Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Plener plastyczno-projektowy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Plener plastyczno-projektowy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Wzornictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusława Koszałka <bkoszalka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Renata Jackowiak <rjackowiak@zut.edu.pl>, Mikołaj Jerczyński <mjerczynski@zut.edu.pl>, Szymon Olbrychowski <solbrychowski@zut.edu.pl>, Monika Szpener <mszpener@zut.edu.pl>, Patryk Słowiński <pslowinski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone, wymagane planem studiów, zajęcia z przedmiotów plastycznych oraz przedmiot Podstawy ergonomii i metodyki projektowania form przeymsłowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie umiejętności przygotowania realizacji plastycznych do publicznej prezentacji pod presją czasu w warunkach plenerowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
T-T-1 | Realizacja rysunkowych i malarskich zadań plenerowych: poznawanie okolicy i wyszukiwanie miejsca do pracy, sporządzanie prac rysunkowych i malarskich na zadany temat, doskonalenie różnych technik rysunkowych i malarskich, eksperymentowanie z alternatywnymi środkami wyrazu, doskonalenie umiejętności krytycznej ocena dokonań własnych i kolegów | 15 |
T-T-2 | Realizacja plenerowych zadań projektowych: analiza tematu zadania projektowego, określenie problemu do rozwiązania, poszukiwnie koncepcji oraz realizacja rozwiązania w plenerze, dokumentowanie projektu na potrzeby prezentacji końcowej | 30 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
zajęcia terenowe | ||
A-T-1 | Uczestnictwo w zajęciach plenerowych | 45 |
A-T-2 | Przygotowanie prezentacji zadań projektowych | 30 |
A-T-3 | Uczestnictwo w korekcie prac plenerowych | 15 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wyjaśnienie idei i celu zadań plenerowych |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna, stosowana w odmianie adekwatnej do problemu |
M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe, służące doskonaleniu warsztatu wypowiedzi plastycznej |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta |
S-2 | Ocena podsumowująca: Przyjęcie przez prowadzącego i omówienie prac plastycznych przygotowanych zgodnie z harmonogramem zadań |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_E01_W01 ma wiedzę umożliwiającą zdefiniowanie i odtworzenie tematu wraz z wyborem właściwych środków plastycznych oraz wybranych technologii | Wz_1A_W01 | A1_W10 | C-1 | T-T-2 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_c13_U01 potrafi przygotować swoje realizacje plastyczne w warunkach plenerowych i przygotować je do wystawy poplenerowej | Wz_1A_U11 | A1_U21 | C-1 | T-T-1, T-T-2 | M-2, M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_E01_K01 Działajac po presją czasu potrafi wykorzystać zdobyta wiedzę i umiejętności do realizacji projektu. Postepuje zgodnie z zasadami etyki i prawa autorskiego. | Wz_1A_K03 | A1_K03 | C-1 | T-T-2 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_E01_W01 ma wiedzę umożliwiającą zdefiniowanie i odtworzenie tematu wraz z wyborem właściwych środków plastycznych oraz wybranych technologii | 2,0 | |
3,0 | posiada podstawowa wiedzę umżliwiajacą właściwy dobór środków plastycznych do realizacji zadania projektowego | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_c13_U01 potrafi przygotować swoje realizacje plastyczne w warunkach plenerowych i przygotować je do wystawy poplenerowej | 2,0 | student nie realizuje zadań przewidzianych programem pleneru, ignoruje plan pracy, nie stawia się na korektę, bez porozumienia z kierownikiem opuszcza plener |
3,0 | student realizuje w minimalnym zakresie zadania przewidziane programem pleneru, nieregularnie uczestniczy w pracach plenerowych oraz korektach | |
3,5 | ||
4,0 | student realizuje w podstawowym zakresie zadania przewidziane programem pleneru, regularnie uczestniczy w pracach plenerowych oraz korektach | |
4,5 | ||
5,0 | student bez zarzutu wywiązuje się z zadań przewidzianych programem pleneru, systematycznie uczestniczy w pracach plenerowych oraz korektach |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_E01_K01 Działajac po presją czasu potrafi wykorzystać zdobyta wiedzę i umiejętności do realizacji projektu. Postepuje zgodnie z zasadami etyki i prawa autorskiego. | 2,0 | |
3,0 | wybiórczo korzysta ze zdobytej wiedzy, ze znaczną pomocą opiekuna realizuje zadanie plenerowe,w stopniu zadawalającym przestrzega prawa autorskiego | |
3,5 | ||
4,0 | student w stopniu zadowalającym korzysta z posiadanej wiedzy, umiejętnie stosuje ją do realizacji projektu z niewielką pomocą prowadzacego, jest świadom zasad etyki i prawa autorskiego , które stosuje w praktyce | |
4,5 | ||
5,0 | student działając pod presją czasu potrafi zorganizować samodzielnie warsztat pracy, korzystając z wiedzy i umiejętności w sposób samodzielny stosuje wybrane technologie dostosowując je do warunków otoczenia, działa eknomicznie, przestrzega zasad prawa autorskiego oraz etyki |
Literatura podstawowa
- Werner Nachtigal, Natura matką wynalazków. Wielka księga bioniki, Wyd. Debit, Bielsko-Biała, 2003, II., Egz. dostępny w Książnicy Pomorskiej
Literatura dodatkowa
- Izot B. Lityniecki, Spotkania z bioniką, Wiedza Powszechna, Warszawa, 1974, I., Egz. dostępny u prowadzącego
- Otto Patzelt, Wachsen und Bauen. Konstruktionen in Natur und Technik, VEB Verlag für Bauwesen Berlin, Berlin, 1972, Egz. dostępny u prowadzącego