Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | PAWiO_1A_S1/D/07A_W01 | Ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie). |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | PAWiO_1A_W02 | ma podstawową wiedzę dotyczącą technologii
i materiałów stosowanych w architekturze wnętrz i budownictwie (asortyment, charakterystyka, zastosowanie) |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_W13 | zna określony zakres problematyki związanej z technologiami stosowanymi w danej dyscyplinie artystycznej (w ujęciu całościowym) i jest świadomy rozwoju technologicznego związanego ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością |
---|
T1A_W06 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
T1A_W07 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_W02 | zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie się z uwarunkowaniami podstawowymi związanymi z kształtowaniem architektury obiektów budowlanych w zakresie rozwiązań budowlanych, nowoczesnych materiałów i technologii, zagadnień wymiarowania, skali oraz wpływem rozwiązań technologicznych na formę projektowanych obiektów architektonicznych. |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Zagadnienia techniczne i technologiczne w budownictwie i architekturze specjalistyczne. Zajęcia oparte są na wybranych przykładach rozwiązań szczegółowych architektonicznych i budowlanych w odniesieniu do szerokiego spektrum problemów wykonawczych. Rysunki szczegółowe.
Wykład 1. Zagadnienie wspomagania ogrzewania budynku za pomocą dekoracyjnych urządzeń grzewczych (kominek z otwartym i zamkniętym paleniskiem, kominki elektryczne itp.) Aspekt bezpieczeństwa użytkowania, estetyki i ekonomiczny.
Wykład 2. Zagadnienie wbudowania kominka w budynku wielorodzinnym i sposoby rozwiązania jego instalacji.
Wykład 3. Kształtowanie pomieszczeń do instalacji urządzeń grzewczych oraz służących odzyskowi ciepła (kotły gazowe, olejowe oraz na paliwo stałe, rekuperatory itp.).
Wykład 4. Wentylacja pomieszczeń, zjawisko ciągu wstecznego oraz zagadnienie osprzętu zewnętrznego (nasady kominowe).
Wykład 5. Stolarka okienna (aluminiowa, drewniana, plastikowa). Wady i zalety. Nazewnictwo i szczegóły rozwiązań.
Wykład 6. Stolarka drzwiowa (aluminiowa, drewniana, plastikowa). Wady i zalety. Nazewnictwo i szczegóły rozwiązań.
Wykład 7. Zasady wymiarowania i opisywania stolarki drzwiowej i okiennej w projekcie budowlanym.
Wykład 8. Zagadnienia ergonomiczne w kształtowaniu pomieszczenia kuchennego (osprzęt, parametry przestrzenne, wymiary). Problematyka kształtowania przestrzeni w aspekcie jej dostępności przez osobę z dysfunkcjami narządów ruchu.
Wykład 9. Zagadnienia ergonomiczne w kształtowaniu pomieszczenia łazienki (osprzęt, parametry przestrzenne, wymiary). Problematyka kształtowania przestrzeni w aspekcie jej dostępności przez osobę z dysfunkcjami narządów ruchu.
Wykład 10. Zagadnienie kształtowania ogrodzeń (aspekt estetyczny oraz bezpieczeństwa użytkowania). Rodzaje materiałów, techniki i technologie wykonania ogrodzeń, zabezpieczenie ich przed wpływem wilgoci oraz destrukcyjnym oddziaływaniem warunków atmosferycznych.
Wykład 11. Zagadnienie kształtowania dojść pieszych. Materiały oraz techniki i technologie służące do ich wzniesienia.
Wykład 12. Zagadnienie kształtowania dojazdów dla samochodów (w pobliżu budynku). Materiały oraz techniki i technologie służące do ich wzniesienia.
Wykład 13. Markizy, wiaty i zadaszenia. Aspekt estetyczny, konstrukcyjny oraz techniczny i technologiczny.
Wykład 14. Odwodnienie połaci dachowej stromej.
Wykład 15. Odwodnienie stropodachu - użytkowego i nieużytkowego, zielonego i niezazielenionego. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Prezentacja przez wykładowcę wybranego problemu technicznego w formie rysunku na tablicy, rysunku elektronicznego, prezentacji multimedialnej, wizyty na budowie. Korekta opracowanych przez studentów rysunków detali architektoniczno-budowlanych, wyjaśnienia wątpliwości i błędów, dyskusja o wpływie rozwiązań technologicznych na kształt przestrzenny i funkcje obiektów architektonicznych. |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Ocena na podstawie obecności na zajęciach, aktywności w trakcie ich trwania oraz jakości dostarczonych prac rysunkowych. Zakres opracowania rysunków i ich ilość jest określana przez wykładowcę na początku semestru. Na jakość dostarczonych prac rysunkowych składa się:
- poprawność przedstawionego rozwiązania - 50%
- czytelność rysunku - 10%
- wymiarowanie - 10%
- oryginalność rozwiązania 20%
- opis rozwiązania - 10%
Nie dostarczenie w ustalonym terminie odpowiedniej ilości rysunków lub nieobecność nieusprawiedliwiona na więcej niż 3 zajęciach może być powodem nie zaliczenia przedmiotu. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Umiejętność czytelnego przedstawienia rozwiązania szczegółu architektonicznego i budowlanego (wraz z wymiarowaniem), który zawiera podstawowe cechy pozwalające określić jego niezawodność i trwałość oraz użyte materiały. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |