Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie urbanistyczne-7A:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura i urbanistyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie urbanistyczne-7A
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Klara Czyńska <Klara.Czynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 7,0 ECTS (formy) 7,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 11 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,00,50zaliczenie
projektyP7 45 6,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Umiejętność analizy uwarunkowań funkcjonalno-przestrzennych i krajobrazowych struktur miejskich
W-2Umiejętność posługiwania się dokumentami planistycznymi na poziomie gminnym
W-3Umiejętność kształtowania struktur miejskich pod względem kompozycyjnym, obsługi klomunikacyjnej, układu zieleni i niezbędnej infrastruktury rekreacyjnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
C-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe3
T-P-22. Wizja lokalna3
T-P-33. Analizy historyczne3
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru6
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego12
T-P-6Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy3
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego12
T-P-8Publiczna prezentacja projektu3
45
wykłady
T-W-1Współczesne problemy rozwoju i planowania miast1
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku2
T-W-3Europejskie miasta przyszłości1
T-W-4Wyznaczniki tożsamości miast3
T-W-5Przestrzeń publiczna i sztuka publiczna w mieście1
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie4
T-W-7Studia krajobrazu miejskiego. Metodyki, problematyka, zakres1
T-W-8Budynki wysokie w krajobrazie miejskim1
T-W-9Parki miejskie - geneza, forma i kompozycja historycznych oraz współczesnych założeń1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Dobór osób w zespole, wybór terenu3
A-P-2Sporządzenie szkicowej inwentaryzacji Identyfikacja problemów Wykonanie dokumentacji fotograficznej10
A-P-3Wyszukanie archiwalnych materiałów źródłowych: tekstowych i ikonograficznych dotyczących zmian zachodzących na terenie opracowania w kolejnych okresach historycznych Dokonanie analizy i sporządzenie planszy obrazującej rozwój historyczny obszaru15
A-P-4Wykonanie analizy i sporządzenie mapy obrazującej: - położenie obszaru opracowania w strukturze funkcjonalno-przestrzennej miasta - położenie obszaru opracowania w stosunku do układu przyrodniczego miasta - dostepność komunikacyjną obszaru opracowania i powiązania transportowe - powiązania widokowe - ocenę ustalonych kierunków zagospodarowania przestrzennego w obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Szczecin25
A-P-5Wykonanie analizy i sporządzenie map obrazujących: - inwentaryzację urbanistyczną obszaru - studium krajobrazu Wykonanie analizy ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do obszaru opracowania w formie graficznej42
A-P-6Przygotowanie prezentacji multimedialnej i przedstawienie jej z omówieniem w czasie 20 minut przez każdą grupę5
A-P-7Wykonanie mapy zagospodarowania obszaru, wizualizacja projektu, opis zawierający syntetyczne wnioski z analiz oraz charakterystykę rozwiązań projektowych. Przygotowanie pracy do oddania w formie drukowanej i elektronicznej, przygotowania prezentacji końcowej47
A-P-8Przedstawienie projektu w formie multimedialnej z omówieniem w czasie 20 min przez każdą grupę. Dyskusja i podsumowanie wyników pracy3
150
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach, odpowiedzi na pytania zadane podczas wykładów, ewentualna dyskusja15
A-W-2praca własna, studiowanie literatury50
A-W-3kolkwium zaliczające w formie pisemnej1
66

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody eksponujące - film
M-4Metody praktyczne - projekt

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_CS1-XIV/7_W10
Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
A_1A_W10T1A_W03, T1A_W04, T1A_W08InzA_W03C-2, C-4T-P-5, T-P-3, T-P-2, T-P-1, T-P-4M-2, M-4S-1, S-2
A_1A_CS1-XIV/7_W23
Wie jak wykorzystać potencjał nieefektywnie wykorzystywanych terenów w mieście, prawidłowo dobierać program funkcjonalno-przestrzenny i zapewniać wysoką jakość życia
A_1A_W23T1A_W03, T1A_W04, T1A_W05InzA_W02, InzA_W05C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-9, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_CS1-XIV/7_U11
Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz historycznych i planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkconowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
A_1A_U11T1A_U03, T1A_U04, T1A_U15InzA_U07C-2, C-3T-P-5, T-P-3, T-P-7, T-P-1, T-P-4M-4S-2
A_1A_CS1-XIV/7_U20
Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań, tradycji historycznej oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
A_1A_U20T1A_U08, T1A_U09, T1A_U16InzA_U03C-2, C-3, C-1, C-4T-W-2, T-W-4, T-W-9, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8, T-P-5, T-P-3, T-P-2, T-P-7, T-P-1, T-P-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2
A_1A_CS1-XIV/7_U22
Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
A_1A_U22T1A_U08, T1A_U09, T1A_U15InzA_U05C-2, C-4T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-P-5, T-P-7, T-P-1, T-P-4M-1, M-2, M-4S-1, S-2
A_1A_CS1-XIV/7_U23
Poprzez wdrożenie ustaleń planu miejscowego w konkretne rozwiązanie przestrzenne, znając przy tym uwarunkowania i potencjał terenu, uświadamia sobie konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestytcji budowlanych
A_1A_U23T1A_U10, T1A_U15InzA_U03, InzA_U08C-2, C-3, C-1, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6, T-P-5, T-P-3, T-P-2, T-P-7, T-P-1, T-P-4M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
A_1A_CS1-XIV/7_K02
Potrafi współpracować w czteroosobowym zespole i przygotować wspólne opracowanie, jako wynik pracy semestralnej
A_1A_K02T1A_K03C-2, C-3, C-1, C-4T-P-8, T-P-5, T-P-3, T-P-2, T-P-7, T-P-6, T-P-1, T-P-4M-2, M-4S-1
A_1A_CS1-XIV/7_K07
Nabywając wiedzę, umiejętności i świadomość wagi architektury i urbanistyki w wysokiej jakości życia, jest gotowy do szerzenia tej dziedziny w społeczeństwie
A_1A_K07T1A_K07C-2, C-3, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-9, T-W-3, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-8M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_CS1-XIV/7_W10
Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
2,0
3,0Uwzględnienie w koncepcji zagospodarowania zasadniczych elementów ustalonych w dokumentach planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_CS1-XIV/7_W23
Wie jak wykorzystać potencjał nieefektywnie wykorzystywanych terenów w mieście, prawidłowo dobierać program funkcjonalno-przestrzenny i zapewniać wysoką jakość życia
2,0
3,0Koncepcja zagospodarowania terenu spełniająca podstawowe kryteria zakresu pracy pod względem programowym i rozwiązania funkcjonalno - przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
A_1A_CS1-XIV/7_U11
Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz historycznych i planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkconowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
2,0
3,0Spełnienie wymogu formalnego zakresu pracy semestralnej
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_CS1-XIV/7_U20
Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań, tradycji historycznej oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
2,0
3,0Przyjęty prawidłowy program funkcjonalny, uniknięcie zasadniczych błędów w rozwiązaniu przestrzennym, uwzględnienie ustaleń dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_CS1-XIV/7_U22
Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
2,0
3,0Przyjęty w rozwiąznaiu projektowym program funkcjonalny nie kolidujący z regulacjami dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
A_1A_CS1-XIV/7_U23
Poprzez wdrożenie ustaleń planu miejscowego w konkretne rozwiązanie przestrzenne, znając przy tym uwarunkowania i potencjał terenu, uświadamia sobie konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestytcji budowlanych
2,0
3,0Rozwiązanie urbanistyczne przyjęte w projekcie semestralnym nie kolidujące zasadniczo z wnioskami z analiz
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Christopher Alexander, Język wzorców. A Pattern Language, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk, 2008, ISBN 978-83-60083-70-3
  2. Krystyna Pawłowska, Idea swojskości miasta, Politechnika Krakowska im. Tadeusza Kościuszki, Kraków, 2001, ISBN 83-7242-201-X
  3. Jan Maciej Chmielewski, Teoria urbanistyki w planowaniu i projektowaniu miast, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2010, ISBN 978-83-7207-907-7
  4. Leon Krier, Architektura wspólnoty, Wydawnictwo Słowo/Obraz Terytoria, Gdańsk, 2011, ISBN 978-83-7453-054-5
  5. Kevin Lynch, Obraz miasta, Wydawnictwo Archivolta Michał Stępień, Kraków, 2011, ISBN 978-83-931118-0-0
  6. Jan Gehl, Życie między budynkami. Użytkowanie przestrzeni publicznych, Wydawnictwo RAM, Kraków, 2009, ISBN 978-83-928610-0-3
  7. Jan Gehl, Miasta dla ludzi, RAM AB, Kraków, 2014, I, ISBN: 978-83-928610-4-1
  8. Gordon Cullen, Obraz miasta. The Concise Townscape, Wydawca Ośrodek "Brama Grodzka - Teatr NN", Lublin, 2011, ISBN 978-83-61064-22-0, Wydanie skrócone
  9. Piotr Lorens, Rewitalizacja miast. Planowanie i realizacja, Politechnika Gdańska, Wydział Architektury, Gdańsk, 2010, ISBN 978-83-928905-3-9
  10. Praca zbiorowa pod redakcją Piotra Lorensa i Justyny Martyniuk-Pęczek, Wybrane zagadnienia rewitalizacji miast, Wydawnictwo Urbanista, Gdańsk, 2009, ISBN 978-83-89649-26-3
  11. Losantos Agata, Santos Quartino Daniela, Vranckx Bridges, Krajobraz miejski. Nowe trendy, nowe inspiracje, nowe rozwiązania, TMC, Warszawa, 2008, ISBN: 978-83-925890-0-6
  12. Katarzyna Pluta, Przestrzenie publiczne miast europejskich. Projektowanie urbanistyczne, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2012
  13. Jane Jacobs, Śmierć i życie wielkich miast Ameryki, CA Centrum Aechitektury, Warszawa, 2014, Wydanie I, ISBN: 978-83-937716-3-9
  14. Sławomir Gzell, Wykłady o współczesnej urbanistyce, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2015, ISBN: 978-83-7814-327-7

Literatura dodatkowa

  1. Zbiór studiów pod redakcją Cezarego Kardasza, Julii Możdżeń, Magdaleny Spychaj, Miasto jako fenomen społeczny i kulturowy, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2012, ISBN 978-83-231-2796-3
  2. Praca zbiorowa pod redakcją naukową Mikołaja Madurowicza, Wartościowanie współczesnej przestrzeni miejskiej, WEMA Wydawnictwo-Poligrafia, Warszawa, 2010, ISBN 978-83-928876-7-6
  3. Maria Lewicka, Psychologia miejsca, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR, Warszawa, 2012, ISBN 978-83-7383-476-7
  4. Praca zbiorowa, Coś, które nadchodzi. Architektura XXI wieku, Fundacja Bęc Zmiana, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-62418-12-1
  5. Andrzej Majer, Socjologia i przestrzeń miejska, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2011, ISBN 978-83-01-16328-0
  6. Ewa Rewers, Post-Polis. Wstęp do filozofii ponowoczesnego miasta, UNIVERSITAS, Kraków, 2005, ISBN 83-242-0351-6

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe3
T-P-22. Wizja lokalna3
T-P-33. Analizy historyczne3
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru6
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego12
T-P-6Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy3
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego12
T-P-8Publiczna prezentacja projektu3
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Współczesne problemy rozwoju i planowania miast1
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku2
T-W-3Europejskie miasta przyszłości1
T-W-4Wyznaczniki tożsamości miast3
T-W-5Przestrzeń publiczna i sztuka publiczna w mieście1
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie4
T-W-7Studia krajobrazu miejskiego. Metodyki, problematyka, zakres1
T-W-8Budynki wysokie w krajobrazie miejskim1
T-W-9Parki miejskie - geneza, forma i kompozycja historycznych oraz współczesnych założeń1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Dobór osób w zespole, wybór terenu3
A-P-2Sporządzenie szkicowej inwentaryzacji Identyfikacja problemów Wykonanie dokumentacji fotograficznej10
A-P-3Wyszukanie archiwalnych materiałów źródłowych: tekstowych i ikonograficznych dotyczących zmian zachodzących na terenie opracowania w kolejnych okresach historycznych Dokonanie analizy i sporządzenie planszy obrazującej rozwój historyczny obszaru15
A-P-4Wykonanie analizy i sporządzenie mapy obrazującej: - położenie obszaru opracowania w strukturze funkcjonalno-przestrzennej miasta - położenie obszaru opracowania w stosunku do układu przyrodniczego miasta - dostepność komunikacyjną obszaru opracowania i powiązania transportowe - powiązania widokowe - ocenę ustalonych kierunków zagospodarowania przestrzennego w obowiązującym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Szczecin25
A-P-5Wykonanie analizy i sporządzenie map obrazujących: - inwentaryzację urbanistyczną obszaru - studium krajobrazu Wykonanie analizy ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego w odniesieniu do obszaru opracowania w formie graficznej42
A-P-6Przygotowanie prezentacji multimedialnej i przedstawienie jej z omówieniem w czasie 20 minut przez każdą grupę5
A-P-7Wykonanie mapy zagospodarowania obszaru, wizualizacja projektu, opis zawierający syntetyczne wnioski z analiz oraz charakterystykę rozwiązań projektowych. Przygotowanie pracy do oddania w formie drukowanej i elektronicznej, przygotowania prezentacji końcowej47
A-P-8Przedstawienie projektu w formie multimedialnej z omówieniem w czasie 20 min przez każdą grupę. Dyskusja i podsumowanie wyników pracy3
150
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach, odpowiedzi na pytania zadane podczas wykładów, ewentualna dyskusja15
A-W-2praca własna, studiowanie literatury50
A-W-3kolkwium zaliczające w formie pisemnej1
66
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7_W10Zna zakres i konstrukcję dokumentów planistycznych na poziomie gminy oraz ich przełożenia na konkretne rozwiązania funkcjonalno-przestrzenne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W10zna ogólne ramy systemu planowania w Polsce, jego uwarunkowania prawne i proces powstawania miejscowego prawa przestrzennego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W08ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W03ma podstawową wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych uwarunkowań działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-33. Analizy historyczne
T-P-22. Wizja lokalna
T-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Uwzględnienie w koncepcji zagospodarowania zasadniczych elementów ustalonych w dokumentach planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7_W23Wie jak wykorzystać potencjał nieefektywnie wykorzystywanych terenów w mieście, prawidłowo dobierać program funkcjonalno-przestrzenny i zapewniać wysoką jakość życia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_W23zna w podstawowym zakresie nowoczesne materiały i technologie, współczesne realizacje oraz najnowsze trendy we współczesnej architekturze i urbanistyce
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W05ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
Treści programoweT-W-1Współczesne problemy rozwoju i planowania miast
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku
T-W-4Wyznaczniki tożsamości miast
T-W-9Parki miejskie - geneza, forma i kompozycja historycznych oraz współczesnych założeń
T-W-3Europejskie miasta przyszłości
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie
T-W-5Przestrzeń publiczna i sztuka publiczna w mieście
T-W-7Studia krajobrazu miejskiego. Metodyki, problematyka, zakres
T-W-8Budynki wysokie w krajobrazie miejskim
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody eksponujące - film
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Koncepcja zagospodarowania terenu spełniająca podstawowe kryteria zakresu pracy pod względem programowym i rozwiązania funkcjonalno - przestrzennego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7_U11Potrafi wykonać mapy dotyczące analiz historycznych i planistycznych, mapę koncepcji rozwiązania urbanistycznego wraz ze schematami funkconowania zespołu oraz przedstawić projekt w formie trójwymiarowej poprzez wizualizacje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U11potrafi przedstawić rozwiązanie w atrakcyjnej formie graficznej i w formie prezentacji multimedialnej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
Treści programoweT-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-33. Analizy historyczne
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Spełnienie wymogu formalnego zakresu pracy semestralnej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7_U20Potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły miejskie z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań, tradycji historycznej oraz regulacji wynikających z obowiązującego prawa miejscowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U20potrafi projektować wielofunkcyjne zespoły urbanistyczne w skali miejskiej z uwzględnieniem złożonych uwarunkowań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U16potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku
T-W-4Wyznaczniki tożsamości miast
T-W-9Parki miejskie - geneza, forma i kompozycja historycznych oraz współczesnych założeń
T-W-3Europejskie miasta przyszłości
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie
T-W-5Przestrzeń publiczna i sztuka publiczna w mieście
T-W-7Studia krajobrazu miejskiego. Metodyki, problematyka, zakres
T-W-8Budynki wysokie w krajobrazie miejskim
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-33. Analizy historyczne
T-P-22. Wizja lokalna
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody eksponujące - film
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przyjęty prawidłowy program funkcjonalny, uniknięcie zasadniczych błędów w rozwiązaniu przestrzennym, uwzględnienie ustaleń dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7_U22Potrafi prawidłowo dobrać program funkcjonalny na podstawie wykonanych analiz uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U22w planowaniu przestrzennym potrafi wartościować tereny i decydować o ich przeznaczeniu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T1A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku
T-W-3Europejskie miasta przyszłości
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przyjęty w rozwiąznaiu projektowym program funkcjonalny nie kolidujący z regulacjami dokumentów planistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7_U23Poprzez wdrożenie ustaleń planu miejscowego w konkretne rozwiązanie przestrzenne, znając przy tym uwarunkowania i potencjał terenu, uświadamia sobie konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestytcji budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_U23uświadamia sobie różnego rodzaju konsekwencje dokumentów planistycznych i inwestycji budowlanych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
T1A_U15potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
InzA_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-W-1Współczesne problemy rozwoju i planowania miast
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku
T-W-3Europejskie miasta przyszłości
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-33. Analizy historyczne
T-P-22. Wizja lokalna
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody eksponujące - film
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie urbanistyczne przyjęte w projekcie semestralnym nie kolidujące zasadniczo z wnioskami z analiz
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7_K02Potrafi współpracować w czteroosobowym zespole i przygotować wspólne opracowanie, jako wynik pracy semestralnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K02jest gotowy do pracy w zespole branżowym i międzybranżowym
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
C-4Nabycie umiejętności posługiwania się prawem miejscowym poprzez wdrażanie regulacji planu miejscowego w konkretną wizję przestrzenno-krajobrazową dla wybranego fragmentu miasta
Treści programoweT-P-8Publiczna prezentacja projektu
T-P-56-9. Analiza uwarunkowań wewnętrznych, w tym ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-33. Analizy historyczne
T-P-22. Wizja lokalna
T-P-711-14. Sporządzenie koncepcji zagospodarowania przestrzennego obszaru opracowania z uwzględniem wniosków z analiz i ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
T-P-6Publiczna prezentacja wyników dotychczasowej pracy
T-P-1TRANSFORMACJA I ODNOWA OBSZARÓW MIEJSKICH Koncepcja zagospodarowania przestrzennego zdegradowanej przestrzeni Szczecina w oparciu o analizy historyczne i planistyczne z uwzględnieniem ustaleń obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego: 1. Wprowadzenie do zajęć, ustalenie zasad realizacji, podział na grupy projektowe
T-P-44-5. Analiza uwarunkowań zewnętrznych, w tym ustalonych w obowiązującym studium kierunków zagospodarowania obszaru
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - seminarium
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaA_1A_CS1-XIV/7_K07Nabywając wiedzę, umiejętności i świadomość wagi architektury i urbanistyki w wysokiej jakości życia, jest gotowy do szerzenia tej dziedziny w społeczeństwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówA_1A_K07popularyzuje wiedzę o architekturze i urbanistyce
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności racjonalnego kształtowania zwartych struktur miejskich z wykorzystaniem obszarów zdegradowanych, nieużytkowanych lub ekstensywnie uzytkowanych
C-3Nabycie umiejętności tworzenia wysokiej jakości środowiska miejskiego i przyjaznej, o indywidualnych cechach krajobrazu przestrzeni, dostosowanej do współczesnych potrzeb
C-1Poszerzenie wiedzy o aktualnych problemach miast, współczesnych doktrynach urbanistycznych i panujących trendach w działaniach na rzecz renesansu miast
Treści programoweT-W-1Współczesne problemy rozwoju i planowania miast
T-W-2Doktryny planowania i projektowania miast w XX i XXI wieku
T-W-4Wyznaczniki tożsamości miast
T-W-9Parki miejskie - geneza, forma i kompozycja historycznych oraz współczesnych założeń
T-W-3Europejskie miasta przyszłości
T-W-6Wyróżniające się przedsięwzięciami urbanistycznymi miasta europejskie
T-W-5Przestrzeń publiczna i sztuka publiczna w mieście
T-W-7Studia krajobrazu miejskiego. Metodyki, problematyka, zakres
T-W-8Budynki wysokie w krajobrazie miejskim
Metody nauczaniaM-1Metody podające - wykłady
M-2Metody aktywizujące - seminarium
M-3Metody eksponujące - film
M-4Metody praktyczne - projekt
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca - ocena postępu prac w trakcie cotygodniowych korekt i konsultacji, ocena pośrednia na seminarium po zakończeniu etapu analiz
S-2Ocena podsumowująca: Ocena posumowująca - ocena złożonej pracy projektowej i sposobu jej prezentacji na seminarium końcowym, ocena frekwencji na ćwiczeniach i wykładach, ocena pisemnego kolokwium będącego sprawdzianem nabytej wiedzy teoretycznej