Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Wykłady monograficzne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wykłady monograficzne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Błędowska <Agnieszka.Bledowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>, Agata Kosmacz <akosmacz@zut.edu.pl>, Mikołaj Koziak <mkoziak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczenie przedmiotu: Historia sztuki, dziedzictwa i kultury. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie wiedzy studenta z zakresu projektowania ze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Wykład monograficzny. | 3 |
T-W-2 | Wykład monograficzny. | 3 |
T-W-3 | Wykład monograficzny. | 3 |
T-W-4 | Wykład monograficzny. | 3 |
T-W-5 | Wykład monograficzny. | 3 |
T-W-6 | Wykład monograficzny. | 3 |
T-W-7 | Wykład monograficzny. | 3 |
T-W-8 | Wykład monograficzny. | 3 |
T-W-9 | Prezentacje zaliczenia. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Esej. | 10 |
A-W-3 | Analiza lektury. | 10 |
A-W-4 | Praca własna prezentacja. | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład z prezentacją multimedialną |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: aktywne uczestnictwo w zajęciach |
S-2 | Ocena podsumowująca: esej wraz z własna prezentacją wybranego tematu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_C21_W01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabył pogłębioną wiedzę z zakresu wybranych przedmiotów specjalistycznych potrzebną do realizacji własnej tworczośći projektowej | Wz_1A_W02 | A1_W10 | C-1 | T-W-9 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_C21_U01 potrafi przygotować, przedstawić i zinterpretować wybrane zagadnienie z zakresu projektowania | Wz_1A_U01 | A1_U14 | C-1 | T-W-9 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_C21_K01 postawa kreatywna, zorientowana na współczesne zjawiska zachodzace we współczesnej sztuce | Wz_1A_K03, Wz_1A_K01 | A1_K01, A1_K02, A1_K03 | C-1 | T-W-9 | M-1 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_C21_W01 w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabył pogłębioną wiedzę z zakresu wybranych przedmiotów specjalistycznych potrzebną do realizacji własnej tworczośći projektowej | 2,0 | student nie ma minimum wiedzy potrzebnej do zrealizowania i zaprezentowania własnej prezentacji. |
3,0 | student w stopniu podstawowym posługuje się nabytą wiedzą podczas prezentacji. Nie potrafi samodzielnie omówić i podsumować uzyskanych rezultatów prezentacji. | |
3,5 | ||
4,0 | student potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę wybranego zagadnienia. Stosuje kryteria decyzyjne wpłyajace na efekt prezentacji. | |
4,5 | ||
5,0 | student samodzielnie korzysta z nabytej wiedzy i prezentuje wybrane zagadnienie w atrakcyjnej formie korzystając z wiedzy faktograficznej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_C21_U01 potrafi przygotować, przedstawić i zinterpretować wybrane zagadnienie z zakresu projektowania | 2,0 | student nie potrafi przygotować prezentacji wybranego zagadnienia. |
3,0 | student przy pomocy prowadzącego potrafi sformułować, przygotować i przedstawić wybrane zagadnienie nawiązujące do tematyki wykładów monograficznych | |
3,5 | ||
4,0 | student samodzielnie potrafi wybrać, sformułować i przedstawić i zanalizować zagadnienie związane z tematyką wykładów monograficznych. | |
4,5 | ||
5,0 | student potrafi samodzielnie sformułować temat prezentacji, zanalizować problem przy użyciu metod i technik wspomagających projektowanie. Dokonać ewaluacji projektu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_C21_K01 postawa kreatywna, zorientowana na współczesne zjawiska zachodzace we współczesnej sztuce | 2,0 | |
3,0 | student w stopniu miernym orientuje się we współczesnych zjawiskach zachodzących w sztuce nie ma potrzeby dokształcania się oraz prezentacji własnych dokonań. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2016, Lektura wskazana przez prowadzącego.
Literatura dodatkowa
- 2016, Bieżące wydania miesięczników, kwartalników,periodyków.