Wydział Ekonomiczny - Controlling wspomagany komputerowo
Sylabus przedmiotu Sprawozdanie finansowe pro forma jako element planowania:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Controlling wspomagany komputerowo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Sprawozdanie finansowe pro forma jako element planowania | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl>, Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>, Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Nie jest konieczna wiedza początkowa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie słuchaczy z zagadnieniami dotyczącymi istoty i zasad tworzenia sprawozdań finansowych pro forma |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do planowania finansowego | 3 |
T-L-2 | Rachunek zysków i strat pro forma | 3 |
T-L-3 | Bilans pro forma | 3 |
T-L-4 | Rachunek przepływów pieniężnych pro forma | 3 |
12 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w wykładach | 12 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury | 48 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu | 30 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia przedmiotowe |
M-2 | Zajecia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywnośc słuchacza na zajeciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie poprawnych sprawozdań finansowych pro forma z zadanych problemów w laboratoriach |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A12_W01 Słuchacz posiada wiedzę z zkaresu zasad towrzenia sprawozdań finansowych, a także metody planowania poszczególnych składników sprawozdań finansowych | CWK_10-_W01 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A12_U01 Słuchacz potrafi zgromadzić i grupować dane niezbędne do opracowania sprawozdań finansowych, Sporządza sprawozdanie finansowe pro forma, Odczytuje dane ujęte w sprawozdaniach finansowych pro forma, interpretuje informacje w nich zawarte, formułuje wnioski. | CWK_10-_U01, CWK_10-_U02 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A12_K01 Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć. | CWK_10-_K01, CWK_10-_K02, CWK_10-_K03 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A12_W01 Słuchacz posiada wiedzę z zkaresu zasad towrzenia sprawozdań finansowych, a także metody planowania poszczególnych składników sprawozdań finansowych | 2,0 | Słuchacz nie posiada wiedzy z zakresu przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz posiada wiedzę z zakresu przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A12_U01 Słuchacz potrafi zgromadzić i grupować dane niezbędne do opracowania sprawozdań finansowych, Sporządza sprawozdanie finansowe pro forma, Odczytuje dane ujęte w sprawozdaniach finansowych pro forma, interpretuje informacje w nich zawarte, formułuje wnioski. | 2,0 | Słuchacz nie posiada umiejętności z zakresu przedmiotu |
3,0 | Słuchacz posiada podstawowe umiejętności z zakresu przedmiotu | |
3,5 | Słuchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz opanował umiejętności z zakresu przedmiotu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A12_K01 Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć. | 2,0 | Słuchacz nie posiada zdolności do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania typowych zagadnień analizowanych podczas zajęć |
3,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania typowych zagadnień analizowanych podczas zajęć | |
3,5 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe | |
4,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe | |
4,5 | Słuchacz posiada zdolność samodzielnego lub zespołowego związywania wszystkich problemów decyzyjnych, a wyniki jego pracy są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu. | |
5,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości |
Literatura podstawowa
- Nowak E., Nita B red., Budżetowanie w przedsiębiorstwie. Organizacja, procedury, zastosowanie, Wolters Kluwer, Warszawa, 2010, II
- Nowak E. red., Controlling w działalności przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2011
- Gryko J.M., Kluzek M., Kubiak J., Nowaczyk T., Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, Poznań, 2011
- Naruć W., Nowak J., Wieloch M., Operacyjne planowanie finansowe. Ujęcie praktyczne, Difin, Warszawa, 2008
- Komorowski J., Planowanie finansowe w przedsiębiorstwie – teoria i praktyka, ODDK, Gdańsk, 2002