Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Komputerowe wspomaganie projektowania 3D - kurs pogłębiający:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Komputerowe wspomaganie projektowania 3D - kurs pogłębiający
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl>, Kamila Nowak <knowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 60 4,01,00zaliczenie
laboratoriaL6 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość geometrii wykreślnej, a w szczególności zasada rzutowania i perspektywy, na następnym roku znajomość podstaw modelowania bryłowego 3D.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z istotą modelowania bryłowego we wzornictwie przemysłowym
C-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
C-3Ukierunkowanie studentów na tworzenie modeli pod kątem przyszłych technologii wytwarzania

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Realizacja modeli powierzchniowcch o różnycm stopniu złożoności13
T-L-2Realizacja operacji powierzchniowo bryłowych oraz modeli hybrydowych10
T-L-3Realizacja aranżacji świata wirtualnego.10
T-L-4Realizacja wybranych zadań modelowych12
45
laboratoria
T-L-1Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach24
T-L-2Wprowadzenie do budowania złożeń i elementów wielobryłowych12
T-L-3Realizacja wizualizacji złożeń z wykorzystaniem środowiska4
T-L-4Wprowadzenie do modelowania powierzchniowego8
T-L-5Realizacja wybranych zadań projektowych12
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć15
A-L-3realizacja projektu semestralnego30
90
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach60
A-L-2przygotowanie do zajęć15
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
M-4burza mózgów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B8_W01
ma wiedzę w zakresie metodyki projektowania form przestrzennych, opartych o modelowanie bryłowe i powierzchiowe
Wz_1A_W01A1_W10C-1, C-2, C-3T-L-2, T-L-1, T-L-4, T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-1, S-3
Wz_1A_B8_W02
ma wiedzę w zakresie wizualizacji obiektów, w tym metodyki przedstawiania z wykorzystaniem komputerowego wspomagania
Wz_1A_W02A1_W10C-1, C-2T-L-3, T-L-3M-3S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B8_U01
Umie zastosować wybrane metody modelowania elementów geometrycznych do potrzeb swojego projektu
Wz_1A_U01A1_U14C-2T-L-1, T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-3M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-1, S-3
Wz_1A_B8_U02
umie szybko wygenerować wizualizacje obiektów 3D sterując parametrami środowiska i oświetlenia, oceniając samodzielnie postępy projektu
Wz_1A_U08A1_U19C-1, C-2, C-3T-L-3, T-L-3M-1, M-2, M-3, M-4S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_1A_B8_K01
Samodzielnie podejmuje się wybranych przez siebie zagadnień projektowych
Wz_1A_K02A1_K02C-2, C-3T-L-5, T-L-4M-1, M-2, M-3, M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B8_W01
ma wiedzę w zakresie metodyki projektowania form przestrzennych, opartych o modelowanie bryłowe i powierzchiowe
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_B8_W02
ma wiedzę w zakresie wizualizacji obiektów, w tym metodyki przedstawiania z wykorzystaniem komputerowego wspomagania
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5tudent jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B8_U01
Umie zastosować wybrane metody modelowania elementów geometrycznych do potrzeb swojego projektu
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
Wz_1A_B8_U02
umie szybko wygenerować wizualizacje obiektów 3D sterując parametrami środowiska i oświetlenia, oceniając samodzielnie postępy projektu
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_1A_B8_K01
Samodzielnie podejmuje się wybranych przez siebie zagadnień projektowych
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie

Literatura podstawowa

  1. DSS, Materiały pomocnicze zawarte w Oprogramowaniu SolidWorks, 2011
  2. Mirosław Babiuch, Solidworks 2009 PL ćwiczenia, Helion, 2009, ISBN 8324616306 / 83-246-1630-6

Literatura dodatkowa

  1. Sham Tickoo, SolidWorks for Designers Release 2005, Purde University Calumet, 2006, w języku angielskim
  2. Ruiz Alex, SolidWorks 2010 (ebook), John Wiley & Sons, 2010, w języku angielskim

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Realizacja modeli powierzchniowcch o różnycm stopniu złożoności13
T-L-2Realizacja operacji powierzchniowo bryłowych oraz modeli hybrydowych10
T-L-3Realizacja aranżacji świata wirtualnego.10
T-L-4Realizacja wybranych zadań modelowych12
45

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach24
T-L-2Wprowadzenie do budowania złożeń i elementów wielobryłowych12
T-L-3Realizacja wizualizacji złożeń z wykorzystaniem środowiska4
T-L-4Wprowadzenie do modelowania powierzchniowego8
T-L-5Realizacja wybranych zadań projektowych12
60

