Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy geodezji i kartografii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy geodezji i kartografii | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Historii i Teorii Architektury | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com> | ||
Inni nauczyciele | Dorota Janisio-Pawłowska <dorota.pawlowska@zut.edu.pl>, Robert Mazur <Robert.Mazur@zut.edu.pl>, Wojciech Pawłowski <Wojciech.Pawlowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Matematyka i fizyka na poziomie podstawowym. |
W-2 | Podstawowe elementy geometrii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności wykonywania podstawowych pomiarow potrzebnych do stworzenia planu sytuacyjnego i mapy topograficznej. |
C-2 | Czytania mapy i przedstawiania zagospodarowania terenu na mapach w różnej skali z zastosowaniem właściwych technik kartografii. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Podział geodezji, podstawowe pojęcia, układ współrzędnych, system i układ odniesienia. | 2 |
T-W-2 | Układy odniesień przestrzennych. | 2 |
T-W-3 | Metody odzorowań kartograficznych. | 2 |
T-W-4 | Układy współrzędnych prostokątnych płaskich. | 2 |
T-W-5 | Układy wysokości. | 2 |
T-W-6 | Rachunek współrzędnych. | 2 |
T-W-7 | Pomiary sytuacyjne i wysokościowe - metoda domiarów prostokątnych. | 2 |
T-W-8 | Metoda biegunowa. | 2 |
T-W-9 | Niwelacja geometryczna i trygonometryczna. | 2 |
T-W-10 | Tachimetria. | 2 |
T-W-11 | GIS. | 3 |
T-W-12 | Metody prezentacji kartograficznej. | 2 |
T-W-13 | Elementy fotogrametrii i teledetekcji. | 3 |
T-W-14 | rodzaje zdjęć: naziemnych, lotniczych i satelitarnych | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Konsultacje. | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie pracy semestralnej (praca opisowa, studialna na zadany temat). | 12 |
A-W-4 | Studiowanie literatury technicznej. | 10 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady informacyjne |
M-2 | Wykład konwersatoryjny |
M-3 | Przygotowanie referatu i dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Przygotowanie referatu problemowego |
S-2 | Ocena podsumowująca: Przygotowanie pracy semestralnej |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/15_W01 zna podstawowe metody geodezyjne odwzorowania rzeźby terenu, jego uzbrojenia i zieleni | PAWiO_1A_W10 | A1_W10, T1A_W03 | InzA_W03 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-14, T-W-12, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-2, T-W-13 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
PAWiO_1A_S1/B/15_W02 zna podstawowe metody geodezyjne odwzorowania rzeźby terenu, jego uzbrojenia i zieleni | PAWiO_1A_W18 | T1A_W04 | InzA_W02 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-14, T-W-12, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-2, T-W-13 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/15_U01 potrafi wykonać proste prace geodezyjne, interpretuje ukształtowanie terenu i projektuje niewielkie roboty ziemne | PAWiO_1A_U03 | T1A_U08 | InzA_U02 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-14, T-W-12, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-2, T-W-13 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/15_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | PAWiO_1A_K01 | T1A_K01 | InzA_K01 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-14, T-W-12, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-2, T-W-13 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
PAWiO_1A_S1/B/15_K02 jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej | PAWiO_1A_K04 | T1A_K04, T1A_K05 | InzA_K02 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-14, T-W-12, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-2, T-W-13 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/15_W01 zna podstawowe metody geodezyjne odwzorowania rzeźby terenu, jego uzbrojenia i zieleni | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym zna podstawowe metody geodezyjne odwzorowania rzeźby terenu, jego uzbrojenia i zieleni | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/B/15_W02 zna podstawowe metody geodezyjne odwzorowania rzeźby terenu, jego uzbrojenia i zieleni | 2,0 | |
3,0 | Student posiada ograniczoną wiedzę o zasadach odwzorowania rzeźby terenu, stosowanych technikach pomiarowych w miernictwie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/15_U01 potrafi wykonać proste prace geodezyjne, interpretuje ukształtowanie terenu i projektuje niewielkie roboty ziemne | 2,0 | |
3,0 | Student w ograniczonym stopniu wykorzystuje poznane metody wykonywania planów sytuacyjnych, wykonuje tylko proste pomiary liniowe i powierzchniowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/B/15_K01 rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | 2,0 | |
3,0 | W stopniu dostatecznym rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
PAWiO_1A_S1/B/15_K02 jest odpowiedzialny za własną pracę, zachowuje się profesjonalnie, przestrzega etyki zawodowej | 2,0 | |
3,0 | Student ma ograniczoną świadomość wpływu działań z zakresu geodezji i kartografii na działalność inżynierską w architekturze krajobrazu | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jasiński A., Geodezja I i Geodezja II, Stabil, Kraków, 2003
- Kosiński W., Geodezja, Wyd. SGGW, Warszawa, 1999
Literatura dodatkowa
- Przegląd geodezyjny, NOT, Warszawa, 2012
- www.geoportal.pl