Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Audyt wewnętrzny

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Audyt wewnętrzny
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Teresa Sadowska <mrydzewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 8 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Nie jest konieczne posiadanie wiedzy początkowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Analiza konstrukcji prac2
T-S-2Weryfikacja koncepcji i planu pracy4
T-S-3Rozwiązywanie problemów badawczych2
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach8
A-S-2przegląd literatury tematu40
A-S-3analiza części empirycznej pracy12
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja tematyki prac dyplomowych
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusje po prezentacji referatów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A20_W01
Słuchacz ma wiedzę z zakresu treści objętych programem studiów podyplomowych pogłębioną o za-gadnienia związane z tematyką pracy.
AW_10A_W03, AW_10A_W04C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A20_U01
Słuchacz potrafi zdefiniować temat i zakres tematu pracy dyplomowej. Słuchacz potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do badań empirycznych, potrafi stosować metody badawcze i formułować wnioski. Słuchacz ma opanowaną technikę pisania pracy dyplomowej
AW_10A_U01C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AW_10A_WEk/PD/A20_K01
Potrafi samodzielnie wyznaczać obszar badawczy z uwagi na jego znaczenie gospodarcze i społeczne.
AW_10A_K01C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A20_W01
Słuchacz ma wiedzę z zakresu treści objętych programem studiów podyplomowych pogłębioną o za-gadnienia związane z tematyką pracy.
2,0
3,0Słuchacz, na postawie podanych przykładów, wie jakie elementy powinny się znaleźć w temacie pracy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A20_U01
Słuchacz potrafi zdefiniować temat i zakres tematu pracy dyplomowej. Słuchacz potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do badań empirycznych, potrafi stosować metody badawcze i formułować wnioski. Słuchacz ma opanowaną technikę pisania pracy dyplomowej
2,0
3,0Słuchacz potrafi zdefiniować temat i zakres tematu pracy dyplomowej, wykorzystać wiedzę teoretyczną do badań empirycznych, stosować metody badawcze i formułować wnioski, a także ma opanowaną technikę pisania pracy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AW_10A_WEk/PD/A20_K01
Potrafi samodzielnie wyznaczać obszar badawczy z uwagi na jego znaczenie gospodarcze i społeczne.
2,0
3,0Słuchacz potrafi samodzielnie wyznaczać obszar badawczy z uwagi na jego znaczenie gospodarcze, społeczne w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2008
  2. Zenderowski R, Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza konstrukcji prac2
T-S-2Weryfikacja koncepcji i planu pracy4
T-S-3Rozwiązywanie problemów badawczych2
8

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach8
A-S-2przegląd literatury tematu40
A-S-3analiza części empirycznej pracy12
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A20_W01Słuchacz ma wiedzę z zakresu treści objętych programem studiów podyplomowych pogłębioną o za-gadnienia związane z tematyką pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_W03Ma wiedzę o funkcjonowaniu jednostek sektora finansów publicznych.
AW_10A_W04Zna zasady etyki zawodowej audytora wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Analiza konstrukcji prac
T-S-2Weryfikacja koncepcji i planu pracy
T-S-3Rozwiązywanie problemów badawczych
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki prac dyplomowych
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusje po prezentacji referatów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz, na postawie podanych przykładów, wie jakie elementy powinny się znaleźć w temacie pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A20_U01Słuchacz potrafi zdefiniować temat i zakres tematu pracy dyplomowej. Słuchacz potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do badań empirycznych, potrafi stosować metody badawcze i formułować wnioski. Słuchacz ma opanowaną technikę pisania pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_U01Zna etapy audytu wewnętrznego oraz treść sprawozdania z audytu wewnętrznego.
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Analiza konstrukcji prac
T-S-2Weryfikacja koncepcji i planu pracy
T-S-3Rozwiązywanie problemów badawczych
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki prac dyplomowych
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusje po prezentacji referatów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz potrafi zdefiniować temat i zakres tematu pracy dyplomowej, wykorzystać wiedzę teoretyczną do badań empirycznych, stosować metody badawcze i formułować wnioski, a także ma opanowaną technikę pisania pracy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAW_10A_WEk/PD/A20_K01Potrafi samodzielnie wyznaczać obszar badawczy z uwagi na jego znaczenie gospodarcze i społeczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAW_10A_K01Ma świadomość znaczenia audytu wewnętrznego w zarządzaniu jednostką oraz zdolność do pełnienia funkcji doradczych i wspierających kierowników jednostek.
Cel przedmiotuC-1przygotowanie do napisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Analiza konstrukcji prac
T-S-2Weryfikacja koncepcji i planu pracy
T-S-3Rozwiązywanie problemów badawczych
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematyki prac dyplomowych
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusje po prezentacji referatów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz potrafi samodzielnie wyznaczać obszar badawczy z uwagi na jego znaczenie gospodarcze, społeczne w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0