Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo - inżynier europejski (S1)

Sylabus przedmiotu Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane-1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo - inżynier europejski
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Budownictwo ogólne i konstrukcje drewniane-1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Ogólnego
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Szymon Skibicki <Szymon.Skibicki@zut.edu.pl>, Piotr Tkacz <Piotr.Tkacz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 15 1,20,44zaliczenie
wykładyW2 15 0,80,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs Materiałów budowlanych
W-2Ukończony kurs Rysunku technicznego w ujęciu komputerowym
W-3Ukończony kurs Mechaniki teoretycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzenia dokumentacji budowlanej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt konstrukcyjny mieszkalnego domu jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty, przekroje oraz szczegóły konstrukcyjne.15
15
wykłady
T-W-1Zagadnienia ogólne dotyczące obiektów budowlanych. Klasyfikacja obiektów budowlanych i metody wykonawcze. Budynek jego rola nośna i osłonowa.1
T-W-2Warunki i wymagania techniczne jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane na podstawie przepisów wykonawczych.1
T-W-3Elementy i ustroje konstrukcyjne budynków i sztywność przestrzenna.1
T-W-4Obciążenia konstrukcji - klasyfikacja, zasady ustalania. Oddziaływania.1
T-W-5Kryteria doboru i wymagania stawiane pionowym i poziomym przegrodom budowlanym. Odporność ogniowa1
T-W-6Warunki posadowienia budowli. Dylatacje. Tyczenie i utrwalenie położenia budynku.1
T-W-7Wykopy budowlane - zabezpieczanie i odwodnianie.1
T-W-8Fundamenty - klasyfikacja. Fundamenty bezpośrednie, pośrednie, specjalne. Ściany fundamentowe.2
T-W-9Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w obiektach budowlanych.1
T-W-10Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.2
T-W-11Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.2
T-W-12Zaliczenie wykładów1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego i zaliczenie projektu21
36
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach14
A-W-2Utrwalenie wiadomości w oparciu o wykłady i literaturę, przygotowanie do zaliczenia wykładów9
A-W-3Zaliczenie wykładów w formie pisemnej1
24

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
S-2Ocena formująca: Zaliczenie pracy projektowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/10-1_W01
Student zna podstawowe elementy konstrukcyjne budynków oraz zasady ich projektowania i wymiarowania w oparciu o normy i wytyczne techniczne, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie z uwzględnieniem najnowszych trendów rozwojowych.
BIE_1A_W23, BIE_1A_W13, BIE_1A_W08, BIE_1A_W17, BIE_1A_W07T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07InzA_W01, InzA_W02, InzA_W05C-1T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-11, T-W-5, T-W-9, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-10M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/10-1_U01
Student potrafi dokonać klsyfikacji obiektów budowlanych i dokonać wyboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przy ich projektowaniu korzystając z dostępnych źródeł informacyjnych oraz potrafi sporządzić dokumentację techniczną obiektu.
BIE_1A_U19, BIE_1A_U11, BIE_1A_U22, BIE_1A_U01, BIE_1A_U08T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U13, T1A_U14, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BIE_1A_C/10-1_K01
Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejetności, potrafi podporządkować się zasadom pracy w zespole.
BIE_1A_K04, BIE_1A_K01T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04C-1, C-2T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-11, T-W-5, T-W-9, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-10, T-P-1M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/10-1_W01
Student zna podstawowe elementy konstrukcyjne budynków oraz zasady ich projektowania i wymiarowania w oparciu o normy i wytyczne techniczne, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie z uwzględnieniem najnowszych trendów rozwojowych.
2,0
3,0Student zna podstawowe elementy i ustroje konstrukcyjne budynku, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy, które po wskazaniu poprawia
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/10-1_U01
Student potrafi dokonać klsyfikacji obiektów budowlanych i dokonać wyboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przy ich projektowaniu korzystając z dostępnych źródeł informacyjnych oraz potrafi sporządzić dokumentację techniczną obiektu.
