów interakcji człowiek-maszyna. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi poprawnie zdefiniować podstawowe założenia oraz zna zasady projektowania systemów interakcji człowiek-maszyna. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
AR_2A_D07-SSPP_U01 Student potrafi samodzielnie zaprojektować prosty system interakcji z uwzględnieniem wybranych założeń. | 2,0 | |
3,0 | Student wykona samodzielnie projekt modułu do systemu interakcji człowiek-maszyna. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Yvonne Rogers, Helen Sharp, Jenny Preece, Interaction Design: Beyond Human - Computer Interaction, Willey, 2011
- Editors: Professor Dr.-Ing. Karl-Friedrich Kraiss, Advanced Man-Machine Interaction Fundamentals and Implementation, Springer, 2006