Wydział Budownictwa i Architektury - Architektura i urbanistyka (N2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie architektoniczno - urbanistyczne -3:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Architektura i urbanistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier architekt | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie architektoniczno - urbanistyczne -3 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Lechosław Czernik <lechoslaw.czernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Waldemar Marzęcki <Waldemar.Marzecki@zut.edu.pl>, Zbigniew Paszkowski <zbigniew.paszkowski@gmail.com>, Adam Szymski <szymski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 3 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zakończenie procesu kształcenia w zakresie projektowania urbanistycznego i architektonicznego na I stopniu studiów. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie umiejętności definiowania struktury przestrzennej rekreacji i turystyki obszarów nadwodnych oraz koncepcji kształtowania urbanistyczno-architektonicznego wybranych elementów tej struktury w aspekcie kontekstu miejsca, ładu przestrzennego, funkcjonalności i jakości przestrzeni. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Opracowanie koncepcji zagospodarowania przestrzennego wybranego obszaru struktury funkcjonalnej turystyki i rekreacji nadwodnej (z uwagą na elementy fizjonomiczne istniejącego krajobrazu i charakteru tożsamości lokalnej). | 27 |
27 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 27 |
A-P-2 | Wizja lokalna - szkicowa inwentaryzacja, identyfikacja głównych problemów obszaru, dokumentacja fitograficzna | 20 |
A-P-3 | Analizy uwarunkowań zewnętrznych - analiza położenia obszaru w strukturze funkcjonalno przestrzennej miasta i w stosunku do jego układu przyrodniczego | 25 |
A-P-4 | Uwarunkowania wewnętrzne - analiza sposobu użytkowania i zagospodarowania obszaru objętego opracowaniem, inwentaryzaja urbanistyczna, studium zsobów przyrodniczych, historyczno-kulturowych. | 32 |
A-P-5 | Opracowanie koncepcji zagospodarowania wybranego obszaru w oparciu o przeprowadzone analizy. | 40 |
A-P-6 | Przygotowanie i prezentacja multmedialna | 6 |
A-P-7 | Studia nad literaturą przedmiotu i selekcja wybranych inspiracji. | 30 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Seminaria problemowe, Dyskusja dydaktyczna związana z określoną problematyką kształtowania wybranych elementów struktury przestrzennej rekreacji i turystyki w obszarach nadwodnych. W ćwiczeniach stosowana metoda projektowa poprzedzona wizją lokalną w wybranych obszarach nadbrzeżnych. Analizy uwarunkowań zewnętrznych i wewnętrznych adekwatne do wubranego obszaru projektu Koncepcja zagospodarowania przestrzennego. |
M-2 | Ćwiczenia projektowe realizowane w technice cyfrowej. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie następuje poprzez publiczną prezentację pracy a następnie złożenie do oceny następujących opracowań: część tekstową obejmującą wyniki wizji lokalnej, analizy planistyczne, opis koncepcji, oraz część graficzną obejmującą uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne wybranego obszaru predestynowanego do rozwoju funkcji rekreacyjnej i turystycznej, oraz koncepcję urbanistyczno-architektoniczną wybranego obszaru. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_CN2-V/3_W01 Zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania. | A_2A_W01 | T2A_W01, T2A_W04, T2A_W07 | InzA2_W03 | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1 |
A_2A_CN2-V/3_W02 Umiejętność definiowania struktury przestrzennej rekreacji i turystyki obszarów nadwodnych. | A_2A_W05, A_2A_W03, A_2A_W09 | T2A_W01, T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08 | InzA2_W02, InzA2_W03 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
A_2A_CN2-V/3_W03 Umiejętność dokonywania analiz uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych wybranych elementów struktury objętej zakresem planowania w aspekcie kontekstu miejsca, ładu przestrzennego, funkcjonalności i jakości przestrzeni. | A_2A_W14, A_2A_W19, A_2A_W05, A_2A_W01 | T2A_W01, T2A_W04, T2A_W07, T2A_W08 | InzA2_W02, InzA2_W03 | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_CN2-V/3_U01 projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych | A_2A_U01 | T2A_U08, T2A_U11 | InzA2_U01 | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1 |