2,0
3,0Student wykazuje w stopniu podstawowym umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przy projektowaniu obiektów budowlanych, popełnia błędy, które po wskazaniu jest w stanie bez problemu poprawić
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BIE_1A_C/10-1_K01
Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejetności, potrafi podporządkować się zasadom pracy w zespole.
2,0
3,0Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Praca zbiorowa pod kierunkiem Lichołai L., Budownictwo ogólne T.3. Elementy budynków. Podstawy projektowania., Arkady, Warszawa, 2008
  2. Praca zbiorowa pod kierownictwem Buczkowskiego W., Budownictwo ogólne T.4. Konstrukcje budynków, Arkady, 2009
  3. Korzeniewski W., Warunki techniczne dla budynków i ich usytuowanie, Polcen, Warszawa, 2006
  4. Buczkowski W., Jak zbudować nowocześnie dom jednorodzinny, Państwowe Wydawnictwo Rolnicze i Leśne, Poznań, 2000
  5. Hoła J., Pietraszek P., Schabowicz K., Obliczanie konstrukcji budynków wznoszonych tradycyjnie, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Niedostatkiewicz M., Majewski T., Skuza M., Bobiński J., Budownictwo ogólne Katalog rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2006
  2. Markiewicz P., Budownictwo ogólne dla Architektów, Archi-Plus, Kraków, 2009
  3. Schabowicz K., Gorzelańczyk T., Materiały do ćwiczeń projektowych z budownictwa ogólnego, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2011
  4. Żurański J.A., Gaczek M., Oddziaływania klimatyczne na konstrukcje budowlane wg Eurokodu 1 Komentarze z przykładami obliczeń, ITB, Warszawa, 2011

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt konstrukcyjny mieszkalnego domu jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty, przekroje oraz szczegóły konstrukcyjne.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zagadnienia ogólne dotyczące obiektów budowlanych. Klasyfikacja obiektów budowlanych i metody wykonawcze. Budynek jego rola nośna i osłonowa.1
T-W-2Warunki i wymagania techniczne jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane na podstawie przepisów wykonawczych.1
T-W-3Elementy i ustroje konstrukcyjne budynków i sztywność przestrzenna.1
T-W-4Obciążenia konstrukcji - klasyfikacja, zasady ustalania. Oddziaływania.1
T-W-5Kryteria doboru i wymagania stawiane pionowym i poziomym przegrodom budowlanym. Odporność ogniowa1
T-W-6Warunki posadowienia budowli. Dylatacje. Tyczenie i utrwalenie położenia budynku.1
T-W-7Wykopy budowlane - zabezpieczanie i odwodnianie.1
T-W-8Fundamenty - klasyfikacja. Fundamenty bezpośrednie, pośrednie, specjalne. Ściany fundamentowe.2
T-W-9Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w obiektach budowlanych.1
T-W-10Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.2
T-W-11Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.2
T-W-12Zaliczenie wykładów1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego i zaliczenie projektu21
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach14
A-W-2Utrwalenie wiadomości w oparciu o wykłady i literaturę, przygotowanie do zaliczenia wykładów9
A-W-3Zaliczenie wykładów w formie pisemnej1
24
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_C/10-1_W01Student zna podstawowe elementy konstrukcyjne budynków oraz zasady ich projektowania i wymiarowania w oparciu o normy i wytyczne techniczne, zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie z uwzględnieniem najnowszych trendów rozwojowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
BIE_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
BIE_1A_W08Zna zasady konstruowania i wymiarowania elementów konstrukcji budowlanych
BIE_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
BIE_1A_W07Zna normy oraz wytyczne techniczne stosowane w budownictwie
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
Treści programoweT-W-4Obciążenia konstrukcji - klasyfikacja, zasady ustalania. Oddziaływania.
