Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_S1/A/03_U01 | Posiada umiejętności:
- opracowania matematyczno-statystycznego wyników badań pomiarowych.
- obsługi programów komputerowych w zakresie arkuszy kalkulacyjnych i programów matematycznych.
- wyszukiwania i opracowania danych zamieszczonych w sieciach komputerowych-Internet. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U06 | Potrafi korzystać z wybranych programów komputerowych wspomagających decyzje projektowe w budownictwie oraz krytycznie ocenić otrzymane wyniki |
---|
B_1A_U05 | Potrafi poprawnie wybrać narzędzia (analityczne bądź numeryczne) do rozwiązywania problemów analizy, projektowania, wykonawstwa elementów konstrukcji oraz obiektów budowlanych |
B_1A_U14 | Potrafi korzystać z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora robót budowlanych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Przedstawienie możliwości opracowywania wyników badań za pomocą dostępnego oprogramowania MathCad i arkuszy kalkulacyjnych. |
---|
Treści programowe | T-L-5 | Aproksymacja do wielomianu. Opracowywanie wyników danych pomiarowych.
Rozwiązywanie układu n równań liniowych z n-niewidomymi. |
---|
T-L-7 | Całkowanie numeryczne |
T-L-8 | Zasady prezentowania, przedstawiania w formie pisemnej danych pomiarowych. |
T-L-3 | Opracowywanie wyników badań pomiarowych, dla których istnieje zależność liniowa.
Wczytywanie danych z plików tekstowych do MatHCADA. Rozwiązywanie układu równań liniowych z n-niewiadomymi. Wykorzystanie funkcji MathCad-a intercepr, slope, corr. |
T-L-2 | MathCad- deklarowanie funkcji, rysowanie wykresów funkcji, tablicowanie funkcji. Rozwiązywanie równań i układów równań za pomocą wbudowanych modułów MathCAD-a |
T-L-1 | Wprowadzenie do MathCada. Deklarowanie zmiennych, zmiennych zakresowych, macierzy |
T-L-6 | Rozwiązywanie równań nieliniowych za pomocą metody bisekcji, stycznych, siecznych.
Wprowadzanie pojęcia rekurencji. |
T-L-4 | Regresja nieliniowa - opracowywanie wyników badań pomiarowych dla zaleźności technologicznych opisywanych innymi funkcjami niż wielomiany.
Wytrzymałość betonu - funkcja wykładnicza. Adsorpcja na węglu aktywnym - funkcja potęgowa. |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Zaliczenie z wykonania powierzonych zadań na poszczególne zajęcia. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie wykonał przewidzianych harmonogramem ćwiczeń |
3,0 | Wykonał i dostarczył opracowania wykonywanych ćwiczeń. |
3,5 | Starannie i samodzielnie wykonał i dostarczył opracowania wykonywanych ćwiczeń |
4,0 | Przygotował i rozwiązał dodatkowo przydzielone zadanie, wymagające
odtworzenia wiedzy podanej na wykładzie. |
4,5 | Starannie i samodzielnie przygotował i rozwiązał dodatkowo przydzielone zadanie, wymagające odtworzenia wiedzy podanej na wykładzie. |
5,0 | Student potrafi zdefiniować problem, dopasować do przydzielonego zagadnienia odpowiednie narzędzie numeryczne. Wykazuje się umiejętnością samodzielnego
rozwiązywania zagadnień problemowych. |