A_2A_CN2-V/3_U02 Umiejętność opracowania koncepcji kształtowania urbanistyczno-architektonicznego wybranych elementów struktury przestrzennej trtrnu objętego opracowaniem. | A_2A_U14 | T2A_U10, T2A_U11 | InzA2_U03, InzA2_U04, InzA2_U05 | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
A_2A_CN2-V/3_K01 Dba o prestiż i wysoką rangę zawodu architekta, realizuje kodeks etyczny oraz misję społeczną. | A_2A_K01 | T2A_K01 | InzA2_K02 | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1 |
A_2A_CN2-V/3_K02 Projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznychw szerokim kotekscie misji społecznej. | A_2A_K02, A_2A_K04 | T2A_K02, T2A_K04, T2A_K07 | InzA2_K01 | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_CN2-V/3_W01 Zna techniczne i technologiczne uwarunkowania projektowania i planowania. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność generowania podstawowej koncepcji uwzględniającej opracowane wcześniej uwarunkowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_CN2-V/3_W02 Umiejętność definiowania struktury przestrzennej rekreacji i turystyki obszarów nadwodnych. | 2,0 | |
3,0 | W stopni dostatecznym student potrafi dokonać charakterystyki istniejącej i potencjalnej struktury przestrzennej rekreacji wybranego obszaru. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_CN2-V/3_W03 Umiejętność dokonywania analiz uwarunkowań egzogenicznych i endogenicznych wybranych elementów struktury objętej zakresem planowania w aspekcie kontekstu miejsca, ładu przestrzennego, funkcjonalności i jakości przestrzeni. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność dokonania poprawnej analizy uwrunkowań uwzględniający ich podstawowy zakres. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_CN2-V/3_U01 projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznych | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność generowania podstawowej koncepcji uwzględniającej opracowane wcześniej uwarunkowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_CN2-V/3_U02 Umiejętność opracowania koncepcji kształtowania urbanistyczno-architektonicznego wybranych elementów struktury przestrzennej trtrnu objętego opracowaniem. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność generowania podstawowej koncepcji uwzględniającej opracowane wcześniej uwarunkowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
A_2A_CN2-V/3_K01 Dba o prestiż i wysoką rangę zawodu architekta, realizuje kodeks etyczny oraz misję społeczną. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność generowania podstawowej koncepcji uwzględniającej opracowane wcześniej uwarunkowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
A_2A_CN2-V/3_K02 Projektuje i planuje z uwzględnieniem wieloaspektowych wytycznychw szerokim kotekscie misji społecznej. | 2,0 | |
3,0 | Student posiada umiejętność generowania podstawowej koncepcji uwzględniającej opracowane wcześniej uwarunkowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Januchta-Szostak A, Architektura w symbiozie z wodą. Holenderskie impresje, Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2005
- Filipiak J., Sadowski J, Jeziora szczecińskie, Wydawnictwo Akdemii Rolniczej, Szczecin, 1994
- Dreiseitl H, Waterscapes - Planning, Building and Designing with Water, Birkhaeuser, Basel, Berlin, Boston, 2001
- West N., Urban-waterfront developments: a geographic problem in search of a model, Elsevier Ltd., Kingston, 1989
Literatura dodatkowa
- Celebrating Water for Life Advocacy Guide, World Health Organization and UN-Water, 2005
- Hamburgs Kreative – Das Verzeichnis 2005/06, NBVD Norman Beckmann Verlag & Design, Hamburg, 2006
- Kossak Egbert, Speicherstadt und HafenCity, Ellert & Richter Verlag, Hamburg, 2005
- Aktualizacja założeń gospodarki wodnej lewobrzeżnej części miasta Szczecina. Część II, NFOŚ, Szczecin, 1993
- Waterfront, http://www.well.com/user/pk/waterfront/yellow.html;, 2011
- leisure opportunities., www.leisureopportunities.co.uk/LOemail/wider_newsdetail.cfm?codeID=14179, 2011