Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S1)
specjalność: Budownictwo Wodne

Sylabus przedmiotu Miernictwo drogowe i kolejowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Miernictwo drogowe i kolejowe
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Budownictwa Wodnego
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Szczepaniak-Kreft <Anna.Szczepaniak-Kreft@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP8 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1W-1 przedmiot geodezja

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C-1 Umiejętność wykorzystania technik geodezyjnych w celu tyczenia tras komunikacyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Tyczenie trasy odcinki proste2
T-P-2Projektowanie luku koszowego4
T-P-3Projektowanie łuku kolowego3
T-P-4Tyczenie łuku kolowego2
T-P-5Projektowanie krzywej przejściowej4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego22
A-P-3Bieżace utwalanie materiału16
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych7
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/DUL10_W01
Zna zasady odczytu map geodezyjnych
B_1A_W02T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07InzA_W02C-1T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-1, T-P-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/DUL10_U01
Potrafi czytać mapy geodezyjne
B_1A_U11T1A_U02, T1A_U07, T1A_U15InzA_U07C-1T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-1, T-P-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/D/DUL10_K03
Odpowiada za bezpieczeństwo własne
B_1A_K03T1A_K03C-1T-P-4, T-P-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/DUL10_W01
Zna zasady odczytu map geodezyjnych
2,0
3,0Student ma wiedzę czytania map geodezyjnych w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/DUL10_U01
Potrafi czytać mapy geodezyjne
2,0
3,0Student potrafi czytać mapy geodezyjne w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/D/DUL10_K03
Odpowiada za bezpieczeństwo własne
2,0
3,0Student jest odpowiedzialny w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. W.Kosiński, Geodezja, SGGW, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. S.Przewłocki, Geodezja inżynieryjno - drogowa, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Tyczenie trasy odcinki proste2
T-P-2Projektowanie luku koszowego4
T-P-3Projektowanie łuku kolowego3
T-P-4Tyczenie łuku kolowego2
T-P-5Projektowanie krzywej przejściowej4
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w ćwiczeniach projektowych15
A-P-2Samodzielna realizacja zadania projektowego22
A-P-3Bieżace utwalanie materiału16
A-P-4Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń projektowych7
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/DUL10_W01Zna zasady odczytu map geodezyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W02Zna zasady geometrii wykreślnej oraz rysunku technicznego dotyczące zapisu i odczytu rysunków architektonicznych, budowlanych, map geodezyjnych, geologicznych z wykorzystaniem CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W01ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W02ma podstawową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T1A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1C-1 Umiejętność wykorzystania technik geodezyjnych w celu tyczenia tras komunikacyjnych
Treści programoweT-P-3Projektowanie łuku kolowego
T-P-4Tyczenie łuku kolowego
T-P-5Projektowanie krzywej przejściowej
T-P-1Tyczenie trasy odcinki proste
T-P-2Projektowanie luku koszowego
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma wiedzę czytania map geodezyjnych w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/DUL10_U01Potrafi czytać mapy geodezyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U11Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-1C-1 Umiejętność wykorzystania technik geodezyjnych w celu tyczenia tras komunikacyjnych
Treści programoweT-P-3Projektowanie łuku kolowego
T-P-4Tyczenie łuku kolowego
T-P-5Projektowanie krzywej przejściowej
T-P-1Tyczenie trasy odcinki proste
T-P-2Projektowanie luku koszowego
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi czytać mapy geodezyjne w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_1A_S1/D/DUL10_K03Odpowiada za bezpieczeństwo własne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K03Jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo własne i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1C-1 Umiejętność wykorzystania technik geodezyjnych w celu tyczenia tras komunikacyjnych
Treści programoweT-P-4Tyczenie łuku kolowego
T-P-1Tyczenie trasy odcinki proste
Metody nauczaniaM-1metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest odpowiedzialny w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0