Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S3)
Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praktyka zawodowa | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marek Czyński <Marek.Czynski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ryszard Coufal <Ryszard.Coufal@zut.edu.pl>, Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl>, Anna Głowacka <Anna.Glowacka@zut.edu.pl>, Elżbieta Horszczaruk <Elzbieta.Horszczaruk@zut.edu.pl>, Magdalena Janus <Magdalena.Janus@zut.edu.pl>, Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>, Włodzimierz Kiernożycki <Wlodzimierz.Kiernozycki@zut.edu.pl>, Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl>, Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl>, Romuald Orłowicz <Romuald.Orlowicz@zut.edu.pl>, Alicja Sołowczuk <Alicja.Solowczuk@zut.edu.pl>, Władysław Szaflik <Wladyslaw.Szaflik@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
praktyki | PR | 1 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 2 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 3 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 4 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 5 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 6 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 7 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
praktyki | PR | 8 | 15 | 0,5 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień na poziomie studiów S2 lub studiów jednolitych magisterskich. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie i ugruntowanie posiadanej wiedzy z obszaru tematycznego rozwijanego na zajęciach dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. Nabycie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Uzyskanie kompetencji właściwych do wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
T-PR-1 | Prowadzenie przez doktoranta przydzielonych mu zajęć dydaktycznych ze studentami (ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych), w zakresie tematycznym związanym z kierunkiem jego wykształcenia na poziomie S2 oraz prowadzonymi przez niego badaniami naukowymi. | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
praktyki | ||
A-PR-1 | Udział w zajęciach dydaktycznych | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Udział w zajęciach dydaktycznych | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Udział w zajęciach dydaktycznych | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Udział w zajęciach dydaktycznych | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Udział w zajęciach dydaktycznych | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Udział w zajęciach dydaktycznych | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Udział w zajęciach dydaktycznych | 15 |
15 | ||
praktyki | ||
A-PR-1 | Udział w zajęciach dydaktycznych | 15 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prowadzenie przez doktoranta zajęć dydaktycznych ze studentami w formie ćwiczeń audytoryjnych, laboratoryjnych lub projektowych. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Oceny za odbyte praktyki zawodowe wystawiają na protokołach zaliczeń opiekunowie naukowi lub promotorzy. Wpis do indeksu zaliczenia praktyki wykonuje kierownik stuiów doktoranckich. Ocena z zaliczenia praktyki zawodowej obejmuje: a) poziomu wiedzy przekazywanej studentom przez doktoranta, b) czytelności i komunikatywności w przekazie wiedzy, c) kontaktu doktoranta ze studentami, d) zaangażowania w wykonywanie przydzielonych mu zajęć dydaktycznych. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_PS3-I/1-2_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. | B_3A_W01, B_3A_W05 | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_PS3-I/1-2_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie umiejetności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia. | B_3A_U04, B_3A_U05 | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
B_3A_PS3-I/1-2_K01 Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego. | B_3A_K01, B_3A_K05, B_3A_K07 | — | C-1 | T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1, T-PR-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_PS3-I/1-2_W01 Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z obszaru tematycznego zajęć dydaktycznych prowadzonych przez doktoranta ze studentami. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_PS3-I/1-2_U01 Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie umiejetności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_3A_PS3-I/1-2_K01 Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego. | 2,0 | |
3,0 | Pozytywna ocena działalności dydaktycznej doktoranta, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej, która przydzieliła doktorantowi zajęcia dydaktyczne ze studentami. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Literatura zgodna z tematyką prowadzonych zajęć dydaktycznych