Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Organizacja handlu i usług

Sylabus przedmiotu Prawo międzynarodowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo międzynarodowe
Specjalność Handel zagraniczny
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości i Agrobiznesu
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 9 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw;1
T-A-2Prawo międzynarodowe w sądach krajowych;1
T-A-3Podmioty prawa międzynarodowego;1
T-A-4Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych;1
T-A-5Międzynarodowe prawo ochrony środowiska - kwestie transgraniczne;1
T-A-6Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw;1
T-A-7Prawo międzynarodowe w sądach krajowych;1
T-A-8Podmioty prawa międzynarodowego;1
T-A-9Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych;1
9
wykłady
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;1
T-W-2Prawo traktatów;1
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;1
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.1
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego1
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;1
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;1
T-W-8Zarys historii prawa międzynarodowego;1
T-W-9Prawo traktatów;1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Udział w konsultacjach15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu6
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2udział w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z wykładów15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
M-4Rozwiązywanie kazusów;

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/9_W01
Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego.
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W04S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04C-1T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-3M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-3, S-4, S-2
E_1A_D6/9_W02
Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W05, E_1A_W01, E_1A_W04S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05C-2T-W-4, T-W-3, T-A-3, T-A-2, T-A-1M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-3, S-4
E_1A_D6/9_W03
Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W05, E_1A_W04S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05C-3T-A-3, T-A-4M-4, M-1, M-3S-1, S-4, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/9_U01
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł;
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-3, C-2, C-1T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-9, T-W-7, T-W-8, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-9, T-A-8M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-3, S-4, S-2
E_1A_D6/9_U02
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-3, C-2, C-1T-W-9, T-W-7, T-W-8, T-A-3, T-A-2, T-A-1, T-A-6, T-A-7, T-A-5, T-A-4, T-A-9, T-A-8M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-3, S-4, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D6/9_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia;
E_1A_K04, E_1A_K05, E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06C-3, C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-3, T-W-7, T-W-2, T-W-8M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-3, S-4, S-2
E_1A_D6/9_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze;
E_1A_K04, E_1A_K05, E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06C-3, C-2, C-1T-W-1, T-W-3, T-W-2M-4, M-2, M-1, M-3S-1, S-3, S-4, S-2
E_1A_D6/9_K03
Potrafi pracować zespołowo.
E_1A_K04, E_1A_K05, E_1A_K06, E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06, S1A_K07C-3, C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-2M-4, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/9_W01
Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego.
2,0Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy w zakresie prawa międzynarodowego.
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego.
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D6/9_W02
Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
2,0Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
3,0Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
3,5Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D6/9_W03
Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
2,0Student nie posiada orientacji w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,0Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,5Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/9_U01
Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł;
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoich profesjonalnych umiejętności.
3,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł.
3,5Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D6/9_U02
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów
2,0Student nie posiada elementarnych umiejętności badawczych pozwalających na analizowanie przykładów.
3,0Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów.
3,5Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D6/9_K01
Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia;
2,0Student nie zna ograniczeń swojej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia
3,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia
3,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dobrym
4,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dobry
5,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D6/9_K02
Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze;
2,0Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacji w literaturze.
3,0Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze.
3,5Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu dobrym.
4,5Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu większym niż dobry.
5,0Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D6/9_K03
Potrafi pracować zespołowo.
2,0Student nie potrafi pracować zespołowo.
3,0Student potrafi pracować zespołowo
3,5Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi pracować zespołowo w stopniu dobrym
4,5Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi pracować zespołowo w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Antonowicz L., Podręcznik prawa międzynarodowego, Lexis Nexis, Warszawa, 2009
  2. Góralczyk W., Prawo międzynarodowe puibliczne w zarysie, Lexis Nexis, Warszawa, 2008
  3. Shaw M. L., Prawo międzynarodowe, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw;1
T-A-2Prawo międzynarodowe w sądach krajowych;1
T-A-3Podmioty prawa międzynarodowego;1
T-A-4Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych;1
T-A-5Międzynarodowe prawo ochrony środowiska - kwestie transgraniczne;1
T-A-6Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw;1
T-A-7Prawo międzynarodowe w sądach krajowych;1
T-A-8Podmioty prawa międzynarodowego;1
T-A-9Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych;1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;1
T-W-2Prawo traktatów;1
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;1
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.1
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego1
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;1
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;1
T-W-8Zarys historii prawa międzynarodowego;1
T-W-9Prawo traktatów;1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Udział w konsultacjach15
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia i udział w zaliczeniu6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach9
A-W-2udział w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z wykładów15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/9_W01Podstawowa wiedza z zakresu prawa międzynarodowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
Treści programoweT-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
Metody nauczaniaM-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy w zakresie prawa międzynarodowego.
