Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_N1/C/01-1_U01 | Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących.
Potrafi odczytywać rysunki architektoniczne i budowlane. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U07 | Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących |
---|
B_1A_U11 | Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Posiadanie wyobrazni przestrzennej na bazie geometri wykreślnej. |
---|
C-1 | Umiejetność projektowania prostych, typowych elementów i konstrukcji. |
Treści programowe | T-W-4 | Prostopadłość prostej do płaszczyzny. |
---|
T-W-6 | Kłady. |
T-W-7 | Wielkości kątów. |
T-W-8 | Transformacje. |
T-W-1 | Rzuty Mongea-rzuty punktu, rzuty i ślady prostej. |
T-W-2 | Wzajemne położenie prostych, odwzorowanie płaszczyzny. |
T-W-5 | Zadania złożone. |
T-W-9 | Punkty przebicia wielościanu prostą. Przekroje wielościanów. |
T-W-3 | Równoległość prostych i płaszczyzn, krawędz płaszczyzn, punkt przebicia płaszczyzny prostą. |
Metody nauczania | M-1 | Wykłady są prowadzone metodą informacyjno problemową. Mają charakter informacyjny przedstawiający pojęcja reguły i metody teoretyczne, podający pzykłady metod w zastosowaniu do rozwiązywania konkretnych problemów geometrycznych. Środkami są rysunki przedstawiające wyabstrachowane problemy i przykłady rozwiązywania zadań, którym towarzyszy szczegółowe omawianie werbalne. |
---|
M-2 | Metoda ćwiczeń audytoryjnych jest ściśle powiązane z tematyką wykładów. Do każdego z ćwiczeń prowadzący przygotowuje zestaw zadań, odpowiednio dobranych do bieżącej tematyki wykładów. Studenci podczas ćwiczeń samodzielnie rozwiązują otrzymane zadania. Prowadzący wspiera pracę studentów, udziela porad indywidualnie lub ogólnie dla całej grupy. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Studenci są oceniani na bieżąco w trakcie zajęć praktycznych. Oceniany jest poziom przyswajania bieżącego materiału, trafność doboru metod rozwiązywania problemu, poprawność wypowiedzi werbalnej, staranność w wykonaniu rysunków. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie umie potrafi wykorzystać posiadanej wiedzy teoretycznej. Wykazuje znaczne braki w wiedzy. |
3,0 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie . Zna tylko jedną z metod rozwiązania.Zrobił błędy graficzne i w opisie rysunku. |
3,5 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny. |
4,0 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych.Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny. |
4,5 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie .Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny. |
5,0 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie .Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny.Umie zweryfikować swoje błędy. |