Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | PAWiO_1A_S1/C/10_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejętności związane z prawidłowym posługiwaniem się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji, także związanymi ze stosowaniem kształtów, faktur i kolorów w architekturze oraz powinien mieć odpowiednio rozwiniętą wrażliwość estetyczną i emocjonalną w stosunku do współczesnej sztuki. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | PAWiO_1A_U09 | posiada umiejętność opracowania projektu kolorystyki w architekturze wnętrz i otoczenia |
---|
PAWiO_1A_U10 | praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali |
PAWiO_1A_U13 | potrafi przedstawić projekt w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej |
PAWiO_1A_U14 | potrafi uzyskać zamierzony efekt estetyczny w projekcie architektonicznym przy zastosowaniu odpowiednich materiałów o określonych własnościach plastycznych |
PAWiO_1A_U26 | posiada umiejętność zastosowania nabytej wiedzy o człowieku w zakresie ergonomii, psychofizjologii, potrzeb osób niepełnosprawnych w procesie projektowym |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | A1_U16 | umie świadomie posługiwać się właściwą techniką i technologią w trakcie realizacji prac artystycznych |
---|
A1_U17 | umie podejmować samodzielnie decyzje odnośnie realizacji i projektowania własnych prac artystycznych |
A1_U19 | posiada szeroki zakres umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych |
A1_U21 | posiada doświadczenie w realizowaniu własnych działań artystycznych opartych na zróżnicowanych stylistycznie koncepcjach wynikających ze swobodnego i niezależnego wykorzystywania wyobraźni, intuicji i emocjonalności |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia kompozycji w sztuce. |
---|
C-2 | Przygotowanie i prowadzenie prezentacji dot. zagadnień zwiazanych z psychologią architektury. |
C-3 | Ukształtowanie umiejetności z zakresu stosowania odpowiednich kształtów i kolorów zgodnych z ich psycholgicznym oddziaływaniem. |
Treści programowe | T-W-9 | Złudzenia optyczne a percepcja kompozycji. |
---|
T-W-2 | Zarys problematyki przedmiotu w świetle psychologii architektury i jej znaczenia dla warsztatu projektowego współczesnego architekta. |
T-W-3 | Psychologia percepcji i definicja piękna. |
T-W-4 | Kompozycja architektoniczna, demonstracja formy najprostszej. |
T-W-5 | Budowa kompozycji architektonicznej: cztery główne konwencje, znaczenie rytmu. |
T-W-8 | Znaczenie działań interdyscyplinarnych, w tym malarstwa, rzeźby i muzyki. |
T-W-6 | Dwufazowość percepcji: wrażenie i racjonalizowanie.Trójstopniowy proces percepcyjny: analiza, organizacja, synteza. Figury niemożliwe. |
T-W-7 | Percepcja wizualna - prawa, zasady, granice. Znaczenie stref percepcyjnych w psychologicznym strukturalizowaniu przestrzeni. |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia testowe i projektowe z wprowadzeniem zajęć interdyscyplinarnych, z wykorzystaniem muzyki i innych dziedzin sztuki, także w formie korekt zadanych prac projektowych, prezentacji zespołowych wybranych zagadnień i dyskusji podsumowujących. |
---|
M-1 | Metody podające: wykłady informacyjne i prelekcje z objaśnieniem.
Metody problemowe: wykłady problemowe i konwersatoryjne,
Metody aktywizujące: metoda przypadków,metoda sytuacyjna,inscenizacja,gry dydaktyczne (symulacyjne, decyzyjne, psychologiczne),seminarium,dyskusja dydaktyczna (związana z wykładem, okrągłego stołu, wielokrotna,).
Metody eksponujące:filmy ,ekspozycje, pokazy połączone z przeżyciem.
Metody programowane: z użyciem komputera, z użyciem maszyny dydaktycznej, z użyciem podręcznika programowanego.
Metody praktyczne: pokazy, ćwiczenia przedmiotowe, korekty ćwiczeń i projektów, symulacje i seminaria. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: ocena na koniec przedmiotu, która podsumowuje osiągnięte efekty uczenia się poprzez średnią ocen z wykonanych zadan, ćwiczeń i projektów. |
---|
S-1 | Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta prowadzona na początku zajęć i w trakcie ich trwania. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi poslugiwać się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji. |
3,0 | Prawidłowo posługuje się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji. |
3,5 | Prawidłowo posługuje się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji. |
4,0 | Dobrze posługuje się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji. |
4,5 | Dobrze posługuje się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji. |
5,0 | Bardzo sprawnie posługuje się prawami dotyczącymi kompozycji i psychologii percepcji. |