Wydział Ekonomiczny - Controlling wspomagany komputerowo
Sylabus przedmiotu Controlling projektów wspomagany komputerowo:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Controlling wspomagany komputerowo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | podyplomowe |
Tytuł zawodowy absolwenta | |||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Controlling projektów wspomagany komputerowo | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Iwona Majchrzak <Iwona.Majchrzak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>, Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>, Marzena Rydzewska <mrydzewska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość rachunku kosztów |
W-2 | Podstawowa znajomość działania Excela |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie umiejętności posługiwania się aplikacjami wspierającymi zarządzanie projektami |
C-2 | Wykształcenie umiejętności posługiwania się metodami zarządzania projektami przy wykorzystaniu określonych programów komputerowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Tworzenie planu projektu | 1 |
T-L-2 | Budowa harmonogramu projektu | 1 |
T-L-3 | Kosztorysowanie zasobów | 1 |
T-L-4 | Przydzielenie zasobów do zadań | 1 |
T-L-5 | Tworzenie budżetu projektu | 1 |
T-L-6 | Aktualizacja postępu prac projektu | 1 |
T-L-7 | Analiza odchyleń | 1 |
T-L-8 | Raportowanie | 1 |
8 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-L-2 | Przygototowanie do zajęć, studiowanie literatury przedmiotu | 30 |
A-L-3 | Przygotowanie do zaliczenia | 22 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda przypadków |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Ocena projektu zrealizowanego przez studenta |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A03_W01 Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów wspomaganych komputerowo | CWK_10-_W01 | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
CWK_10-_A03_W02 Słuchacz zna etapy tworzenia projektów | CWK_10-_W01 | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A03_U01 Słuchacz potrafi zrealizować projekt controllingowy | CWK_10-_U01 | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
CWK_10-_A03_K01 Słuchacz posiada zdolność samodzielnego tworzenia projektu controllingowego | CWK_10-_K01, CWK_10-_K02, CWK_10-_K03 | — | C-1, C-2 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A03_W01 Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów wspomaganych komputerowo | 2,0 | Słuchacz nie zna istoty i zakresu controllingu projektów wspomaganych komputerowo |
3,0 | Słuchacz zna ogólną istotę i zakres controllingu projektów | |
3,5 | Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz zna istotę i zakres controllingu projektów w stopniu bardzo dobrym | |
CWK_10-_A03_W02 Słuchacz zna etapy tworzenia projektów | 2,0 | Słuchacz nie zna etapów tworzenia projektów |
3,0 | Słuchacz zna niektóre etapy tworzenia projektów | |
3,5 | Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu wiecej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz zna etapy tworzenia projektów w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A03_U01 Słuchacz potrafi zrealizować projekt controllingowy | 2,0 | Słuchacz nie potrafi zrealizować controllingu projektu |
3,0 | Słuchacz potrafi wykorzystać podstawowe zasady do przeprowadzenia controllingu projektu | |
3,5 | Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu dobrym | |
4,5 | Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Słuchacz potrafi przeprowadzić controlling projektu w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
CWK_10-_A03_K01 Słuchacz posiada zdolność samodzielnego tworzenia projektu controllingowego | 2,0 | Słuchacz nie posiada zdolności do samodzielnego stworzenia projektu controllingowego |
3,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania niektórych zagadnień zwiazanych z tworzeniem projektu controllingowego | |
3,5 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania niektórych zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe | |
4,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe | |
4,5 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, a wyniki jego pracy są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu | |
5,0 | Słuchacz posiada zdolność do samodzielnego rozwiązywania zagadnień związanych z tworzeniem projektu controllingowego, a wyniki jego pracy są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości |
Literatura podstawowa
- Łada M. Kozarkiewicz A., Rachunkowość zarządcza i controlling projektów, C.H. Beck, Warszawa, 2007
- Niedbała N., Controlling w przedsiebiorstwie zarządzanym przez projekty, Woulters Kluwer, 2008
Literatura dodatkowa
- Nowak E., Strategiczna rachunkowość zarządcza, PWE, 2008
- Karmańska A. (red.), Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów w systemie informacyjnym przedsiębiorstwa, Difin, Warszawa, 2009