Wydział Budownictwa i Architektury - Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy projektowania małych wnętrz urbanistycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Projektowanie Architektury Wnętrz i Otoczenia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich, sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy projektowania małych wnętrz urbanistycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Architektury Krajobrazu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jakub Gołębiewski <Jakub.Golebiewski@zut.edu.pl>, Izabela Kozłowska <iza.tarka@wp.pl>, Agnieszka Lamprecht <ap_studio@wp.pl>, Maciej Płotkowiak <mplotkowiak@zut.edu.pl>, Halina Rutyna <rutyna@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | brak |
W-2 | brak |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy dotyczącej głównych zasad kompozycji wnętrz urbanistycznych. |
C-2 | Zdobycie umiejętności analizy i projektowania podstawowych typów wnętrz urbanistycznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie w tematykę zajęć. | 1 |
T-P-2 | Opracowanie wnętrz urbanistycznych. | 12 |
T-P-3 | Przedstawienie prac studenckich, zaliczenie przedmiotu. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Standard przestrzenny mieszkań – w domach jednorodzinnych, wielorodzinnych i w budownictwie dla osób niepełnosprawnych. | 1 |
T-W-2 | Strefy ogólne i prywatne w mieszkaniu. | 3 |
T-W-3 | Typy i układy mieszkań w zabudowie: - jednorodzinnej i bliźniaczej -szeregowej, łańcuchowej -atrialnej, dywanowej -wielorodzinnej -mieszkań domów specjalnych | 5 |
T-W-4 | Mikrośrodowisko w mieszkaniu – akustyka, słońce, oświetlenie i barwa | 1 |
T-W-5 | Przestrzenie wspólne w domach wielorodzinnych | 1 |
T-W-6 | Układ funkcjonalno – przestrzenny jednostek mieszkalnych, obsługa samochodów na terenach zabudowy wielorodzinnej | 1 |
T-W-7 | Historia wnętrz mieszkalnych w budownictwie wielorodzinnym, przykłady kreatywnego wykorzystania tradycji we współczesnych rozwiązaniach | 2 |
T-W-8 | Podsumowanie zajęć | 1 |
T-W-9 | Wprowadzenie w przedmiot zajęć. Definicja ogrodu, jego typologia. | 1 |
T-W-10 | Kompozycyjne aspekty w projektowaniu ogrodów. Kompozycyjne komponenty wnętrz ogrodowych. | 3 |
T-W-11 | Typologia wnętrz ogrodowych. Elementy skałdowe wnętrza ogrodowego. | 6 |
T-W-12 | Prezentacja i omówienie przykładowych wnętrz ogrodowych. | 3 |
T-W-13 | Zasady związane z percepcją wnętrz ogrodowych. | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Przygotowanie koncepcji projektowych | 10 |
A-P-3 | Opracowanie plansz projektowych. | 3 |
A-P-4 | Konsultacje | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Studia wskazanej literatury | 8 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 7 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | analiza przypadku |
M-3 | ćwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: ocena wykonanego projektu semestralnego |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka | PAWiO_1A_W25 | T1A_W04 | InzA_W01 | — | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-7, T-W-8, T-W-5, T-W-6 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_U01 posiada umiejętność projektowania podstawowych typów wnętrz i rodzajów bezpośredniego otoczenia | PAWiO_1A_U12 | A1_U21, T1A_U15, T1A_U16 | InzA_U01, InzA_U05, InzA_U07, InzA_U08 | — | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-6 | M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_K01 popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i otoczenia architektury, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały | PAWiO_1A_K06 | T1A_K07 | InzA_K01 | — | T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_W01 zna podstawowe zagadnienia z zakresu projektowania otoczenia człowieka | 2,0 | |
3,0 | student dość dobrze zna podstawowe zasady kompozycji i projektowania wnętrz urbanistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_U01 posiada umiejętność projektowania podstawowych typów wnętrz i rodzajów bezpośredniego otoczenia | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi zaprojektować wybrane typy wnętrz urbanistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
PAWiO_1A_S1/C/06_K01 popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i otoczenia architektury, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały | 2,0 | |
3,0 | Student popularyzuje wiedzę o architekturze wnętrz i otoczenia architektury, podejmuje starania aby przekazać społeczeństwu zdobytą wiedzę w sposób powszechnie zrozumiały | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Neufert E., Podręcznik projektowania architektoniczno – budowlanego, Arkady, Warszawa, 2000
- Agnieszka Gawłowska, Projektowanie ogrodów, Wydawnictwo SBM, 2015
- J. Brooks, Projektowanie ogrodów, Wiedza i życie, Warszawa, 2005
- Diedrichs Margaret, Projektowanie ogrodów, Wydawnictwo Rea, 2010
- San Martin Macarena, Balkony, tarasy i patia. Projektowanie., Wydawnictwo SOLIS, 2011
- Alexander Rosemary, Podstawy projektowania ogrodów. Podręcznik., PWRIL Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, 2012
Literatura dodatkowa
- Aleksander Ch., Język wzorców, GWP, Gdańsk, 2008
- David Stevens, Zamieszkaj w ogrodzie, Muza, 2009
- Person D., Przyjazny dom, Wyd. Murator, Warszawa, 1998
- A. Szymski, R. Dawidowski, Architektura krajobrazu, tom 1, Walkowska, Szczecin, 2006