Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Mała architektura:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Mała architektura
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Krasowska <katarzyna.krasowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wskazanie roli małej architektury w kształtowaniu przestrzeni najbliższego otoczenia budynków. Zapoznanie studenta z różnorodnościa małej architektury.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Rodzaje i funkcje małej architektury5
T-W-2Wytyczne doboru małej architektury w zlaeżności od aranżowanej przestrzeni.5
T-W-3Mała architektura specjlanego przeznaczenia.1
T-W-4Podstawy projektowania obiektów małej architektury.3
T-W-5Wykorzystanie nowoczesnych technologii w projektowaniu małej architektury.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca semestralna (prezentacja multimedialna, opis) dotycząca doboru kompletu obiektów małej architektury dla wybranego wnętrza ogrodowego z uwzględnieniem rodzaju wnętrza, funkcji, kompozycji i stylu.15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Praca semestralna (prezentacja multimedialna, opis) dotycząca doboru kompletu obiektów małej architektury dla wybranego rodzaju przestrzeni.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/01A_W01
zna w zakresie podstawowym współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury i obiektów w przestrzeni otoczenia
PAWiO_1A_W04T1A_W05InzA_W05C-1T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/D/01A_K01
rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
PAWiO_1A_K01T1A_K01InzA_K01C-1T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/01A_W01
zna w zakresie podstawowym współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury i obiektów w przestrzeni otoczenia
2,0
3,0Student ma elementarną wiedzę o aktualnych tendencjach w doborze małej architektury dla przestrzeni ogrodowych oraz zna w dostatecznym stopniu podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/D/01A_K01
rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
2,0
3,0Student wykazuje przeciętne zainteresowanie zagadnieniami, proponowane rozwiązania są poprawne, ale ograniczone ilościowo i jakościowo, brak zaangażowania w poszukiwania najlepszych rozwiązań.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Gadomski K., Urządzanie i pielęgnacja terenów zieleni, Hortpress, Warszawa, 2010, cz. II t. II i III
  2. Gadomska E., Podstawy architektury krajobrazu, Hortpress, Warszawa, 2011, cz. III
  3. Pachulski Z., Mała architektura ogrodowa, Multico, Warszawa, 2012
  4. Wines J., Zielona architektura, Kolonia, 2000
  5. Chris von Uffelen, Street Furniture, Braun, 2010

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje i funkcje małej architektury5
T-W-2Wytyczne doboru małej architektury w zlaeżności od aranżowanej przestrzeni.5
T-W-3Mała architektura specjlanego przeznaczenia.1
T-W-4Podstawy projektowania obiektów małej architektury.3
T-W-5Wykorzystanie nowoczesnych technologii w projektowaniu małej architektury.1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Praca semestralna (prezentacja multimedialna, opis) dotycząca doboru kompletu obiektów małej architektury dla wybranego wnętrza ogrodowego z uwzględnieniem rodzaju wnętrza, funkcji, kompozycji i stylu.15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/01A_W01zna w zakresie podstawowym współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury i obiektów w przestrzeni otoczenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_W04zna w zakresie podstawowym współczesne tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów i elementów otoczenia architektury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Wskazanie roli małej architektury w kształtowaniu przestrzeni najbliższego otoczenia budynków. Zapoznanie studenta z różnorodnościa małej architektury.
Treści programoweT-W-2Wytyczne doboru małej architektury w zlaeżności od aranżowanej przestrzeni.
T-W-1Rodzaje i funkcje małej architektury
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca semestralna (prezentacja multimedialna, opis) dotycząca doboru kompletu obiektów małej architektury dla wybranego rodzaju przestrzeni.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma elementarną wiedzę o aktualnych tendencjach w doborze małej architektury dla przestrzeni ogrodowych oraz zna w dostatecznym stopniu podstawowe zasady doboru obiektów małej architektury
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/D/01A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K01rozumie potrzebę permanentnej nauki, potrafi inspirować inne osoby do nauki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Wskazanie roli małej architektury w kształtowaniu przestrzeni najbliższego otoczenia budynków. Zapoznanie studenta z różnorodnościa małej architektury.
Treści programoweT-W-2Wytyczne doboru małej architektury w zlaeżności od aranżowanej przestrzeni.
T-W-1Rodzaje i funkcje małej architektury
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Praca semestralna (prezentacja multimedialna, opis) dotycząca doboru kompletu obiektów małej architektury dla wybranego rodzaju przestrzeni.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje przeciętne zainteresowanie zagadnieniami, proponowane rozwiązania są poprawne, ale ograniczone ilościowo i jakościowo, brak zaangażowania w poszukiwania najlepszych rozwiązań.
3,5
4,0
4,5
5,0