Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Prototypowanie:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | CAD/CAM | ||
Przedmiot | Prototypowanie | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Dla zajęć prowadzonych na semestrze 3 - podstawowa znajomość technik modelowania bryłowego 3D w systemie CAD. Umiejętnoiśc zastosowania grafiki prezentacyjnej. |
W-2 | Dla zajęć prowadzonych na semestrze 4 - pogłębiona znajomość technik modelowania bryłowego i powierzchniowego 3D w systemie CAD. Umiejętnośc generowania form przemysłowych metodami prototypowania i szybkiego prototypowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie praktyczne studenta z wybranymi technikami protypowania metodą przyrostową - szybkie prototypowanie oraz metodą ubytkową - obróbka mechaniczna |
C-2 | Zapoznanie studenta z elementami cyklu życia produktu od koncepcji formy wizualnej, przez założenia funkcjonalne aż do wygenerowania obiektów metodami produkcji jednostkowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | zapoznanie się z wybranymi technikami produkcyjnymi z zakresu prototypowania i produkcji jednostkowej ze szczególnym uwzględnieniem tworzenia prototypów wirtualnych i metodami szybkiego prototypowania | 15 |
T-L-2 | realizacja wybranych zagadnien projektowych | 30 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 45 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 30 |
A-L-3 | realizacja projektu semestralnego | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | pokaz |
M-2 | ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła |
S-2 | Ocena podsumowująca: ocena projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C22_W01 zna w stopniu dobrym kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności. | Wz_2A_W02 | A2_W08 | C-2 | T-L-1 | M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Wz_2A_C22_W02 zna w stopniu pogłębionym procesy wytwarzania produktów przemysłowych; rozumie wpływ racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych na wyroby przemysłowe; ma elementarną wiedzę z zakresu historii rozwoju techniki | Wz_2A_W08 | A2_W08 | C-2 | T-L-1 | M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C22_U01 umie przeprowadzić racjonalny wybór techniki wytwarzania projektowanego wyrobu; potrafi stworzyć optymalną do założonej techniki wytwarzania formę przemysłową przy jednoczesnym zachowaniu wysokich walorów plastycznych projektowanego obiektu | Wz_2A_U01, Wz_2A_U07 | A2_U11, A2_U16 | C-1 | T-L-2 | M-2, M-1, M-3 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C22_K01 z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu | Wz_2A_K05 | A2_K05 | C-1 | T-L-2, T-L-1 | M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C22_W01 zna w stopniu dobrym kluczowe dla wzornictwa przemysłowego systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności. | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
3,5 | Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
4,0 | Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu. | |
4,5 | Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
5,0 | Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu. | |
Wz_2A_C22_W02 zna w stopniu pogłębionym procesy wytwarzania produktów przemysłowych; rozumie wpływ racjonalizacji i optymalizacji procesów technologicznych na wyroby przemysłowe; ma elementarną wiedzę z zakresu historii rozwoju techniki | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
3,5 | Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
4,0 | Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu. | |
4,5 | Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
5,0 | Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C22_U01 umie przeprowadzić racjonalny wybór techniki wytwarzania projektowanego wyrobu; potrafi stworzyć optymalną do założonej techniki wytwarzania formę przemysłową przy jednoczesnym zachowaniu wysokich walorów plastycznych projektowanego obiektu | 2,0 | Student nie opracował projektu. |
3,0 | Student opracował projekt w minimalny sposób spełniający wymagania formalne projektowania. | |
3,5 | Student opracował projekt i wizualizację w sposób minimalny . | |
4,0 | Student opracował projekt prawidłowo i wykonał podstawową wizualizację. | |
4,5 | Student opracował projekt kompletny i poprawnie opracował wizualizację | |
5,0 | Student opracował projekt kompletny i wielowariantowo opracował wizualizację |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C22_K01 z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu | 2,0 | Student nie opanował podstawowychj kompetencji z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student wykazuje bazowe kompetencje z zakresu przedmiotu. | |
3,5 | Studenta cechują poszerzonekompetencje z zakresu przedmiotu. | |
4,0 | Student opanował kompetencjie z zakresu przedmiotu w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student w pełni opanował kompetencje z zakresu przedmiotu, cechuje go indywidualzim. | |
5,0 | Student wykazuje się ponadprzeciątnymi kompetencjami w zakresie przedmiotu ortaz indywidualizmem. |
Literatura dodatkowa
- N. Hopkinson, R.J.M Hague, P.M. Dickens, Rapid Manufacturing, Willey & Sons Ltd., 2006
- Mike Ashby & Kara Johnson, Materials and Design, Butterworth - Heinemann, 2003