Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Rachunkowość budżetowa

Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość budżetowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rachunkowość budżetowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Sprawozdawczość budżetowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>, Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl>, Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomośc zagadnień wprowadzających do rachunkowości budżetowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie słuchaczy z problematyką sprawozdawczości budżetowej, w tym w zakresie operacji finansowych i w układzie zadaniowym

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ogólna charakterystyka sprawozdawczości budżetowej (istota, podstawy prawne, zakres i zasady sporzadzania obiegu)4
T-A-2Analiza budowy i zasad sporządzania i obiegu wybranych sprawozdań budżetowych, zakresu operacji finansowych i realizacji budzetu w układzie zadaniowym6
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1udział w zajęciach10
A-A-2Zapoznanie się z wybranymi sprawozdaniami budżetowymi i próba ich samodzielnego sporządzenia20
A-A-3Studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie się do zaliczenia30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład inforacyjny
M-2dyskusja dydaktyczna i ćwiczenia problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: sporzadzenie sprawozdania

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RB_10-_C11_W01
Słuchacz zna podstawowe zasady sporządzania sprawozdań budzetowych
RB_10-_W01C-1T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RB_10-_C11_U01
Słuchacz posiada umiejetność sporzadzania sprawozdań budzetowych na podstawie zapisu zdarzen gospodarczych
RB_10-_U02C-1T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RB_10-_C11_K01
Słuchacz potrafi samodzielnie lub zespołowo rozważać problemy sprawozdawczości budzetowej
RB_10-_K01, RB_10-_K02, RB_10-_K03C-1T-A-1, T-A-2M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RB_10-_C11_W01
Słuchacz zna podstawowe zasady sporządzania sprawozdań budzetowych
2,0
3,0Słuchacz w ogólnym zarysie zna podstawowe zasady sporządzania sprawozdań budżetowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RB_10-_C11_U01
Słuchacz posiada umiejetność sporzadzania sprawozdań budzetowych na podstawie zapisu zdarzen gospodarczych
2,0
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RB_10-_C11_K01
Słuchacz potrafi samodzielnie lub zespołowo rozważać problemy sprawozdawczości budzetowej
2,0
3,0Słuchacz posiada zdolnośc do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania problemów z zakresu sprawozdawczości budzetowej podczas zajęć
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jarosz B., Sprawozdawczość budżetowa 2014 Nowe wytyczne, aktualne procedury, przykłady wypełnionych formularzy (E-book), Wiedza i praktyka, Warszawa, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Bieniaszewska A., Borzęcka A., Cellary M., Gąsiorek K., Kuśnierz L., Sprawozdawczość budżetowa 2014, C.H.Beck, Warszawa, 2014

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ogólna charakterystyka sprawozdawczości budżetowej (istota, podstawy prawne, zakres i zasady sporzadzania obiegu)4
T-A-2Analiza budowy i zasad sporządzania i obiegu wybranych sprawozdań budżetowych, zakresu operacji finansowych i realizacji budzetu w układzie zadaniowym6
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1udział w zajęciach10
A-A-2Zapoznanie się z wybranymi sprawozdaniami budżetowymi i próba ich samodzielnego sporządzenia20
A-A-3Studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie się do zaliczenia30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRB_10-_C11_W01Słuchacz zna podstawowe zasady sporządzania sprawozdań budzetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRB_10-_W01Ma wiedzę w zakresie zasad prowadzenia ksiąg rachunkowych i sporządzania sprawozdań finansowych i budżetowych w jednostkach sektora finansów publicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z problematyką sprawozdawczości budżetowej, w tym w zakresie operacji finansowych i w układzie zadaniowym
Treści programoweT-A-1Ogólna charakterystyka sprawozdawczości budżetowej (istota, podstawy prawne, zakres i zasady sporzadzania obiegu)
T-A-2Analiza budowy i zasad sporządzania i obiegu wybranych sprawozdań budżetowych, zakresu operacji finansowych i realizacji budzetu w układzie zadaniowym
Metody nauczaniaM-1wykład inforacyjny
M-2dyskusja dydaktyczna i ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sporzadzenie sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz w ogólnym zarysie zna podstawowe zasady sporządzania sprawozdań budżetowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRB_10-_C11_U01Słuchacz posiada umiejetność sporzadzania sprawozdań budzetowych na podstawie zapisu zdarzen gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRB_10-_U02Potrafi sporządzić i zinterpretować sprawozdanie finansowe i budżetowe
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z problematyką sprawozdawczości budżetowej, w tym w zakresie operacji finansowych i w układzie zadaniowym
Treści programoweT-A-1Ogólna charakterystyka sprawozdawczości budżetowej (istota, podstawy prawne, zakres i zasady sporzadzania obiegu)
T-A-2Analiza budowy i zasad sporządzania i obiegu wybranych sprawozdań budżetowych, zakresu operacji finansowych i realizacji budzetu w układzie zadaniowym
Metody nauczaniaM-1wykład inforacyjny
M-2dyskusja dydaktyczna i ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sporzadzenie sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz posiada podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRB_10-_C11_K01Słuchacz potrafi samodzielnie lub zespołowo rozważać problemy sprawozdawczości budzetowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRB_10-_K01Potrafi korzystać z informacji w celu realizacji funkcji rachunkowości (informacyjnej, kontrolnej, optymalizacyjnej, decyzyjnej)
RB_10-_K02Potrafi współpracować z użytkownikami informacji z rachunkowości
RB_10-_K03Ma świadomość konieczności ustawicznej aktualizacji wiedzy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie słuchaczy z problematyką sprawozdawczości budżetowej, w tym w zakresie operacji finansowych i w układzie zadaniowym
Treści programoweT-A-1Ogólna charakterystyka sprawozdawczości budżetowej (istota, podstawy prawne, zakres i zasady sporzadzania obiegu)
T-A-2Analiza budowy i zasad sporządzania i obiegu wybranych sprawozdań budżetowych, zakresu operacji finansowych i realizacji budzetu w układzie zadaniowym
Metody nauczaniaM-1wykład inforacyjny
M-2dyskusja dydaktyczna i ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sporzadzenie sprawozdania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz posiada zdolnośc do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania problemów z zakresu sprawozdawczości budzetowej podczas zajęć
3,5
4,0
4,5
5,0