Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Wykłady monograficzne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wykłady monograficzne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wzornictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Błędowska <Agnieszka.Bledowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>, Agata Kosmacz <akosmacz@zut.edu.pl>, Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotu: Historia sztuki, dziedzictwa i kultury.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie wiedzy studenta z zakresu projektowania ze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wykład monograficzny.3
T-W-2Wykład monograficzny.3
T-W-3Wykład monograficzny.3
T-W-4Wykład monograficzny.3
T-W-5Wykład monograficzny.3
T-W-6Wykład monograficzny.3
T-W-7Wykład monograficzny.3
T-W-8Wykład monograficzny.3
T-W-9Prezentacje zaliczenia.6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Esej.10
A-W-3Analiza lektury.10
A-W-4Praca własna prezentacja.10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją multimedialną

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: aktywne uczestnictwo w zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: esej wraz z własna prezentacją wybranego tematu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C21_W01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabył pogłębioną wiedzę z zakresu wybranych przedmiotów specjalistycznych potrzebną do realizacji własnej tworczośći projektowej
Wz_1A_W02A1_W10C-1T-W-9M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C21_U01
potrafi przygotować, przedstawić i zinterpretować wybrane zagadnienie z zakresu projektowania
Wz_1A_U01A1_U14C-1T-W-9M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_C21_K01
postawa kreatywna, zorientowana na współczesne zjawiska zachodzace we współczesnej sztuce
Wz_1A_K03, Wz_1A_K01A1_K01, A1_K02, A1_K03C-1T-W-9M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C21_W01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabył pogłębioną wiedzę z zakresu wybranych przedmiotów specjalistycznych potrzebną do realizacji własnej tworczośći projektowej
2,0student nie ma minimum wiedzy potrzebnej do zrealizowania i zaprezentowania własnej prezentacji.
3,0student w stopniu podstawowym posługuje się nabytą wiedzą podczas prezentacji. Nie potrafi samodzielnie omówić i podsumować uzyskanych rezultatów prezentacji.
3,5
4,0student potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę wybranego zagadnienia. Stosuje kryteria decyzyjne wpłyajace na efekt prezentacji.
4,5
5,0student samodzielnie korzysta z nabytej wiedzy i prezentuje wybrane zagadnienie w atrakcyjnej formie korzystając z wiedzy faktograficznej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C21_U01
potrafi przygotować, przedstawić i zinterpretować wybrane zagadnienie z zakresu projektowania
2,0student nie potrafi przygotować prezentacji wybranego zagadnienia.
3,0student przy pomocy prowadzącego potrafi sformułować, przygotować i przedstawić wybrane zagadnienie nawiązujące do tematyki wykładów monograficznych
3,5
4,0student samodzielnie potrafi wybrać, sformułować i przedstawić i zanalizować zagadnienie związane z tematyką wykładów monograficznych.
4,5
5,0student potrafi samodzielnie sformułować temat prezentacji, zanalizować problem przy użyciu metod i technik wspomagających projektowanie. Dokonać ewaluacji projektu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_C21_K01
postawa kreatywna, zorientowana na współczesne zjawiska zachodzace we współczesnej sztuce
2,0
3,0student w stopniu miernym orientuje się we współczesnych zjawiskach zachodzących w sztuce nie ma potrzeby dokształcania się oraz prezentacji własnych dokonań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2016, Lektura wskazana przez prowadzącego.

Literatura dodatkowa

  1. 2016, Bieżące wydania miesięczników, kwartalników,periodyków.

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wykład monograficzny.3
T-W-2Wykład monograficzny.3
T-W-3Wykład monograficzny.3
T-W-4Wykład monograficzny.3
T-W-5Wykład monograficzny.3
T-W-6Wykład monograficzny.3
T-W-7Wykład monograficzny.3
T-W-8Wykład monograficzny.3
T-W-9Prezentacje zaliczenia.6
30

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Esej.10
A-W-3Analiza lektury.10
A-W-4Praca własna prezentacja.10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C21_W01w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabył pogłębioną wiedzę z zakresu wybranych przedmiotów specjalistycznych potrzebną do realizacji własnej tworczośći projektowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy studenta z zakresu projektowania ze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych.
Treści programoweT-W-9Prezentacje zaliczenia.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: esej wraz z własna prezentacją wybranego tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie ma minimum wiedzy potrzebnej do zrealizowania i zaprezentowania własnej prezentacji.
3,0student w stopniu podstawowym posługuje się nabytą wiedzą podczas prezentacji. Nie potrafi samodzielnie omówić i podsumować uzyskanych rezultatów prezentacji.
3,5
4,0student potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę wybranego zagadnienia. Stosuje kryteria decyzyjne wpłyajace na efekt prezentacji.
4,5
5,0student samodzielnie korzysta z nabytej wiedzy i prezentuje wybrane zagadnienie w atrakcyjnej formie korzystając z wiedzy faktograficznej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C21_U01potrafi przygotować, przedstawić i zinterpretować wybrane zagadnienie z zakresu projektowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy studenta z zakresu projektowania ze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych.
Treści programoweT-W-9Prezentacje zaliczenia.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: esej wraz z własna prezentacją wybranego tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi przygotować prezentacji wybranego zagadnienia.
3,0student przy pomocy prowadzącego potrafi sformułować, przygotować i przedstawić wybrane zagadnienie nawiązujące do tematyki wykładów monograficznych
3,5
4,0student samodzielnie potrafi wybrać, sformułować i przedstawić i zanalizować zagadnienie związane z tematyką wykładów monograficznych.
4,5
5,0student potrafi samodzielnie sformułować temat prezentacji, zanalizować problem przy użyciu metod i technik wspomagających projektowanie. Dokonać ewaluacji projektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_C21_K01postawa kreatywna, zorientowana na współczesne zjawiska zachodzace we współczesnej sztuce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K03jest zdolna do twórczego myślenia, z łatwości wytwarza pomysły i gotowa jest do zmiany kierunków myślenia, potrafi przy tym rozpoznawać i unikać limitacji zdolności twórczych; szybko przyswaja nowe informacje, potrafiąc je umiejętnie filtrować oraz indeksować; potrafi działać pod presją krytyki i czasu
Wz_1A_K01interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
A1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
A1_K03jest zdolna do efektywnego wykorzystania: wyobraźni, intuicji, emocjonalności, zdolności twórczego myślenia i twórczej pracy w trakcie rozwiązywania problemów, zdolności elastycznego myślenia, adaptowania się do nowych i zmieniających się okoliczności oraz umiejętności kontrolowania swoich zachowań i przeciwdziałania lękom i stresom, jak również sprostania warunkom związanym z publicznymi występami lub prezentacjami
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy studenta z zakresu projektowania ze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych.
Treści programoweT-W-9Prezentacje zaliczenia.
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją multimedialną
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: esej wraz z własna prezentacją wybranego tematu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu miernym orientuje się we współczesnych zjawiskach zachodzących w sztuce nie ma potrzeby dokształcania się oraz prezentacji własnych dokonań.
3,5
4,0
4,5
5,0