Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe5:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe5
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu
Nauczyciel odpowiedzialny Maria Kaszyńska <Maria.Kaszynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszytskie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych.
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej.
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
C-4Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej.2
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstepnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.2
T-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.2
T-S-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.2
T-S-5Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.)2
T-S-6Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.2
T-S-7Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.1
T-S-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta7
T-S-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.2
T-S-10Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Przeprowadzeniapróbnej obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych8
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej1
A-S-3Przygotowanie propozycji spisu literatury1
A-S-4Opanowanie opisu edytora równań, tworzenia tabel i wykresów.3
A-S-5Przygotowanie i przedstawienie referatu na temat dowolny.10
A-S-6Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej10
A-S-7Przygotowanie końcowego spisu literatury.2
A-S-8Przygotowanie spisu treści i oznaczeń, zestawienia tabel, rysunków i wykresów.3
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-5_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu
B_1A_W20, B_1A_W17, B_1A_W13T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-1T-S-6, T-S-5, T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1
B_1A_S1/A/10-5_W02
Posiada wiedzę z zakresu zestawiania żródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
B_1A_W21, B_1A_W13T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W10InzA_W01C-1, C-2T-S-3, T-S-4M-1, M-2S-1
B_1A_S1/A/10-5_W03
Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności
B_1A_W23, B_1A_W20, B_1A_W17, B_1A_W21, B_1A_W13T1A_W04, T1A_W05, T1A_W06, T1A_W07, T1A_W08, T1A_W10InzA_W01, InzA_W02, InzA_W03, InzA_W05C-3, C-4T-S-7, T-S-8, T-S-9, T-S-10M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-5_U01
Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne.
B_1A_U05, B_1A_U14, B_1A_U08, B_1A_U19T1A_U01, T1A_U02, T1A_U03, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-1, C-2, C-3T-S-6, T-S-5, T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-1, M-2S-1
B_1A_S1/A/10-5_U02
Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych.
B_1A_U05, B_1A_U08, B_1A_U19, B_1A_U22T1A_U01, T1A_U03, T1A_U05, T1A_U07, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-3T-S-7, T-S-8M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_S1/A/10-5_U03
Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej.
B_1A_U08, B_1A_U21, B_1A_U19, B_1A_U22T1A_U01, T1A_U03, T1A_U04, T1A_U05, T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15, T1A_U16InzA_U01, InzA_U02, InzA_U07, InzA_U08C-3, C-4T-S-9, T-S-10M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/A/10-5_K01
Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej.
B_1A_K01, B_1A_K04, B_1A_K06T1A_K01, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K06InzA_K02C-1, C-2, C-3T-S-6, T-S-5, T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-1, M-2S-1
B_1A_S1/A/10-5_K02
Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko.
B_1A_K05, B_1A_K03, B_1A_K04, B_1A_K02, B_1A_K06T1A_K02, T1A_K03, T1A_K04, T1A_K05, T1A_K06InzA_K01, InzA_K02C-2, C-3, C-4T-S-7, T-S-8M-1, M-2S-1, S-2
B_1A_S1/A/10-5_K03
Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski.
B_1A_K04, B_1A_K07T1A_K03, T1A_K04, T1A_K07C-3T-S-8, T-S-9, T-S-10M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-5_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami wybranej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_W02
Posiada wiedzę z zakresu zestawiania żródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z zestawianiem źródeł informacji i opisywaniem materiałów źródłowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_W03
Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności
2,0
3,0Potrafi przygotować i zaprezentować prostą prezentację na wybrany temat z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-5_U01
Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne.
2,0
3,0Student korzysta z technik informacyjnych, jednak popełnia w ich zastosowaniu widoczne błędy, które po wykazaniu potrafi skorygować.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_U02
Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych.
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_U03
Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej.
2,0
3,0Student przedstawił rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania od strony merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami, kóre po wykazaniu przez prowadzącego jest w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/A/10-5_K01
Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej.
2,0
3,0Przedstawia minimalistyczną prezentację, ma jednak poczucie odpowiedzialności za prezentowane wyniki, postepuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_K02
Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko.
2,0
3,0Student przedstawia minimalistyczne rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0
B_1A_S1/A/10-5_K03
Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski.
2,0
3,0Student przedstawia mało czytelne rozwiązania i wnioski, postepuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. 2011, Literatura zgodna ze specjalnością i tematyką pracy dyplomowej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej.2
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstepnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.2
T-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.2
T-S-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.2
T-S-5Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.)2
T-S-6Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.2
T-S-7Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.1
T-S-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta7
T-S-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.2
T-S-10Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Przeprowadzeniapróbnej obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych8
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Przygotowanie planu pracy dyplomowej1
A-S-3Przygotowanie propozycji spisu literatury1
A-S-4Opanowanie opisu edytora równań, tworzenia tabel i wykresów.3
A-S-5Przygotowanie i przedstawienie referatu na temat dowolny.10
A-S-6Przygotowanie materiału do referatu z zakresu tematyki pracy dyplomowej10
A-S-7Przygotowanie końcowego spisu literatury.2
A-S-8Przygotowanie spisu treści i oznaczeń, zestawienia tabel, rysunków i wykresów.3
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-5_W01Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności i tematu dyplomu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych.
Treści programoweT-S-6Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
T-S-5Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.)
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej.
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstepnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.
T-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami wybranej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-5_W02Posiada wiedzę z zakresu zestawiania żródeł informacji i opisywania materiałów źródłowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych.
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej.
