Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | PAWiO_1A_S1/E/01_U01 | posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | PAWiO_1A_U07 | posiada umiejętność sprawnego rysowania, rzeźbienia, malowania z użyciem różnych narzędzi, materiałów i technik, także komputerowych |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_U19 | posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozwijanie umiejętności percepcji, kształcenie myślenia analitycznego i postawy kreacyjnej, pogłębianie wrażliwości na związki między skalą przedmiotów, kontrastem, kształtem, rytmem, bryłą, otoczeniem itp. |
---|
Treści programowe | T-PR-1 | Wykład informacyjny – zaznajomienie z podstawową terminologią związaną z konstrukcją rysunku na płaszczyźnie oraz technikami rysunkowymi. Omówienie kryteriów oceniania
Układ przestrzenny zastany – plener /rysunek, malarstwo/.
-Perspektywa we wnętrzu /powietrzna, czołowa, boczna, żabia itd./
-Przestrzeń zewnętrzna.
-Cechy charakterystyczne elementów przyrody.
Problemy: wartość ilościowa i jakościowa linii i plamy, światło czynnikiem modelującym przestrzeń, konstrukcja i modelunek światłocieniowy, forma i przestrzeń budowana przy pomocy koloru. Odniesienie się w rysunku i malarstwie do charakteru wnętrza ze względu na jego funkcję /wnętrze sakralne, świeckie, użytkowe, wypoczynkowe/.
Na plenerze wykonywane są prace w formie szkiców oraz studiów w zróżnicowanych technikach rysunkowych i malarskich. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny
Wykład problemowy
Ćw. przedmiotowe
Metoda projektów |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca – aktywne uczestnictwo w zajęciach połączone z indywidualną korektą, systematyczne przygotowanie do zajęć.
Ocena podsumowująca – uwzględnia ocenę formującą, postęp w umiejętnościach warsztatowych oraz indywidualne zaangażowanie. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie zna terminologi plastycznej. Nie proponuje własnej kreacji artystycznej. Nie potrafi dobierać właściwych środków plastycznych w budowaniu napięć kierunkowych, światłocieniowych i fakturowych w rysunku i malarstwie. |
3,0 | W stopniu podstawowym zna terminologię plastyczną. Proponuje własną kreację artystyczną. Potrafi dobierać właściwe środki wyrazu w rysunku , kolorystyce architektury i kolorystyce formy. |
3,5 | Zyskuje większą świadomość w rozpoznawaniu i odtwarzaniu wewnętrznej konstrukcji brył trójwymiarowych. W rysunku i kolorystyce formy wyraża własnymi środkami zamierzone idee. |
4,0 | Proponuje własne pomysły w rozwiązywaniu zadań problemowych. Pogłębia wiedzę w zakresie form przestrzennych i kolorystyki architektury wnętrza. Przejawia większą samodzielność artystyczną. |
4,5 | Wyróżnia się aktywnością i samodzielnością. Proponuje oryginalne rozwiązania twórcze. |
5,0 | Jest naturalnie aktywny. Posiada intuicję plastyczną. Chętnie podejmuje wyzwania z zakresu innych dyscyplin artystycznych. |