Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie międzynarodowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie międzynarodowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu, Gospodarki i Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Studenci winni, wykazać się niezbędną wiedzą z zakresu makroekonomii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Podstawy zarządzania międzynarodowego;4
T-P-2Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego;4
T-P-3Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur;4
T-P-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej;4
T-P-5Polityka zatrudnienia w firmach międzynarodowych;2
T-P-6Funkcje menedżerskie w firmach międzynarodowych;2
T-P-7Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach międzynarodowych;2
T-P-8Zarządzanie finansami w skali międzynarodowych;2
T-P-9Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych;4
T-P-10Logistyka międzynarodowa;2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie do zajęć lektura literatury30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wyklad informacyjny
M-2zajęcia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena bieżącego zaangażowania studenta w zajęcia
S-2Ocena formująca: praca pisemna - projekt

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O10/1_W01
Student zna procesy oraz kierunki rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie
Z_1A_W01, Z_1A_W02, Z_1A_W03, Z_1A_W04S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03C-1T-P-2, T-P-1M-2, M-1S-2
Z_1A_O10/1_W02
Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej
Z_1A_W01, Z_1A_W02, Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W05, Z_1A_W06S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05C-1T-P-4M-2, M-1S-2
Z_1A_O10/1_W03
Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych
Z_1A_W01, Z_1A_W02, Z_1A_W03, Z_1A_W04, Z_1A_W05, Z_1A_W06S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05C-1T-P-9M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O10/1_U01
Umie stosować metody zarządzania w środowisku międzynarodowym
Z_1A_U05, Z_1A_U07, Z_1A_U01, Z_1A_U02S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U08C-1T-P-9, T-P-6, T-P-8, T-P-5, T-P-7, T-P-3, T-P-4, T-P-2, T-P-1M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O10/1_K01
umie pracować w grupie
Z_1A_K02, Z_1A_K01, Z_1A_K03S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06C-1T-P-3M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_O10/1_W01
Student zna procesy oraz kierunki rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie
2,0Student nie zna kierunków i procesów związanych z zarządaniem międzyanrodowym
3,0Potrafi określić w minimalnym stopniu czym jest zarządzanie miedzynarodowe
3,5Potrafi wymienić główne grupy narzędzi stosowanych w zarządzaniu międzynarodowym
4,0Dobrze orientuje się w zaganieniach zarządzania międzyanarodowego
4,5Samodzielnie dokonuje analiz sytuacji w których znalazły się badane przedsiębiorstwa
5,0Samodzielnie formułuje wnioski, uzasadnia je, dobiera metody zarządania do poszczególnych przypadków.
Z_1A_O10/1_W02
Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej
2,0Nie zna koncepcji zarządzana zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej
3,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu dostatecznym
3,5Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu dobrym
4,5Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_O10/1_W03
Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych
2,0Nie zna koncepcji zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych
3,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_O10/1_U01
Umie stosować metody zarządzania w środowisku międzynarodowym
2,0Nie zna metod zarządzania
3,0Student zna metody zarządzania w stopniu ogólnym ale nie potrafi znaleźć możliwości ich zastosowania w omawianych warunkach
3,5Student zna metody zarządzania w stopniu ogólnym. Zna możliwości wdrożenia konktretnych metod w konkretnych przypadkach.
4,0Rozumie specyfikę zarządania międzynarodowego i płynące z tego konsekwencje dla zarządzającego
4,5Potrafi trafnie dobierać możliwe rozwiazania do zaistniałej sytuacji i potrafi uzasadnić potrzebę zastosowania konkretnych rozwiązań
5,0Bardzo dobrze rozumie zagadnienia zarządzania międzyanrodowego. Potrafi wykorzystać specyfczną wiedzę z zakresu zarządaznia międzyanrodowego do opisu i oceny zjawisk w konkretnych przykladach

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_O10/1_K01
umie pracować w grupie
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy

Literatura podstawowa

  1. Rozkwitalska M.:, Zarządzanie międzynarodowe, Difin, Warszawa, 2008
  2. Iszkowski W., Praktyka zarządzania międzynarodowego w Polsce, Centrum Doradztwa i Inforamcji Difin Sp. z o.o., Warszawa 2000, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Stankiewicz M. J.:, Zarządzanie wiedzą jako kluczowy czynnik międzynarodowej konkurencyjności przedsiębiorstwa, Towarzystwo Naukowe Organizacji i Kierownictwa Stowarzyszenie Wyższej Użyteczności DOM ORGANIZATORA, Toruń 2006, 2006

