Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ZO_2A_AGR-D8_W01 | student potrafi dokonywać podstawowej oceny stanu odżywienia, dokonywać korekty w sposobie żywienia,dokonywać prostych porad w zakresie prawidłowego żywienia |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ZO_2A_W09 | ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad racjonalnego żywienia, chorób i utrzymania zwierząt gospodarskich, amatorskich, laboratoryjnych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących, a także ich wykorzystania dla poprawy jakości życia człowieka |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R2A_W05 | wykazuje znajomość zaawansowanych metod, technik, technologii, narządzi i materiałów pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_W01 | ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych |
---|
InzA2_W04 | ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studenta z wiedzą na temat żywieniowych uwarunkowań
zdrowia człowieka, z jakościowym i ilościowym zapotrzebowaniem organizmu człowieka na składniki pokarmowe niezbędne dla utrzymania życia w warunkach zdrowia i choroby |
---|
Treści programowe | T-A-1 | Klasyfikacja i charakterystyka diet. Alternatywne sposoby żywienia. |
---|
T-A-2 | Wegetarianizm. Weganizm. Niedożywienie. Postępowanie dietetyczne w chorobach. |
T-A-3 | Podstawy leczenia dietetycznego chorób żywieniowo-zależnych. Leczenie żywieniowe. Psychogenne zaburzenia odżywiania. Żywienie w alergiach, nietolerancji pokarmowej i zespołach złego wchłaniania. Żywienie w otyłości. |
T-W-1 | Prawidłowe żywienie w różnych okresach życia. Rola żywienia w etiopatogenezie poszczególnych chorób, ich profilaktyce i leczeniu. |
T-W-2 | Modyfikacje żywienia związane ze specyficznymi potrzebami i zmianami adaptacyjnymi w ustroju związanymi ze stanami fizjologicznymi. Modyfikacje żywienia związane z ograniczeniem zdolności trawienia i wchłaniania składników pokarmowych związane bądź z wiekiem, bądź stanem chorobowym (np. celiakia). Modyfikacje żywienia związane z ograniczeniem lub brakiem możliwości metabolizowania niektórych składników pokarmowych. |
Metody nauczania | M-1 | wykład informacyjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej |
---|
M-2 | indywidualna praca w grupach |
M-3 | film dydaktyczny |
M-4 | wysłuchanie prezentacji przygotowanej przez studentów |
M-5 | Pisemne zaliczenie wykładów i ćwiczeń |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
---|
S-2 | Ocena podsumowująca: pisemne zaliczenie wykładów i ćwiczeń |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie zna żadnej modyfikacji żywienia w stanach chorobowych |
3,0 | student potrafi wymienić modyfikacje żywienia w pewnych stanach chorobowych |
3,5 | student potrafi wymienić modyfikacje żywienia w stanach chorobowych w 35% |
4,0 | student potrafi prawidłowo dobrać dietę do wielu chorzeń |
4,5 | student potrafi prawidłowo dokonać korekty w sposobie żywienia |
5,0 | student potrafi prawidłowo dokonać korekty w sposobie żywienia oraz dokonać prostych porad w zakresie prawidłowego żywienia |