Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (N1)
Sylabus przedmiotu Geodezja:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Geodezja | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Budownictwa Wodnego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Szczepaniak-Kreft <Anna.Szczepaniak-Kreft@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogusława Fiłoniuk <Boguslawa.Filoniuk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | W-1 Wiedza z matematyki - szkoła średnia |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | C-1 Umiejętność korzystania z instrumentów geodezyjnych C-2 Umiejętność korzystania z dokumentacji geodezyjnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Skala. Podziałki. | 2 |
T-L-2 | Planimetrowanie | 2 |
T-L-3 | Obliczenie objętości mas ziemnych | 2 |
T-L-4 | Teodolit. Pomiar kątów. | 4 |
T-L-5 | Pomiary sytuacyjne | 2 |
T-L-6 | Niwelator- ciągi niwelacyjne. | 4 |
T-L-7 | Zaliczenie | 2 |
18 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota geodezji. Obliczanie powierzchni. | 2 |
T-W-2 | Rachunek współrzędnych. Obliczanie objętości mas ziemnych. | 2 |
T-W-3 | Pomiary kątowe. Teodolit. | 2 |
T-W-4 | Pomiar kąta poziomego i pionowego. | 2 |
T-W-5 | Pomiary sytuacyjne. | 2 |
T-W-6 | Pomiary wysokościowe- niwelator. | 2 |
T-W-7 | Ciągi niwelacyjne. Tachimetria | 2 |
T-W-8 | Pomiary realizacyjne. | 4 |
18 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 18 |
A-L-2 | Udział w konsultacjach | 9 |
A-L-3 | Samodzielna realizacja zadań- studia literaturowe | 29 |
A-L-4 | przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 4 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 18 |
A-W-2 | Udział w konsultacjach | 9 |
A-W-3 | Opracowanie materiału- studia literaturowe | 33 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/02_W01 Zna zasady zapisu i odczytu map geodezyjnych | B_1A_W02 | T1A_W01, T1A_W02, T1A_W07 | InzA_W02 | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1 | S-1 |
B_1A_N1/C/02_W02 Wie. jak definiuje się odwzorowanie kartograficzne oraz jakie są podstawowe prac geodezyjne w budownictwie | B_1A_W03 | T1A_W02, T1A_W04 | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/02_U01 Ma umiejętność samokształcenia się | B_1A_U22 | T1A_U01, T1A_U05 | — | C-1 | T-L-2, T-L-3, T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
B_1A_N1/C/02_U02 Potrafi odczytać mapy geodezyjne | B_1A_U11 | T1A_U02, T1A_U07, T1A_U15 | InzA_U07 | C-1 | T-L-4, T-L-6, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_N1/C/02_K03 Odpowidzialny za bezpiczeństwo własne i zespołu | B_1A_K03 | T1A_K03 | — | C-1 | T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-8 | M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/02_W01 Zna zasady zapisu i odczytu map geodezyjnych | 2,0 | |
3,0 | Student zna podstawowe zasady tworzenia mapy | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_N1/C/02_W02 Wie. jak definiuje się odwzorowanie kartograficzne oraz jakie są podstawowe prac geodezyjne w budownictwie | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawowa wiedzę nt instrumentów geodezyjnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/02_U01 Ma umiejętność samokształcenia się | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi czytać ze zrozuminiem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_1A_N1/C/02_U02 Potrafi odczytać mapy geodezyjne | 2,0 | |
3,0 | Student potraficzytac mapy w stopniu dostatecznym | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_N1/C/02_K03 Odpowidzialny za bezpiczeństwo własne i zespołu | 2,0 | |
3,0 | Jest bezpieczny dostatecznie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Kosiński W., Geodezja, SGGW, Warszawa, 2005
Literatura dodatkowa
- Gil J., Pomiary geodezyjne w praktyce inżynierskiej, Zielonogórski Uniwersytet, Zielona Góra, 2005
- Przewłocki St., Geodezja dla inżynierii środowiska, PWN, Warszawa, 1997
- Wysocki J., Geodezja z fotogrametrią, SGGW, Warszawa, 2000