Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_N1/C/13_U01 | Student projektuje proste układy (projekty) sieci wod-kan dla wybranych rzeczywistych terenów (w tym także jako projektowanie komputerowe wraz z ich prezentacją). Rozumie potrzebę dalszego samokształcenia się w zakresie nowoczesnych rozwiązań w tej dziedzinie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U08 | Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności |
---|
B_1A_U21 | Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego |
B_1A_U22 | Ma umiejętność samokształcenia się |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Rozumie zasady koordynacji projektowania i budowy sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej oraz deszczowej |
---|
C-2 | Umiejętność projektowania prostych układów sieci wodociągowo-kanalizacyjnych |
Treści programowe | T-P-1 | Wprowadzenie mapy do programu AutoCAD |
---|
T-P-3 | Wykonanie profilu podłużnego wybranych odcinków sieci wodociągowej, kanalizacji i deszczowej |
T-P-4 | Wykonanie opisu technicznego do projektu |
T-P-2 | Trasowanie sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i deszczowej na planie sytuacyjno-wysokościowym w skali 1:500 (przy wykorzystaniu programu AutoCAD) |
T-W-1 | Elementy i schematy układów wodociągowych |
T-W-2 | Zapotrzebowanie na wodę. Metody obliczania zapotrzebowania na wodę |
T-W-3 | Źródła wody. Ujęcia wód powierzchniowych i podziemnych - ogólny podział |
T-W-4 | Zbiorniki wodociągowe: rodzaje, konstrukcja, uzbrojenie zbiornika i zasady usytuowania |
T-W-5 | Systemy kanalizacji i zasady wyboru |
T-W-6 | Bilans ścieków. Zasady określania przepływów obliczeniowych w kanalizacji sanitarnej i deszczowej |
T-W-7 | Materiały i uzbrojenie stosowane w budowie sieci kanalizacyjnej. Przekroje poprzeczne |
T-W-8 | Obiekty specjalne na sieci takie jak syfony, przelewy burzowe, piaskowniki, łapacze błota, benzyn, olejów i tłuszczu |
T-W-9 | BHP przy budowie sieci wodociągowej i kanalizacyjnej |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Kolokwia zaliczające wykłady |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi jedynie w dostateczny sposób zaprojektować najprostsze podstawowe układy sieci wodociągowo - kanalizacyjnych dla wybranych rzeczywistych terenów wraz z dostatecznym jedynie projektowaniem komputerowym |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |