Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Wz_2A_B05_W01 | ma podstawową wiedzę z zakresu funkcjonowania sztuki współczesnej, w pogłębionym zakresie zna omówione podczas zajęć zagadnienia, rozumie w stopniu zaawansowanym rolę społeczno-kulturową sztuki, a także wzornictwa przemysłowego |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Wz_2A_W04 | ma pogłębioną wiedzę na temat kulturowego kontekstu wzornictwa; w stopniu zaawansowanym rozumie związki zachodzące między wzornictwem a innymi dziedzinami współczesnego życia |
---|
Wz_2A_W05 | w stopniu zaawansowanym zna style w sztuce oraz związane z nimi tradycje twórcze i kreatywnie wykorzystuje te wiedzę w pracach projektowych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A2_W09 | dysponuje rozszerzoną wiedzą na temat kontekstu historycznego i kulturowego sztuk plastycznych i ich związków z innymi dziedzinami współczesnego życia oraz samodzielnie rozwija tę wiedzę w sposób odpowiadający studiowanemu kierunkowi studiów i specjalności |
---|
A2_W10 | umie tworzyć prace artystyczne o wysokim stopniu oryginalności na podstawie wiedzy o stylach w sztuce i związanych z nimi tradycjami twórczymi |
Cel przedmiotu | C-1 | Kurs ma na celu zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami sztuki współczesnej w kontekście historii sztuki XX i XXI wieku. Wykłady prezentują sztukę współczesną przy uwzględnieniu rozmaitych uwarunkowań związanych z jej powstawaniem, funkcjonowaniem, a także oddziaływaniem na odbiorcę. Celem przedmiotu jest poszerzenie ogólnego obrazu funkcjonowania sztuki współczesnej wskazując jej bogactwo i różnorodność poruszanej problematyki. Przedmiot umożliwia wypracowanie krytycznych narzędzi obserwacji współczesnej kultury oraz kształtowania przejrzystego i konsekwentnego, indywidualnego stanowiska wobec wyzwań współczesności. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Seria wykładów dotyczących sztuki nowoczesnej i wzornictwa w kontekście ich analizy i interpretacji. Propozycje zagadnień:
I. Forma i znak:
- Analiza formy, symbolu, znaku
- Formalizm i forma
- Ikonografia i ikonologia
- Aby Warburg i Atlas Pamięci – tożsamość wizualna
- Semiotyka i semiologia a znak jako element komunikacji wzrokowej
- Słowo i obraz a komunikacja |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykłady - seria wykładów podejmujacych wybrane zagadnienia z zakresu sztuki i kultury. |
---|
M-2 | Kolokwium - test sprawdzajacy posiadana wiedze oraz umiejetnosc krytycznego odnoszenia sie do zadanych problemów, samodzielnego wyrazania opinii i umiejetnego motywowania dokonywanych wyborów. |
M-3 | Konwersatorium - przy pomocy modreowanej dyskusji, student poznaje metody prowadzenia merytorycznego dyskursu. |
M-4 | Praca pisemna - samodzielna praca, która rozwija umiejetnosc krytycznego myslenia, analizy faktów oraz wygłaszania opinii popartych uzasadnionymi argumentami. |
M-5 | Prezentacja ustna - samodzielna praca, która rozwija umiejetnosc krytycznego myslenia, analizy faktów oraz wygłaszania opinii popartych uzasadnionymi argumentami. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Aktywność - aktywne uczestnictwo studenta na zajęciach, takze obecność studenta na zajęciach - ocena czastkowa wpływajaca na ocene koncowa. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Praca pisemna - ocena cząstkowa wpływająca na ocenę końcową. |
S-3 | Ocena formująca: Kolokwium - ocena cząstkowa wpływająca na ocenę końcową. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Egzamin - ocena wpływająca na ocenę końcową. |
S-5 | Ocena formująca: Prezentacja ustna - ocena cząstkowa wpływająca na ocenę końcową. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie dysponuje podstawowa wiedza z zakresu prowadzonych zajec. |
3,0 | Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajec. |
3,5 | Student dysponuje elementarnymi informacjami z zakresu prowadzonych zajec oraz potrafi wykorzystac te wiedze w sposób
przemyslany. |
4,0 | Student dysponuje podstawowa wiedza z zakresu prowadzonych zajec, potrafi wykorzystac posiadane informacje oraz prowadzic dyskusje w obrebie wiedzy przekazanej na zajeciach. |
4,5 | Student dysponuje podstawowa wiedza z zakresu prowadzonych zajec, potrafi wykorzystac kreatywnie posiadane informacje oraz prowadzic dyskusje w odniesieniu do wiedzy posiadanej takze z innych zródeł. |
5,0 | Student dysponuje szeroka wiedza z zakresu prowadzonych zajec, potrafi w efektywny i przemyslany sposób prezentowac, analizowac oraz prowadzic prowadzic dyskusje w odniesieniu do wiedzy posiadanej takze z innych zródeł. |