Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | PAWiO_1A_S1/D/10B_U01 | osiada umiejętność kreacji wnętrza architektonicznego i jego bezpośredniego otoczenia w określonym stylu |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | PAWiO_1A_U12 | posiada umiejętność kreacji wnętrza architektonicznego i jego bezpośredniego otoczenia w określonym stylu |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_U21 | posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności |
---|
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie wykonywania rysunku detalu architektury stylowej. |
---|
C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami projektowania detalu architektury stylowej. |
Treści programowe | T-L-4 | Detal architektury starożytnego Rzymu - porządki, malarstwo iluzjonistyczne, mozaiki. |
---|
T-L-10 | Detal architektury renesansowej - elementy architektoniczne, ornamenty. |
T-L-5 | Detal architektury starożytnego Rzymu według traktatu o architekturze Witruwiusza. |
T-L-9 | Detal architektury gotyckiej - cd. |
T-L-8 | Detal architektury gotyckiej. |
T-L-6 | Detal architektury starochrześcijańskiej. |
T-L-13 | Detal architektury klasycystycznej. Wpływ wzorników na formę XIX-wiecznej architektury. |
T-L-11 | Detal architektury renesansowej w traktatach poświęconych architekturze (Alberti, Palladio, Vignola, Serlio, Scamozzi). |
T-L-14 | Detal i brak detalu w modernistycznej architekturze |
T-L-15 | Zaliczenie przedmiotu. |
T-L-12 | Detal architektury barokowej. |
T-L-7 | Detal architektury romańskiej. |
T-L-1 | Wprowadzenie w treść przedmiotu.
Detal architektury starożytnego Egiptu. |
T-L-2 | Grecja starożytna - porządki klasyczne - styl dorycki i joński. |
T-L-3 | Grecja starożytna - porządki klasyczne - styl koryncki, kompozytowy. |
T-W-4 | Detal architektury starożytnego Rzymu - porządki, malarstwo iluzjonistyczne, mozaiki. |
T-W-2 | Grecja starożytna - porządki klasyczne - styl dorycki i joński. |
T-W-1 | Wprowadzenie w treść przedmiotu.
Detal architektury starożytnego Egiptu. |
T-W-6 | Detal architektury starochrześcijańskiej. |
T-W-8 | Detal architektury gotyckiej. |
T-W-7 | Detal architektury romańskiej. |
T-W-9 | Detal architektury gotyckiej - cd. |
T-W-11 | Detal architektury renesansowej według traktatów poświęconych architekturze (Alberti, Palladio, Vignola, Serlio, Scamozzi). |
T-W-13 | Detal architektury neoklasycystycznej. Wpływ wzorników architektonicznego detalu na forme XIX-wiecznej architektury. |
T-W-12 | Detal architektury barokowej. |
T-W-14 | Detal czy brak detalu architektury modernistycznej? |
T-W-10 | Detal architektury renesansowej - elementy architektoniczne, ornamenty. |
T-W-3 | Grecja starożytna - porządki klasyczne - styl koryncki, kompozytowy. |
T-W-5 | Detal architetkury starożytnego Rzymu cd. - w traktacie Witruwiusza "O architekturze ksiąg dziesięć". |
T-W-15 | Zaliczenie przedmiotu. |
Metody nauczania | M-1 | Metoda podająca w formie wykładu informacyjnego z objaśnieniami i przykładami. Metoda programowana z użyciem komputera i prezentacji multimedialnych. |
---|
M-2 | Metoda praktyczna, wykonanie rysunków stylowego detalu architektonicznego. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena w postaci pytań kontrolnych przed każdym z wykładów, pokazujących stan wiedzy studentów w zakresie przedmiotu wykładu. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena wiedzy teoretycznej w zakresie detalu w architekurze w formie kolokwium zaliczeniowego wykładów. |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z ćwiczeń na podstawie średniej oceny uzyskanej z ocen cząstkowych za poszczególne rysunki detalu architektonicznego wykonane zgodnie z tematyką ćwiczeń. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | posiada dostateczną umięjetność kreacji wnętrza architektonicznego i jego bezpośredniego otoczenia w określonym stylu |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |