Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | BIE_1A_C/03_U01 | Potrafi sporządzić dokumentację graficzną z wykorzystaniem programu AutoCAD. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | BIE_1A_U06 | Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki |
---|
BIE_1A_U05 | Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych |
BIE_1A_U11 | Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Opanowanie umiejętności przygotowania rysunków technicznych z wykorzystaniem programu CAD. |
---|
Treści programowe | T-L-5 | Polecenia: prosta, polilinia, łuk, wydłuż. kopiuj, przesuń, rozbij, ... Rysowanie złożonych rysunków. |
---|
T-L-7 | Rzutnie. Przestrzeń papieru. Przygotowanie rysunku do wydruku. |
T-L-6 | Kreskowanie. Napisy. Wymiarowanie. Opisywanie rysunku. |
T-L-3 | Operacje na blokach. Regiony. Rysowanie z wykorzystaniem gotowych elementów. |
T-L-2 | Polecenia: linia, okrąg, wymaż, odsuń, szyk, utnij, zoom, pomoce rysunkowe.... Proste rysunki. |
T-L-4 | Operacje na warstwach. Rozwarstwienie rysunku. |
T-L-1 | Wprowadzenie do AutoCAD-a |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian końcowy, polegający na wykonaniu samodzielnie rysunku od modelu do papieru. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Samodzielnie rysuje rysunki w CAD. Popełnia błędy, które poprawia za pomocą nauczyciela. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |