Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_1A_N1/C/01-2_U01 | Potrafi narysowac podstawowe elementy konstrukcji inżynierskich.
Potrafi analizować rysunki architektoniczne, budowlane, a także je wykonywać. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_1A_U07 | Potrafi zaprojektować wybrane elementy i proste konstrukcje inżynierskie oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących |
---|
B_1A_U11 | Potrafi odczytać rysunki architektoniczne, budowlane oraz mapy geodezyjne i geologiczne. Potrafi sporządzić dokumentację graficzną w środowisku wybranych programów CAD |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
---|
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Posiadanie wyobrazni przestrzennej na bazie geometrii wykreślnej |
---|
C-2 | Posiadanie umiejętności wykonywania rysunku technicznego. |
Treści programowe | T-W-1 | Transformacje układu odniesienia |
---|
T-W-2 | Transformacje (c.d.), konstrukcje wielościanów. |
T-W-8 | Rzuty cechowane. Rzuty wielościanów. |
T-W-3 | Przekroje wielościanów. |
T-W-5 | Rzuty cechowane. Konstrukcje podstawowe. |
T-W-6 | Rzuty cechowane. Krawędzie płaszczyzn. Odległości punktów. |
T-W-7 | Rzuty cechowane.Kłady płaszczyzn. |
T-W-4 | Punkty przebicia wielościanów prostą. |
T-L-6 | T-L-6 Wymiarowanie klatki schodowej i biegów schodów. Wykonanie zadania - rzut i przekrój klatki schodowej. |
T-L-2 | Podstawy prawidłowego wymiarowania. Linie, liczby wymiarowe. Wykonanie zadania- rzuty detalu. |
T-L-3 | Rzutowanie elementów. Tabele na rysunkach technicznych. Wykonanie zadania - rzuty detalu ( c.d.). |
T-L-4 | Rysunki inwentaryzacyjne. Zasady wykonania. Wykonanie zadania - rysunek inwentaryzacyjny mieszkaniówki. |
T-L-5 | Wymiarowanie elementów na rysunkach architektoniczno -budowlanych. Wymiarowanie otworów okiennych i drzwiowych. Wykonanie zadania - rzut pionowy mieszkania. |
T-L-7 | Rysunek konstrukcji drewnianych. Rysunki zestawieniowe i montażowe. Wykonanie zadania - rysunek roboczy fragmentu więżby dachowej. |
T-L-8 | Rysunek konstrukcji metalowych. Rysunki schematyczne, zestawienia montażowe,rysunki montażowe, rysunki robocze. |
T-L-1 | Ogólne zasady wykonania rysunków technicznych. Formaty, podziałki, linie rysunkowe |
Metody nauczania | M-3 | Rysunek techniczny. Szeroko rozumiana dydaktyka rysunku technicznego, prowadzona na laboratorium |
---|
M-2 | Geometria Wykreślna. Ćwiczenia są ściśle powiązane z tematyką wykładów, do każdego z ćwiczeń prowadzący przygotowuje zestaw zadań, odpowiednio dobranych do bieżącej tematyki wykładów. Studenci podczas ćwiczeń samodzielnie rozwiązują otrzymane zadania. Prowadzacy w miarę potrzeb wspiera studentów. |
M-1 | Wykłady są prowadzone metodą informacyjno problemową. Mają charakter informacyjny przedstawiający pojęcia, reguły i metody teoretyczne, a następnie - podający przykłady omawianych metod w zastosowaniu do rozwiązywania konkretnych problemów geometrycznych. Środkami są rysunki przedstawiające wabstrachowane problemy i przykłady rozwiązywania zadań , którym towarzyszy szczegółowe omawianie werbalne |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Geometria wykreślna. Studenci sa oceniani na bieżąco w trakcie zajęć praktycznych. Oceniany jest poziom przyswajania bieżącego materiału., trafność doboru metod rozwiązania problemu, poprawność wypowiedzi werbalnej, staranność w wykonaniu rysunków. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Geometria wykreślna. Poziom przyswajania materiału jest kontrolowany dwukrotnie, w połowie i pod koniec semestru, w formie pisemnych kolokwiów. |
S-3 | Ocena podsumowująca: Rysunek techniczny. Średnia ocen wszystkich prac wykonanych w czasie opanowywania materiału z rysunku technicznego na laboratorium. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie umie potrafi wykorzystać posiadanej wiedzy teoretycznej. Wykazuje znaczne braki w wiedzy. |
3,0 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie . Zna tylko jedną z metod rozwiązania. Zrobił błędy graficzne i w opisie rysunku. |
3,5 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny. |
4,0 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie. Nie ma błędów merytorycznych. Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek czytelny, opis niejednoznaczny. |
4,5 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie .Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny. |
5,0 | Umie rozwiązać zadanie poprawnie.Umiejętnie dobrał metodę rozwiązania. Rysunek i opis czytelny. Umie zweryfikować swoje błędy. |