Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Mapping i rendering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | CAD/CAM | ||
Przedmiot | Mapping i rendering | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 9,0 | ECTS (formy) | 9,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończenie studiów I stopnia, kierunek: wzornictwo. |
W-2 | Znajomość modelowania bryłowego 3D w systemie CAD /Solod Works/. |
W-3 | Umiejętność zastosowania grafiki prezentacyjnej i wydawniczej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami mappingu i renderingu w programie SolidWorks, 3dsMax. |
C-2 | Wypracowanie umiejętności doboru właściwych środków w celu uzyskania zamierzonej wizualizacji modelu oraz renderingu. |
C-3 | Ukierunkowanie na tworzenie wizualizacji pod kątem przyszłych technologii wytwarzania produktu. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Modelowanie pomieszczeń oraz obiektów architektury użytkowej. Doskonalenie umiejętności nabytych w sem. 3. poprzez wykonywanie wizualizacji służących prezentacji projektu dyplomowego. | 45 |
45 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Solid Works Środowisko pracy SolidWorks. Podstawy, wstęp do interfejsu, narzędzia ogólne. Przygotowanie złożenia eksport /import obiekt/. Złożenia ze środowiska SolidWorks. Przygotowanie sceny, narzędzia kamer, sceny, mapy hdri, edycja kamer oraz koordynacja widoków. Ustawienia materiałów obiektów, ustawienie materiałów mapowanie, teksturowanie, tworzenie materiałów. Renderowanie. Ustawienia renderingu, kamer, światła - w środowisku PhotoView /wewnętrznym silniku renderującym SolidWorks/. | 15 |
T-P-2 | 3dsMax Renderowanie cz. 1 Mapowanie modelu. Ustawienia pozycji map bitowych, edycja oraz sposób użycia. Renderowanie cz. 2 Przygotowanie modelu do exportu. Czyszczenie modelu. Odpowiednie grupowanie w celu przygotowania do renderowania w 3dsMax. Import/eksport obiektów Solid do 3dsMax. | 6 |
T-P-3 | 3sMax Środowisko pracy 3ds. Wstęp, zagadnienia ogóne, podstawowe, narzędzia. Imprtowanie obiektów. Importowanie modeli, podstwowe narzędzia edycji. Narzędzia koordynacji oraz współrzęnych. Zagadnienia ogólne, imortowanie gotowych ustawień. Edycja podstawowych ustawień presetów /zakresogólny/. Przygotowanie sceny. Ustawieni sceny, tworznie kamer oraz światła. Edycja kamer, światła. Edycja materiałów. Importowanie materiałów, edycja głównych parametrów. Prosty spsób na mapowanie modeli SKP. Proste mapowanie modeli z użyciem narzędzi 3ds. Ustawienia renderingu - ćwiczenia. Rendrwanie - ćwiczenia oraz zadania. | 24 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 45 |
A-P-2 | Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach. | 45 |
A-P-3 | Wykonywanie wizulizacji wspomagających prezentację projektu dyplomowego | 90 |
180 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 45 |
A-P-2 | Realizowanie zadań utrwalających umiejętności zdobyte na zajęciach. | 45 |
A-P-3 | Wykonanie zadania semestralnego podsumowującego dotychczasowe umiejętności | 60 |
150 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połączony z objaśnianiem i demonstracją. |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe - utrwalanie nabytych umiejętności w formie zadania praktycznego. |
M-3 | Wykonanie projektu do prezentacji - sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu i renderingu. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena okresowych osiągnięć studenta - ćwiczenia oraz zadania utrwalające nabyte umiejętności. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzenie wiedzy ogólnej na podstawie dostarczonego modelu oraz renderingu. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C23_W02 Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne. | Wz_2A_W02 | A2_W08 | C-1 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Wz_2A_C23_W03 Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu. | Wz_2A_W03 | A2_W11 | C-2, C-3 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C23_U01 Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji. | Wz_2A_U01 | A2_U11 | C-2, C-3 | T-P-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Wz_2A_C23_U02 Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu. | Wz_2A_U02 | A2_U12, A2_U14 | C-2, C-3 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C23_K02 Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi. | Wz_2A_K02 | A2_K02 | C-2 | T-P-3, T-P-2, T-P-1 | M-2, M-3 | S-2, S-1 |
Wz_2A_C23_K04 Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu | Wz_2A_K04 | A2_K04 | C-2, C-3 | T-P-1 | M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C23_W02 Ma wiedzę w zakresie metodyki tworzenia wizualizacji modelu oraz renderingu w oparciu o środowisko SolidWorks, Keyshot 4.0, Sketchup, 3dsMax oraz Photoshop i Adobe After Effects lub podobne. | 2,0 | student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego |
3,0 | student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
3,5 | student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
4,0 | student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie | |
4,5 | student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie | |
5,0 | student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie | |
Wz_2A_C23_W03 Zna i rozumie zagadnienia z zakresu projektowania przemysłowego w odniesieniu do stosowanych materiałów i technologii - wie jak dokonać adekwatnej wizualizacji projektu. | 2,0 | student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego |
3,0 | student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
3,5 | student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
4,0 | student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie | |
4,5 | student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie | |
5,0 | student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C23_U01 Umie dokonać ciekawej wizualizacji formy przemysłowej z zachowaniem najwyższych walorów plastycznych, estetycznch w renderowaniu obiektu. Potrafi trafnie wykorzystać znane środki ekspresji. | 2,0 | student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego |
3,0 | student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
3,5 | student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
4,0 | student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie | |
4,5 | student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie | |
5,0 | student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie | |
Wz_2A_C23_U02 Potrafi samodzielnie przeprowadzić racjonalną wizualizację własnego projektu oraz dokonać optymalnego renderingu. | 2,0 | student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego |
3,0 | student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
3,5 | student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
4,0 | student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie | |
4,5 | student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie | |
5,0 | student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C23_K02 Samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w posługiwaniu się poznanymi programami graficznymi. | 2,0 | student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego |
3,0 | student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
3,5 | student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
4,0 | student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie | |
4,5 | student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie | |
5,0 | student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie | |
Wz_2A_C23_K04 Potrafi w sposób krytyczny odnieść się do własnych dokonań oraz podejmuje działania weryfikujące pierwotne efekty wizualizacji bądź renderingu | 2,0 | student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego |
3,0 | student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
3,5 | student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie | |
4,0 | student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie | |
4,5 | student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie | |
5,0 | student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie |
Literatura podstawowa
- Cristian Campos, Product Design Now: Renderings, Harper Design, 2010, ISBN-10: 0061968765; ISBN-13: 978-0061968761