Treści programoweT-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
T-S-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę związaną z zestawianiem źródeł informacji i opisywaniem materiałów źródłowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-5_W03Potrafi przygotować referat i przedstawić prezentację na wybrany temat z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W23Ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie
B_1A_W20Ma wiedzę na temat wpływu realizacji inwestycji budowlanych na środowisko
B_1A_W17Zna typowe technologie inżynierskie stosowane w budownictwie
B_1A_W21Ma elementarną wiedzę z zakresu własności intelektualnej oraz źródeł informacji patentowej
B_1A_W13Ma wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
T1A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
T1A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
C-4Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-7Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.
T-S-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta
T-S-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.
T-S-10Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Przeprowadzeniapróbnej obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi przygotować i zaprezentować prostą prezentację na wybrany temat z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-5_U01Potrafi wybrać odpowiednie narzędzia do opracowania i rozwiązywania problemów w pracy dyplomowej wykorzystując techniki informacyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U14Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych.
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej.
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-6Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
T-S-5Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.)
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej.
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstepnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.
T-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
T-S-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student korzysta z technik informacyjnych, jednak popełnia w ich zastosowaniu widoczne błędy, które po wykazaniu potrafi skorygować.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-5_U02Rozwiązuje podstawowe zagadnienia z zakresu technologii betonu i projektowania konstrukcji betonowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U05Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-7Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.
T-S-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada minimalną wiedzę z zakresu swojej specjalności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-5_U03Potrafi samodzielnie opracować i zreferować zagadnienia i problemy z zakresu pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U08Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności
B_1A_U21Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U19Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego
B_1A_U22Ma umiejętność samokształcenia się
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
T1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U05ma umiejętność samokształcenia się
T1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzA_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
C-4Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.
T-S-10Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Przeprowadzeniapróbnej obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
Metody nauczaniaM-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawił rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania od strony merytorycznej i formalnej, z wyraźnie widocznymi błędami, kóre po wykazaniu przez prowadzącego jest w stanie bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-5_K01Potrafi opracować plan pracy dyplomowej, zorganizować realizację zadań i założeń pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie. Potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania prac dyplomowych.
C-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej.
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-6Tworzenie spisu treści, załączników, rysunków. Zasady opracowania spisu oznaczeń oraz wykonywania rysunków konstrukcyjnych w pracach projektowych.
T-S-5Podstawowe zasady pisania pracy (strona tyrułowa, pierwsza strona rozdziału, układ marginesów, numeracja stron, zasady numeracji tabel, rysunków i wzorów itp.)
T-S-1Podstawowe wiadomości o samej pracy dyplomowej i o zasadach przeprowadzania egzaminu dyplomowego. Charakterystyka zakresu prac dyplomowych projektowych i laboratoryjnych. Ogólne zasady tworzenia planu pracy dyplomowej. Prace przygotowawcze: plan i szkic wstepny układu treści pracy dyplomowej.
T-S-2Podział pracy dyplomowej na poszczególne części, układ pracy, podział na rozdziały i podrozdziały. Podstawowe treści, które powinny się znaleść we wprowadzeniu. Opracowanie przez każdego studenta wstepnego planu pracy dyplomowej. Zasady wyboru metod badawczych w pracach laboratoryjnych, metody planowania eksperymentu. Określenie wstepne planowanych koncepcji w przypadku prac dyplomowych projektowych.
T-S-3Sposoby katalogowego porządkowania zebranych materiałów. Dobór źródeł, bazy danych, katalogowanie notatek, tworzenie spisu literatury.
T-S-4Podstawowe zasady ochrony własności intelektualnej, praw autorskich i ochrony patentowej w odniesieniu do prac dyplomowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przedstawia minimalistyczną prezentację, ma jednak poczucie odpowiedzialności za prezentowane wyniki, postepuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-5_K02Potrafi realizować założone w pracy dyplomowej cele i przewidywać efekty swoich działań inżynierskich, z uwzględnieniem ich oddziaływań na środowisko.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K05Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej
B_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
B_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K02Rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej oraz jej wpływ na środowisko
B_1A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Wyrobienie umiejętności korzystania z technik informacyjnych, przestrzegania praw autorskich i etyki zawodowej.
C-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
C-4Nabycie umiejętności formułowania zbiorczej analizy z przygotowanej pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-7Zasady tworzenia prezentacji w programie PowerPoint.
T-S-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Omówienie i ewentualna korekta przedstawionych przez studentów planów pracy, zakresu badań spisu literatury.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia minimalistyczne rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/A/10-5_K03Potrafi opisywać wyniki własnej pracy i formułować wnioski.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K04Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
B_1A_K07Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. budownictwa. Formułuje wnioski i opisuje wyniki prac własnych. Jest komunikatywny w prezentacjach medialnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T1A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-3Wyrobienie umiejętności przygotowania i prezentacji wyników badań oraz projektów realizowanych w ramach pracy dyplomowej.
Treści programoweT-S-8Zagadnienia techniczne związane z przygotowywaną pracą dyplomową. Metody opracowywania wyników prac laboratoryjnych. Wygłoszenie referatu z tematyki realizowanej pracy dyplomowej przez każdego studenta
T-S-9Przykłady wniosków końcowych, zakończenia lub podsumowania pracy dyplomowej. Opis możliwości praktycznego zastosowania rezultatów uzyskanych w pracach badawczych.
T-S-10Prezentacja przygotowanej pracy dyplomowej. Przedstawienie wniosków, podsumowanie pracy. Przeprowadzeniapróbnej obrony. Prowadzenie dyskusji związanej z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
M-2Metody praktyczne - seminarium
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przedstawionego referatu i prezentacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przedstawia mało czytelne rozwiązania i wnioski, postepuje zgodnie z zasadami etyki.
3,5
4,0
4,5
5,0