Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)

Sylabus przedmiotu Kształtowanie formy i bryły w przestrzeni otoczenia:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kształtowanie formy i bryły w przestrzeni otoczenia
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Historii i Teorii Architektury
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu zagadnień kompozycji w układach płaskich i w układach przestrzennych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu kształtowania formy i bryły w przestrzeni

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Zagadnienia formy i bryły w kształtowaniu kompozycji przestrzennych.6
T-P-2Analizy i studia przedprojektowe wybranego obszaru projektowego.6
T-P-3Koncepcja ukształtowania terenu dla projektowanego obszaru.6
T-P-4koncepcja ukształtowania zieleni dla projektowanego obszaru6
T-P-5Przygotowanie projektu.6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca nad projektem poza zajęciami.24
A-P-3Przygotowanie się do przeglądu międzysemestralnego.6
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny projektu ogrodu geometrycznego. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość estetyczna i merytoryczna projektu, sposób podejmowanych przez studenta samodzielnych decyzji projektowych i jakość indywidualnej kreacji projektowej.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/C/11_U01
posiada podstawową umiejętność projektowania wnętrz
PAWiO_1A_U19A1_U21, T1A_U15InzA_U08C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4, T-P-5M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PAWiO_1A_S1/C/11_K01
podejmuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
PAWiO_1A_K07T1A_K02InzA_K01C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3, T-P-4M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/C/11_U01
posiada podstawową umiejętność projektowania wnętrz
2,0
3,0Student w dostetcznym stopniu posiadł umiejętności projektowania wnętrz i bezpośredniego otoczenia architektury
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
PAWiO_1A_S1/C/11_K01
podejmuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
2,0
3,0Student w ograniczonym stopniu angażuje się w poszukiwania rozwiązań przestrzennych podnoszących jakość życia człowieka.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Lewis Hill, Cięcie i formowanie roślin, Klub dla Ciebie, 2008
  2. Denis Retournard, Cięcie i formowanie roślin. Zielone rzeźby, Delta, 2008
  3. Zbigniew Haber, Piotr Urbański, Kształtowanie terenów zieleni z elementami ekologii, UP w Poznaniu, Poznań, 2008
  4. Leonard J. Hopper, Landscape Architectural Graphic Standards, Hoboken, New Jersey, 2007
  5. Charles Harris, Nicholas Dines, Time-Saver Standards for Landscape Architecture, McGraf-Hill, USA, 1997
  6. Elizabeth Barlow Rogers, Landscape Design: A Cultural and Architectural History, 2001
  7. Simon Swaffield, Theory in Landscape Architecture: A Reader (Penn Studies in Landscape Architecture), University of Pennsylvania Press, Philadelphia, 2002
  8. Norman K. Booth, Basic Elements of Landscape Architectural Design, Waveland Press Inc, USA, 1983

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Zagadnienia formy i bryły w kształtowaniu kompozycji przestrzennych.6
T-P-2Analizy i studia przedprojektowe wybranego obszaru projektowego.6
T-P-3Koncepcja ukształtowania terenu dla projektowanego obszaru.6
T-P-4koncepcja ukształtowania zieleni dla projektowanego obszaru6
T-P-5Przygotowanie projektu.6
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca nad projektem poza zajęciami.24
A-P-3Przygotowanie się do przeglądu międzysemestralnego.6
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/C/11_U01posiada podstawową umiejętność projektowania wnętrz
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_U19posiada podstawową umiejętność projektowania bezpośredniego otoczenia architektury
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA1_U21posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu kształtowania formy i bryły w przestrzeni
Treści programoweT-P-1Zagadnienia formy i bryły w kształtowaniu kompozycji przestrzennych.
T-P-2Analizy i studia przedprojektowe wybranego obszaru projektowego.
T-P-3Koncepcja ukształtowania terenu dla projektowanego obszaru.
T-P-4koncepcja ukształtowania zieleni dla projektowanego obszaru
T-P-5Przygotowanie projektu.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny projektu ogrodu geometrycznego. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość estetyczna i merytoryczna projektu, sposób podejmowanych przez studenta samodzielnych decyzji projektowych i jakość indywidualnej kreacji projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostetcznym stopniu posiadł umiejętności projektowania wnętrz i bezpośredniego otoczenia architektury
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaPAWiO_1A_S1/C/11_K01podejmuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPAWiO_1A_K07podejmuje działania na rzecz podnoszenia jakości życia i środowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów umiejętności z zakresu kształtowania formy i bryły w przestrzeni
Treści programoweT-P-1Zagadnienia formy i bryły w kształtowaniu kompozycji przestrzennych.
T-P-2Analizy i studia przedprojektowe wybranego obszaru projektowego.
T-P-3Koncepcja ukształtowania terenu dla projektowanego obszaru.
T-P-4koncepcja ukształtowania zieleni dla projektowanego obszaru
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Przegląd miedzysemestralny dotyczący stanu zaawansowania projektu oraz jakości przyjętych rozwiązań.
S-2Ocena podsumowująca: Projekt semestralny projektu ogrodu geometrycznego. W ocenie końcowej brana jest pod uwagę wartość estetyczna i merytoryczna projektu, sposób podejmowanych przez studenta samodzielnych decyzji projektowych i jakość indywidualnej kreacji projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w ograniczonym stopniu angażuje się w poszukiwania rozwiązań przestrzennych podnoszących jakość życia człowieka.
3,5
4,0
4,5
5,0