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach45
A-L-2przygotowanie do zajęć15
A-L-3realizacja projektu semestralnego30
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach60
A-L-2przygotowanie do zajęć15
A-L-3realizacja projektu semestralnego15
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B8_W01ma wiedzę w zakresie metodyki projektowania form przestrzennych, opartych o modelowanie bryłowe i powierzchiowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W01ma wiedzę ogólną w zakresie warsztatu projektowego w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istotą modelowania bryłowego we wzornictwie przemysłowym
C-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
C-3Ukierunkowanie studentów na tworzenie modeli pod kątem przyszłych technologii wytwarzania
Treści programoweT-L-2Wprowadzenie do budowania złożeń i elementów wielobryłowych
T-L-1Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach
T-L-4Wprowadzenie do modelowania powierzchniowego
T-L-1Realizacja modeli powierzchniowcch o różnycm stopniu złożoności
T-L-2Realizacja operacji powierzchniowo bryłowych oraz modeli hybrydowych
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
M-4burza mózgów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B8_W02ma wiedzę w zakresie wizualizacji obiektów, w tym metodyki przedstawiania z wykorzystaniem komputerowego wspomagania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_W02zna w stopniu ogólnym kluczowe dla wzornictwa systematyczne metod projektowania i rozumie ich znaczenie w procesie projektowym; rozumie podstawowe zagadnienia z zakresu teorii twórczości i kreatywności.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_W10ma podstawową wiedzę dotyczącą realizacji prac artystycznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością oraz wiedzę dotyczącą środków ekspresji i umiejętności warsztatowych pokrewnych dyscyplin artystycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istotą modelowania bryłowego we wzornictwie przemysłowym
C-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
Treści programoweT-L-3Realizacja wizualizacji złożeń z wykorzystaniem środowiska
T-L-3Realizacja aranżacji świata wirtualnego.
Metody nauczaniaM-3metoda projektów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania
3,0student jest w stanie zrealizawać podstawowe zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5tudent jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B8_U01Umie zastosować wybrane metody modelowania elementów geometrycznych do potrzeb swojego projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U01umie tworzyć i realizować własne koncepcje projektowe oraz dysponować umiejętnościami niezbędnymi do ich wyrażenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U14umie tworzyć i realizować własne koncepcje artystyczne oraz dysponować umiejętnościami potrzebnymi do ich wyrażenia
Cel przedmiotuC-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
Treści programoweT-L-1Realizacja złożonych operacji bryłowych w wielu wariantach
T-L-3Realizacja wizualizacji złożeń z wykorzystaniem środowiska
T-L-1Realizacja modeli powierzchniowcch o różnycm stopniu złożoności
T-L-2Realizacja operacji powierzchniowo bryłowych oraz modeli hybrydowych
T-L-3Realizacja aranżacji świata wirtualnego.
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
M-4burza mózgów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego poza uczelnią
S-1Ocena formująca: Ocena zadania projektowego przygotowanego na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B8_U02umie szybko wygenerować wizualizacje obiektów 3D sterując parametrami środowiska i oświetlenia, oceniając samodzielnie postępy projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_U08jest zdolna do szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U19posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z istotą modelowania bryłowego we wzornictwie przemysłowym
C-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
C-3Ukierunkowanie studentów na tworzenie modeli pod kątem przyszłych technologii wytwarzania
Treści programoweT-L-3Realizacja wizualizacji złożeń z wykorzystaniem środowiska
T-L-3Realizacja aranżacji świata wirtualnego.
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
M-4burza mózgów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_1A_B8_K01Samodzielnie podejmuje się wybranych przez siebie zagadnień projektowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_1A_K02samodzielnie podejmuje się niezależnych działań projektowych, skutecznie je realizując oraz prezentując
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_K02samodzielnie podejmuje niezależne prace, wykazując się umiejętnościami zbierania, analizowania i interpretowania informacji, rozwijania idei i formułowania krytycznej argumentacji oraz wewnętrzną motywacją i umiejętnością organizacji pracy
Cel przedmiotuC-2Wytworzenie świadomości doboru odpowiedniej metodyki modelowania do zamierzonego celu
C-3Ukierunkowanie studentów na tworzenie modeli pod kątem przyszłych technologii wytwarzania
Treści programoweT-L-5Realizacja wybranych zadań projektowych
T-L-4Realizacja wybranych zadań modelowych
Metody nauczaniaM-1pokaz
M-2ćwiczenia laboratoryjne
M-3metoda projektów
M-4burza mózgów
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena plansz prezentacyjnych i modeli zrealizowanych w ciągu semetru
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie radzi sobie z oprogramowaniem CAD w wymaganym zakresie i nie jest w stanie zrealizaować żadnego zadania projektowego
3,0student jest w stanie zrealizawać najprostsze zadania projektowe, słabo radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
3,5student jest w stanie zrealizawać proste zadania projektowe, zadowalająco radzi sobie z obsługą oprogramowania CAD w wymaganym zakresie
4,0student jest w stanie wykonać poprawnie zadanie projektowe i dobrze obsługuje system CAD w wymaganym zakresie
4,5student wykonuje w pełni zadania projektowe i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie
5,0student potrafi zrealizować w sposób bardzo dobry każde zadanie projektowe, wkładając w nie własną inwencję i biegle posługuje sie systemem CAD w wymaganym zakresie