T-W-1Zagadnienia ogólne dotyczące obiektów budowlanych. Klasyfikacja obiektów budowlanych i metody wykonawcze. Budynek jego rola nośna i osłonowa.
T-W-2Warunki i wymagania techniczne jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane na podstawie przepisów wykonawczych.
T-W-3Elementy i ustroje konstrukcyjne budynków i sztywność przestrzenna.
T-W-11Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.
T-W-5Kryteria doboru i wymagania stawiane pionowym i poziomym przegrodom budowlanym. Odporność ogniowa
T-W-9Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w obiektach budowlanych.
T-W-6Warunki posadowienia budowli. Dylatacje. Tyczenie i utrwalenie położenia budynku.
T-W-8Fundamenty - klasyfikacja. Fundamenty bezpośrednie, pośrednie, specjalne. Ściany fundamentowe.
T-W-7Wykopy budowlane - zabezpieczanie i odwodnianie.
T-W-10Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe elementy i ustroje konstrukcyjne budynku, w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy, które po wskazaniu poprawia
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_C/10-1_U01Student potrafi dokonać klsyfikacji obiektów budowlanych i dokonać wyboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przy ich projektowaniu korzystając z dostępnych źródeł informacyjnych oraz potrafi sporządzić dokumentację techniczną obiektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
BIE_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
BIE_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
BIE_1A_U01Potrafi dokonać klasyfikacji obiektów budowlanych
BIE_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U13potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzenia dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-P-1Projekt konstrukcyjny mieszkalnego domu jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty, przekroje oraz szczegóły konstrukcyjne.
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie pracy projektowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje w stopniu podstawowym umiejętność doboru odpowiednich rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych przy projektowaniu obiektów budowlanych, popełnia błędy, które po wskazaniu jest w stanie bez problemu poprawić
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBIE_1A_C/10-1_K01Student rozumie potrzebę ustawicznego doskonalenia nabytej wiedzy i umiejetności, potrafi podporządkować się zasadom pracy w zespole.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBIE_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
BIE_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Umiejętność doboru właściwych rozwiązań konstrukcyjno-materiałowych w budynkach wykonanych w technologii tradycyjnej
C-2Umiejętność projektowania prostych obiektów budowlanych i sporządzenia dokumentacji budowlanej
Treści programoweT-W-4Obciążenia konstrukcji - klasyfikacja, zasady ustalania. Oddziaływania.
T-W-1Zagadnienia ogólne dotyczące obiektów budowlanych. Klasyfikacja obiektów budowlanych i metody wykonawcze. Budynek jego rola nośna i osłonowa.
T-W-2Warunki i wymagania techniczne jakim powinny odpowiadać obiekty budowlane na podstawie przepisów wykonawczych.
T-W-3Elementy i ustroje konstrukcyjne budynków i sztywność przestrzenna.
T-W-11Nadproża. Zasady doboru i wykonania przewodów kominowych w budynkach.
T-W-5Kryteria doboru i wymagania stawiane pionowym i poziomym przegrodom budowlanym. Odporność ogniowa
T-W-9Izolacje przeciwwilgociowe i przeciwwodne w obiektach budowlanych.
T-W-6Warunki posadowienia budowli. Dylatacje. Tyczenie i utrwalenie położenia budynku.
T-W-8Fundamenty - klasyfikacja. Fundamenty bezpośrednie, pośrednie, specjalne. Ściany fundamentowe.
T-W-7Wykopy budowlane - zabezpieczanie i odwodnianie.
T-W-10Ściany budynków, ogólne wymagania techniczne i zasady konstruowania. Łączenie murów.
T-P-1Projekt konstrukcyjny mieszkalnego domu jednorodzinnego w technologii tradycyjnej - część rysunkowa. Projekt obejmuje rzuty, przekroje oraz szczegóły konstrukcyjne.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie pracy projektowej
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jedynie w dostatecznym stopniu rozumie potrzebę podnoszenia kwalifikacji przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0