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego.
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie prawa międzynarodowego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/9_W02Elementarna wiedza z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
Treści programoweT-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-A-3Podmioty prawa międzynarodowego;
T-A-2Prawo międzynarodowe w sądach krajowych;
T-A-1Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw;
Metody nauczaniaM-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada nawet elementarnej wiedzy z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
3,0Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową.
3,5Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarną wiedzę z zakresu regulacji rządzących wymianą międzynarodową w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/9_W03Posiada oriętacje w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
Treści programoweT-A-3Podmioty prawa międzynarodowego;
T-A-4Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych;
Metody nauczaniaM-4Rozwiązywanie kazusów;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada orientacji w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,0Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych.
3,5Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu dobrym.
4,5Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada orientację w zakresie struktur organizacji międzynarodowych, regionalnych i wyspecjalizowanych w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/9_U01Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
Treści programoweT-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-9Prawo traktatów;
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-8Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-A-3Podmioty prawa międzynarodowego;
T-A-2Prawo międzynarodowe w sądach krajowych;
T-A-1Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw;
T-A-6Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw;
T-A-7Prawo międzynarodowe w sądach krajowych;
T-A-5Międzynarodowe prawo ochrony środowiska - kwestie transgraniczne;
T-A-4Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych;
T-A-9Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych;
T-A-8Podmioty prawa międzynarodowego;
Metody nauczaniaM-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy i rozwijać swoich profesjonalnych umiejętności.
3,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł.
3,5Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę i rozwijać swoje profesjonalne umiejętności korzystając z różnorodnych źródeł w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/9_U02Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na analizowanie przykładów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
Treści programoweT-W-9Prawo traktatów;
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-8Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-A-3Podmioty prawa międzynarodowego;
T-A-2Prawo międzynarodowe w sądach krajowych;
T-A-1Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw;
T-A-6Relacje między prawem międzynarodowym a prawem wewnętrznym poszczególnych państw;
T-A-7Prawo międzynarodowe w sądach krajowych;
T-A-5Międzynarodowe prawo ochrony środowiska - kwestie transgraniczne;
T-A-4Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych;
T-A-9Szeroko rozumiana problematyka prawna organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych;
T-A-8Podmioty prawa międzynarodowego;
Metody nauczaniaM-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada elementarnych umiejętności badawczych pozwalających na analizowanie przykładów.
3,0Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów.
3,5Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu dobrym.
4,5Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalających na analizowanie przykładów w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/9_K01Zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
Treści programoweT-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-2Prawo traktatów;
T-W-8Zarys historii prawa międzynarodowego;
Metody nauczaniaM-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna ograniczeń swojej wiedzy i nie rozumie potrzeby dalszego kształcenia
3,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia
3,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu dobrym
4,5Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu większym niż dobry
5,0Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę dalszego kształcenia w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/9_K02Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
Treści programoweT-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-3Zasady wypełniania zobowiązań międzynarodowych;
T-W-2Prawo traktatów;
Metody nauczaniaM-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-3Ocena podsumowująca: Ocena zaliczenia testowego
S-4Ocena podsumowująca: Ocena egzaminu testowego.
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi samodzielnie wyszukiwać informacji w literaturze.
3,0Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze.
3,5Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu dobrym.
4,5Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu większym niż dobry.
5,0Student samodzielnie wyszukuje informacje w literaturze w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D6/9_K03Potrafi pracować zespołowo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
E_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
S1A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Poznanie struktur organizacji międzynarodowych, organizacji regionalnych i wyspecjalizowanych.
C-2Poznanie reguł rządzących wymianą międzynarodową;
C-1Poznanie elementów prawa międzynarodowego;
Treści programoweT-W-1Zarys historii prawa międzynarodowego;
T-W-4Nieważność i wygaśnięcie umów międzynarodowych.
T-W-6Rola i znaczenie prawa międzynarodowego we współczesnym świecie;
T-W-5Charakter i rozwój prawa międzynarodowego
T-W-7Źródła prawa międzynarodowego;
T-W-2Prawo traktatów;
Metody nauczaniaM-4Rozwiązywanie kazusów;
M-2Ćwiczenia z zastosowaniem prezentacji multimedialnej;
M-3Prezentacje i prace studentów;
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Weryfikacja poprawności rozwiązywania kazusów;
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji studentów;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować zespołowo.
3,0Student potrafi pracować zespołowo
3,5Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dostateczny
4,0Student potrafi pracować zespołowo w stopniu dobrym
4,5Student potrafi pracować zespołowo w stopniu większym niż dobry
5,0Student potrafi pracować zespołowo w stopniu bardzo dobrym