Wydział Ekonomiczny - Rachunkowość budżetowa
Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość budżetowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Rachunkowość budżetowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sprawozdawczość budżetowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>, Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl>, Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc zagadnień wprowadzających do rachunkowości budżetowej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie słuchaczy z problematyką sprawozdawczości budżetowej, w tym w zakresie operacji finansowych i w układzie zadaniowym |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Ogólna charakterystyka sprawozdawczości budżetowej (istota, podstawy prawne, zakres i zasady sporzadzania obiegu) | 4 |
T-A-2 | Analiza budowy i zasad sporządzania i obiegu wybranych sprawozdań budżetowych, zakresu operacji finansowych i realizacji budzetu w układzie zadaniowym | 6 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w zajęciach | 10 |
A-A-2 | Zapoznanie się z wybranymi sprawozdaniami budżetowymi i próba ich samodzielnego sporządzenia | 20 |
A-A-3 | Studiowanie literatury przedmiotu i przygotowanie się do zaliczenia | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład inforacyjny |
M-2 | dyskusja dydaktyczna i ćwiczenia problemowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: sporzadzenie sprawozdania |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RB_10-_C11_W01 Słuchacz zna podstawowe zasady sporządzania sprawozdań budzetowych | RB_10-_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RB_10-_C11_U01 Słuchacz posiada umiejetność sporzadzania sprawozdań budzetowych na podstawie zapisu zdarzen gospodarczych | RB_10-_U02 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
RB_10-_C11_K01 Słuchacz potrafi samodzielnie lub zespołowo rozważać problemy sprawozdawczości budzetowej | RB_10-_K01, RB_10-_K02, RB_10-_K03 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RB_10-_C11_W01 Słuchacz zna podstawowe zasady sporządzania sprawozdań budzetowych | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz w ogólnym zarysie zna podstawowe zasady sporządzania sprawozdań budżetowych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RB_10-_C11_U01 Słuchacz posiada umiejetność sporzadzania sprawozdań budzetowych na podstawie zapisu zdarzen gospodarczych | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
RB_10-_C11_K01 Słuchacz potrafi samodzielnie lub zespołowo rozważać problemy sprawozdawczości budzetowej | 2,0 | |
3,0 | Słuchacz posiada zdolnośc do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania problemów z zakresu sprawozdawczości budzetowej podczas zajęć | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jarosz B., Sprawozdawczość budżetowa 2014 Nowe wytyczne, aktualne procedury, przykłady wypełnionych formularzy (E-book), Wiedza i praktyka, Warszawa, 2014
Literatura dodatkowa
- Bieniaszewska A., Borzęcka A., Cellary M., Gąsiorek K., Kuśnierz L., Sprawozdawczość budżetowa 2014, C.H.Beck, Warszawa, 2014