Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | A_2A_C-V/1-2A_U01 | umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów projektowych w skali architektonicznej ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu urbanistycznego; zdolność do świadomego korzystania z wartości zabudowy istniejącej; świadomość roli architekta / urbanisty w procesie kształtowania i przekształcania tkanki miejskiej w określonym kontekście przestrzennym; zdolność do samodzielnej prezentacji przyjętych założeń projektowych z umiejętnością uzasadnienia i obrony autorskiego dzieła w publicznej dyskusji. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | A_2A_U02 | prezentuje autorskie koncepcje oraz rozwiązania projektowe i planistyczne w atrakcyjny sposób (grafika, prezentacje) |
---|
A_2A_U06 | w projektowaniu i planowaniu określa problemy i dokonuje ich hierarchizacji |
A_2A_U03 | potrafi dostosować metodę do zadania projektowego lub planistycznego, eksperymentuje, korzysta z oprogramowania komputerowego |
A_2A_U08 | potrafi aranżować reprezentacyjną przestrzeń miej-ską, większe założenia przestrzenne i krajobrazowe |
A_2A_U12 | potrafi kształtować kompozycję w szerokim zakresie skali i funkcji |
A_2A_U13 | w projektowaniu i planowaniu trafnie odczytuje związki funkcjonalne i formalne w przestrzeni, har-monijnie włącza autorskie rozwiązania w istniejące struktury |
A_2A_U14 | projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U06 | ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U14 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działali inżynierskich |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA2_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA2_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA2_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA2_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Umiejętność samodzielnego rozwiązywania problemów projektowych w skali architektonicznej ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu urbanistycznego; zdolność do świadomego korzystania z wartości zabudowy istniejącej; świadomość roli architekta / urbanisty w procesie kształtowania i przekształcania tkanki miejskiej w określonym kontekście przestrzennym; zdolność do samodzielnej prezentacji przyjętych założeń projektowych z umiejętnością uzasadnienia i obrony autorskiego dzieła w publicznej dyskusji. |
---|
Treści programowe | T-P-10 | Faza końcowa: Model fizyczny i wizualizacje koncepcji projektowej. Część opisowa koncepcji projektowej. |
---|
T-P-1 | Faza wstępna: Wprowadzenie do zakresu przedmiotu. Prezentacja obszaru opracowania. Znaczenie kontekstu urbanistycznego, kluczowe aspekty procesu twórczego. |
T-P-5 | Faza analityczna: Analizy urbanistyczne i architektoniczne obszaru i zabudowy istniejącej - kompozycja urbanistyczna, parametry zabudowy, analizy morfologii obszaru, analizy użytkowania przestrzeni itd. |
T-P-6 | Faza projektowa: Wnioski z części analitycznej. Wstępna koncepcja ideowa dla obszaru opracowania. Ustalenie tytułu przewodniego opracowania, hierarchii celów przestrzennych, funkcjonalnych, społecznych, projektowych dla odwzorowania ideii projektu urbanistyczno - architektonicznego. |
Metody nauczania | M-3 | Metody autorskie: analiza użytkowania i deformacji przestrzeni publicznych (WPD) |
---|
M-4 | Metody eksponujące: prezentacje multimedialne, film |
M-1 | Metody ogólne: klasyczna metoda problemowa – wprowadzenie do zajęć w formie skróconego wykładu problemowego; |
M-2 | Metody aktywizujące: ogólna dyskusja problemowa na podstawie prezentowanych rozwiązań projektowych oraz prezentacja publiczna wybranych tzw. „best practices” o zasięgu lokalnym i międzynarodowym; symulacja określonych problemów do rozwiązania w grupach dyskusyjnych; |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena końcowa jako wynikowa cząstkowych ocen (ważonych) z poszczególnych etapów opracowywania projektu oraz oceny z końcowej prezentacji projektu. |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: Podstawa zaliczenia: przekazanie kompletu materiałów zgodnie z wytycznymi przedmiotu oraz uzyskanie pozytywnej oceny końcowej j.w. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | potrafi określić problemy urbanistyczne bez ich hierarchizacji i interpretacji. prezentuje w sposób podstawowy swoją pracę projektową. korzysta z oprogramowania wspomagającego projektowanie na poziomie podstawowym. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |