Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Gospodarka nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Podstawy statystyki i ekonometrii:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka nieruchomościami
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauk społecznych
Profil
Moduł
Przedmiot Podstawy statystyki i ekonometrii
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostki zewnętrzne
Nauczyciel odpowiedzialny Waldemar Tarczyński <studium@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość matematyki na poziomie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie słuchaczy z elementami badania zbiorów statystycznych.
C-2Słuchacz orientuje się w rozkładach prawdopodobieństwa zmiennych losowych.
C-3Zaznajomienie słuchaczy z modelem ekonometrycznym oraz jego elementami.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Elementy teorii badania zbiorów statystycznych.2
T-W-2Rozkłady prawdopodobieństwa zmiennych losowych.4
T-W-3Model ekonometryczny i jego elementy.4
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.35
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład audytoryjny.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GN_10A_23_W01
Słuchacz ma elementarną wiedzę z teorii badania zbiorów statystycznych i doboru analitycznej postaci modelu ekonometrycznego.
GN_10-_W01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GN_10A_23_U01
Potrafi dokonać doboru analitycznej postaci modelu, estymacji parametrów oraz weryfikacji modelu.
GN_10-_U02, GN_10-_U01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GN_10A_23_K01
Potrafi wykorzystać podstawy wiedzy w praktyce.
GN_10-_K01C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GN_10A_23_W01
Słuchacz ma elementarną wiedzę z teorii badania zbiorów statystycznych i doboru analitycznej postaci modelu ekonometrycznego.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych wskazanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GN_10A_23_U01
Potrafi dokonać doboru analitycznej postaci modelu, estymacji parametrów oraz weryfikacji modelu.
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych wskzanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GN_10A_23_K01
Potrafi wykorzystać podstawy wiedzy w praktyce.
2,0
3,0Słuchacz opanował podstawy wiedzy z zakresu treści programowych wskzanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A. Welfe, Ekonometria. Metody i ich zastosowanie., PWN, 2008
  2. W. Starzyńska, Podstawy statystyki, Difin, 2009

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy teorii badania zbiorów statystycznych.2
T-W-2Rozkłady prawdopodobieństwa zmiennych losowych.4
T-W-3Model ekonometryczny i jego elementy.4
10

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.10
A-W-2Bieżące studiowanie literatury fachowej.35
A-W-3Przygotowanie do egzaminu końcowego.15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGN_10A_23_W01Słuchacz ma elementarną wiedzę z teorii badania zbiorów statystycznych i doboru analitycznej postaci modelu ekonometrycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGN_10-_W01Słuchacz ma wiedzę z wybranych obszarów własciwych dla kierunku rzeczoznawcy majatkowego oraz zna status prawny i strukturę krajowych i międzynarodowych standardów wyceny.
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie słuchaczy z elementami badania zbiorów statystycznych.
C-2Słuchacz orientuje się w rozkładach prawdopodobieństwa zmiennych losowych.
C-3Zaznajomienie słuchaczy z modelem ekonometrycznym oraz jego elementami.
Treści programoweT-W-1Elementy teorii badania zbiorów statystycznych.
T-W-2Rozkłady prawdopodobieństwa zmiennych losowych.
T-W-3Model ekonometryczny i jego elementy.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych wskazanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGN_10A_23_U01Potrafi dokonać doboru analitycznej postaci modelu, estymacji parametrów oraz weryfikacji modelu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGN_10-_U02Zna zasady wyceny praw własności, praw uzytkowania wieczystego oraz ograniczonych praw rzeczowych i praw zobowiązań umownych.
GN_10-_U01Słuchacz potrafi dokonać wyceny nieruchomości zgodnie z krajowymi i międzynarodowymi standardami wyceny.
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie słuchaczy z elementami badania zbiorów statystycznych.
C-2Słuchacz orientuje się w rozkładach prawdopodobieństwa zmiennych losowych.
C-3Zaznajomienie słuchaczy z modelem ekonometrycznym oraz jego elementami.
Treści programoweT-W-1Elementy teorii badania zbiorów statystycznych.
T-W-2Rozkłady prawdopodobieństwa zmiennych losowych.
T-W-3Model ekonometryczny i jego elementy.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz ma podstawową wiedzę z zakresu treści programowych wskzanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGN_10A_23_K01Potrafi wykorzystać podstawy wiedzy w praktyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGN_10-_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie słuchaczy z elementami badania zbiorów statystycznych.
C-2Słuchacz orientuje się w rozkładach prawdopodobieństwa zmiennych losowych.
C-3Zaznajomienie słuchaczy z modelem ekonometrycznym oraz jego elementami.
Treści programoweT-W-1Elementy teorii badania zbiorów statystycznych.
T-W-2Rozkłady prawdopodobieństwa zmiennych losowych.
T-W-3Model ekonometryczny i jego elementy.
Metody nauczaniaM-1Wykład audytoryjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin końcowy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Słuchacz opanował podstawy wiedzy z zakresu treści programowych wskzanych dla przedmiotu.
3,5
4,0
4,5
5,0