Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | PAWiO_1A_S1/D/15B_U01 | praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | PAWiO_1A_U10 | praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_U21 | posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności |
---|
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Kształtowanie i rozwijanie umiejetnosci swiadomego budowania kompozycji stukturalo-rzezbiarskich, przestrzenych. Budowania relacji elementów. |
---|
C-3 | Przygotowanie studenta do samodzielnej prezentacji pomysłów w postaci projektu przestrzennego. Orientuje sie w metodach modelowania i obrazowania przestrzennego. |
C-7 | Rozwijanie wrazliwosci w procesie twórczym wynikajacym bezposrednio z obserwacji natury. |
C-4 | Kształtowanie umiejętnosci twórczego myslenia. Student wytwarza pomysły, potrafi swiadomie budowac kompozycje trówymiarowe. |
C-10 | Rozwijanie indywidualnych predyspozycji plastycznych w wybranej technice |
C-8 | Doskonalenie umiejetnosci konstruowania i odkrywania wartosci w róznych sytuacjach z otoczenia. |
C-2 | Zapoznanie studenta ze srodkami ekspresji plastycznej. Wzbogacenie jego umiejętnosci warsztatowych. |
C-5 | Zaznajomienie z podstawowa terminologia zwiazana z kompozycja w przestrzeni |
C-6 | Rozwijanie indywidualnych predyspozycji w procesie odwzorowywania zastanych układów przestrzennych |
C-9 | Zaznajomienie z konstrukcja i forma ludzkiego ciała z uwzglednieniem proporcji i funkcji. |
Treści programowe | T-L-2 | Interwencja
Praca typu site-specific/street art.
Wykorzystanie istniejącego elementu drobnej architektury miasta do celów plastycznych. Zaadoptowanie i zmiana formy poprzez dodawanie. Nadanie nowego kontekstu danemu obiektowi i zmiana jego postrzegania poprzez drobna interwencję/ ingerencję. |
---|
T-L-4 | Przeglad końcoworoczny |
T-L-1 | Wstep do tematu/objasnienie zadania – zaznajomienie z podstawowa
terminologia zwiazana z postawionym zadaniem. Pojecia z zakresu kompozycji przestrzennej. Omowienie zagadnien z zakresu rozumienia i posługiwania sie formą w przestrzeni miejskiej, budowania relacji przestrzennych, znaczen i kontekstów, a w szczególności poszukiwania przez studentów własnych środków wyrazu i wartości. Omówienie kryteriów oceniania |
T-L-3 | Zadanie wolne, odpowiedz plastyczna na problem zaobserwowany przez studenta/praca na wyobraznie
-skala, forma, faktura
-obserwacja, umiejetnosc odwzorowywania, odczytywania i rozumienia natury
-kształtowanie umiejetnosci budowania/konstruowania wyobrazonej formy
-rozwijanie umiejetnosci obserwacji i myslenia wynikowego
-Doskonalenie umiejetnosci manualnych i posługiwania sie technikami rzezbiarski w realizacji formy
przestrzennej
-Trafne stosowanie srodków plastycznych/ jezyka plastycznego do obrazowania idei/problemu prac |
Metody nauczania | M-6 | korekta indywidualna |
---|
M-3 | dyskusja dydaktyczna - burza mózgów |
M-5 | pokaz, ćwiczenia laboratoryjne |
M-2 | wykład problemowy |
M-7 | obserwacja z natury; analiza |
M-1 | wykład informacyjny, objaśnienie |
M-4 | pokaz połączony z przeżyciem, uczestnictwem - wernisaże, udział w akcjach artystycznych, wydarzeniach kulturalnych |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Zainteresowanie i poziom wiedzy z zakresu szeroko rozumianej sztuki. |
---|
S-4 | Ocena formująca: Świadomość wypowiedzi plastycznej. |
S-1 | Ocena formująca: Umiejętności manualne związane z warsztatem plastycznym. |
S-5 | Ocena formująca: Aktywne uczestnictwo w zajęciach połączone z indywidualną korektą,
systematyczne przygotowanie do zajęć. |
S-6 | Ocena podsumowująca: Uwzględnia kryteria oceny formującej,
postęp w umiejętnościach warsztatowych oraz wiedzy z zakresu sztuk plastycznych,
indywidualne, twórcze zaangażowanie. |
S-2 | Ocena formująca: Sprawności w budowaniu kompozycji trójwymiarowych, strukturalnych, wieloelementowych. Bogactwo języka plastycznego. Wrażliwość i umiejętność analitycznego myślenia. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi samodzielnie zastosowac technik warsztatu plastycznego. Nie posiada zdolnosci manualnych lub ich nie cwiczy.
Nie umie łaczyc materiałów i posługiwac sie warsztatem plastycznym. |
3,0 | Potrafi w stopniu podstawowym budowac kompozyje przestrzenne. Rozwija zdolnosci manualne. Umie korzystac z warsztatu plastycznego. |
3,5 | Rozwija i wzbogaca warsztat zdolnosci manulnych. Umie dobierac i łaczyc materiały. Posiada decyzyjnosc wyboru technologii do realizacji projektu. |
4,0 | Dobrze orientuje sie w technologiach warsztatowych. Jest dokładny i sprawny manualnie. |
4,5 | Wyróznia sie zdolnosciami manualnymi i twórczymi. Umie formułowac i decydowac o kształcie, formie sposobie realizacji postawionego zadania. |
5,0 | Ma zdecydowaną, świadomą postawę twórczą . Posiada wysokie zdolnosci maualne i warsztat plastyczny. Inicjuje sposoby rozwiazan zadania. |