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Podstawy zarządzania międzynarodowego;4
T-P-2Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego;4
T-P-3Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur;4
T-P-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej;4
T-P-5Polityka zatrudnienia w firmach międzynarodowych;2
T-P-6Funkcje menedżerskie w firmach międzynarodowych;2
T-P-7Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach międzynarodowych;2
T-P-8Zarządzanie finansami w skali międzynarodowych;2
T-P-9Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych;4
T-P-10Logistyka międzynarodowa;2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Przygotowanie do zajęć lektura literatury30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O10/1_W01Student zna procesy oraz kierunki rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W02zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W03ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-P-2Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego;
T-P-1Podstawy zarządzania międzynarodowego;
Metody nauczaniaM-2zajęcia projektowe
M-1wyklad informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: praca pisemna - projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna kierunków i procesów związanych z zarządaniem międzyanrodowym
3,0Potrafi określić w minimalnym stopniu czym jest zarządzanie miedzynarodowe
3,5Potrafi wymienić główne grupy narzędzi stosowanych w zarządzaniu międzynarodowym
4,0Dobrze orientuje się w zaganieniach zarządzania międzyanarodowego
4,5Samodzielnie dokonuje analiz sytuacji w których znalazły się badane przedsiębiorstwa
5,0Samodzielnie formułuje wnioski, uzasadnia je, dobiera metody zarządania do poszczególnych przypadków.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O10/1_W02Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W02zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W03ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-P-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej;
Metody nauczaniaM-2zajęcia projektowe
M-1wyklad informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: praca pisemna - projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna koncepcji zarządzana zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej
3,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu dostatecznym
3,5Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu dobrym
4,5Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna koncepcje zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O10/1_W03Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W02zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W03ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
Z_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-P-9Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych;
Metody nauczaniaM-2zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena bieżącego zaangażowania studenta w zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna koncepcji zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych
3,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna koncepcje zarządzania marketingiem na rynkach międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O10/1_U01Umie stosować metody zarządzania w środowisku międzynarodowym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U05realnie ocenia ograniczenia procesu podejmowania decyzji
Z_1A_U07potrafi wyjaśniać, przewidywać i wpływać na zachowania ludzi w organizacji
Z_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U02jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-P-9Zarządzanie marketingiem na rynkach międzynarodowych;
T-P-6Funkcje menedżerskie w firmach międzynarodowych;
T-P-8Zarządzanie finansami w skali międzynarodowych;
T-P-5Polityka zatrudnienia w firmach międzynarodowych;
T-P-7Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwach międzynarodowych;
T-P-3Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur;
T-P-4Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej;
T-P-2Zarządzanie międzynarodowe w perspektywie zarządzania strategicznego;
T-P-1Podstawy zarządzania międzynarodowego;
Metody nauczaniaM-2zajęcia projektowe
M-1wyklad informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: praca pisemna - projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna metod zarządzania
3,0Student zna metody zarządzania w stopniu ogólnym ale nie potrafi znaleźć możliwości ich zastosowania w omawianych warunkach
3,5Student zna metody zarządzania w stopniu ogólnym. Zna możliwości wdrożenia konktretnych metod w konkretnych przypadkach.
4,0Rozumie specyfikę zarządania międzynarodowego i płynące z tego konsekwencje dla zarządzającego
4,5Potrafi trafnie dobierać możliwe rozwiazania do zaistniałej sytuacji i potrafi uzasadnić potrzebę zastosowania konkretnych rozwiązań
5,0Bardzo dobrze rozumie zagadnienia zarządzania międzyanrodowego. Potrafi wykorzystać specyfczną wiedzę z zakresu zarządaznia międzyanrodowego do opisu i oceny zjawisk w konkretnych przykladach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O10/1_K01umie pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Z_1A_K01Uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Z_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie procesów oraz kierunków rozwoju zarządzania międzynarodowego, szczególnie we współczesnym zglobalizowanym świecie oraz zapoznanie słuchaczy ze specyfiką zarządzania przedsiębiorstwem na rynkach międzynarodowych.
Treści programoweT-P-3Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur;
Metody nauczaniaM-2zajęcia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena bieżącego zaangażowania studenta w zajęcia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy