Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Wiedza o projektowaniu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wiedza o projektowaniu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Współczesnej, Teorii i Metodologii Projektowania | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | zaliczony semestr III |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | zapoznanie studentów z problematyką rozwoju zrównoważonego I projektowania odpowiedzialnego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | 3 projekcje filmów, 3 prezentacje, 9 wykładów, 30h | 30 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | obecność na zajęciach, 30h | 30 |
A-W-2 | Praca własna | 30 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykłady, prezentacje multimedialne, projekcje video |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: P podsumowująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_B7_W01 ma pogłębioną wiedzę w obszarze relacji człowiek-obiekt techniczny; zna kluczowe zagadnienia za zakresu prawidłowego projektowania otoczenia człowieka | Wz_1A_W03 | A1_W13 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_1A_B7_K01 interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności | Wz_1A_K01 | A1_K01, A1_K02 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Wz_1A_B7_K02 jest zdolna krytycznie odnosić się do własnych oraz cudzych działań projektowych; dostrzega etyczne problemy we własnej oraz cudzej twórczości; będąc zdolnym do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe | Wz_1A_K04 | A1_K04 | C-1 | T-W-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_B7_W01 ma pogłębioną wiedzę w obszarze relacji człowiek-obiekt techniczny; zna kluczowe zagadnienia za zakresu prawidłowego projektowania otoczenia człowieka | 2,0 | |
3,0 | ma pogłębioną wiedzę w obszarze relacji człowiek-obiekt techniczny; zna kluczowe zagadnienia za zakresu prawidłowego projektowania otoczenia człowieka | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_1A_B7_K01 interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności | 2,0 | |
3,0 | interesuje się zagadnieniami cywilizacyjnymi (zarówno gospodarczymi, jak i kulturowymi); samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie przy tym poszerzając swoją wiedzę i umiejętności | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_1A_B7_K02 jest zdolna krytycznie odnosić się do własnych oraz cudzych działań projektowych; dostrzega etyczne problemy we własnej oraz cudzej twórczości; będąc zdolnym do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe | 2,0 | |
3,0 | jest zdolna krytycznie odnosić się do własnych oraz cudzych działań projektowych; dostrzega etyczne problemy we własnej oraz cudzej twórczości; będąc zdolnym do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- John Thackara, Na grzbiecie fal, SWPS Academica, Warszawa, 2010
- praca zbiorowa, Ekologia. Przewodnik Krytyki Polityczne, Krytyka Polityczna, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Paul Hawken, Amory Loyins, Hunter Loyins, Natural Capitalism, Earthscan, London, 1999