Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Turystyka zagraniczna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Turystyka zagraniczna | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student winien wykazać się wiedzą z zakresu makroekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znać podstawowe pojęcia z zakresu turystyki |
C-2 | Mieć podstawowąwiedzę o uwarunkowaniach rozwoju turystyki zagranicznej |
C-3 | Charakteryzować trendy w turstyce zagranicznej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Klasyfikacja turystyki zagranicznej | 2 |
T-W-2 | Czynniki rozwoju turystyki | 2 |
T-W-3 | Wielkość i struktura międzynarodowego ruchu turystycznego | 4 |
T-W-4 | Kierunki przemieszczeń turystycznych | 2 |
T-W-5 | Trendy w zakresie turystyki zagranicznej | 3 |
T-W-6 | Zagrożenia rozwoju turystyki zagranicznej | 2 |
T-W-7 | Nowoczesne produkty turystyczne w turystyce zagranicznej | 3 |
T-W-8 | Rozwój ekoturystyki na świecie | 2 |
20 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | wykład problemowy |
M-3 | Metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne pozwalające ustalić stopień opanowania celów. |
S-2 | Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_E6_W01 definiuje podstawowe pojęcia z zakresu turystyki zagranicznej | TiR_1A_W01, TiR_1A_W02, TiR_1A_W03, TiR_1A_W04, TiR_1A_W06, TiR_1A_W07, TiR_1A_W08 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W10, S1A_W11 | C-1, C-2, C-3 | T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
TiR_1A_E6_W02 ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych | TiR_1A_W01, TiR_1A_W02, TiR_1A_W03, TiR_1A_W04, TiR_1A_W06, TiR_1A_W07, TiR_1A_W08 | S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W09, S1A_W10, S1A_W11 | C-1, C-2, C-3 | T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_E6_U01 analizuje zachowania podmiotów występujących na rynku dotyczące podstawowych mechanizmów i tendencji w turystyce zagranicznej | TiR_1A_U01, TiR_1A_U02, TiR_1A_U03 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03 | C-3 | T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-3 | S-1 |
TiR_1A_E6_U02 potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne | TiR_1A_U01, TiR_1A_U02, TiR_1A_U03, TiR_1A_U04 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04 | C-1, C-2, C-3 | T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
TiR_1A_E6_U03 Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej | TiR_1A_U01, TiR_1A_U02, TiR_1A_U03, TiR_1A_U04, TiR_1A_U05 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_E6_K01 pracuje w zespole pełniąc różne role | TiR_1A_K01, TiR_1A_K02, TiR_1A_K03, TiR_1A_K04, TiR_1A_K05 | S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
TiR_1A_E6_K02 potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | TiR_1A_K05, TiR_1A_K06, TiR_1A_K07 | P1A_K08, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07 | C-1, C-2, C-3 | T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
TiR_1A_E6_K03 Student rowija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów | TiR_1A_K04, TiR_1A_K05, TiR_1A_K08 | P1A_K01, P1A_K03, P1A_K06, P1A_K07, S1A_K04, S1A_K05 | C-1, C-2, C-3 | T-W-3, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-5, T-W-8, T-W-1, T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_E6_W01 definiuje podstawowe pojęcia z zakresu turystyki zagranicznej | 2,0 | Nie posiada podstawowej wiedzy. Nie potrafi zdefinioować najważniejszych zjawisk i procesów związanych z turystyką zagraniczną |
3,0 | Dysponuje bardzo ograniczonymi mozliwościami rozumienia głównych procesów i zjawisk występujących w turystyce międzynarodowej | |
3,5 | Zna podstawowe definicje z zakresu turystyki zagraniczej | |
4,0 | Dobiera metody analiz trendów w turystyce zagranicznej | |
4,5 | Tłumaczy podstawowe zjawiska występujące w turystyce zagranicznej | |
5,0 | Potrafi przewidzieć i wskazać kierunki rozwoju turystyki zagranicznej. | |
TiR_1A_E6_W02 ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych | 2,0 | nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych |
3,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym | |
4,5 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_E6_U01 analizuje zachowania podmiotów występujących na rynku dotyczące podstawowych mechanizmów i tendencji w turystyce zagranicznej | 2,0 | Nie potrafi analizować zachowań i zjawisk z zakresu tyrystyki zagranicznej |
3,0 | Posługuje się bardzo ograniczonymi mozliwościami analizy procesów i zjawisk | |
3,5 | Przedstawia wyniki prostych obserwacji trendów w turystyce zagranicznej | |
4,0 | Samodzielnie analizuje wybrane zagadnienia z zakresu turystyki miedzynarodowej | |
4,5 | Potrafi samodzielnie wyciągać wnoski na podstawie własnych analiz | |
5,0 | Rozumie i umie interpretować zjawiska i procesy w turystyce zagranicznej. Formuluje wnioski, przedstawia je , uczestniczy w dyskusji. | |
TiR_1A_E6_U02 potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne | 2,0 | nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne |
3,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym | |
3,5 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym | |
4,5 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym | |
TiR_1A_E6_U03 Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej | 2,0 | Nie identyfikuje głownych form turystyki zagranicznej |
3,0 | Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu dobrym | |
4,5 | Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Identyfikuje głowne formy turystyki zagranicznej w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_E6_K01 pracuje w zespole pełniąc różne role | 2,0 | Nie potrafi pracować w grupie |
3,0 | Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym | |
3,5 | Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań | |
4,0 | Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu | |
4,5 | Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami | |
5,0 | Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy | |
TiR_1A_E6_K02 potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | Nie potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności |
3,0 | Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dostateczym | |
4,0 | Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności w stopniu bardzo dobrym | |
TiR_1A_E6_K03 Student rowija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów | 2,0 | Student nie rozwija wrażliwości na problemy spoleczne i gospodarcze regionów |
3,0 | Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu więcej niż dostateczny | |
4,0 | Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu dobrym | |
4,5 | Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu wieciej niż dobrym | |
5,0 | Student rozwija wrażliwość na problemy spoleczne i gospodarcze regionów w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Kaczmarek J. Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2005, 2005
- Jędrzejczyk I., Nowoczesny biznes turystyczny, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000, 2000
- Praca zbiorowa pod red. S.Bosiackiego, J.Grella, Gospodarka turystyczna w XXI wieku : szanse i bariery rozwoju w warunkach integracji miedzynarodowej., AWF w Poznaniu, Ponań, 2004
Literatura dodatkowa
- Alejziak W., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Albis, Kraków 1999, 1999