Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)
specjalność: Pielęgniarstwo zwierząt
Sylabus przedmiotu Podstawy genetyki zachowania zwierząt:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zootechnika | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy genetyki zachowania zwierząt | ||
Specjalność | Pielęgniarstwo zwierząt | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 12 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Genetyka ogólna |
Cele przedmiotu
dla tego przedmiotu nie są określone cele przedmiotuTreści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Genetyka zachowań rozrodczych i opieki nad potomstwem. | 3 |
T-A-2 | Genetyczne podłoże tworzenia struktur społecznych i wybranych zachowań społecznych. | 3 |
T-A-3 | Genetyczne mechanizmy interakcji z otoczeniem, percepcji, sensoryki, komunikacji. | 3 |
T-A-4 | Genetyka pamięci i uczenia się. | 2 |
T-A-5 | Genetyczne podłoże temperamentu, agresji, lękliwości, reakcji na stres. | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zarys historii psychologii ewolucyjnej i genetyki zachowania. | 3 |
T-W-2 | Ogólna charakterystyka genetycznych składników odziedziczalności cech behawioralnych zwierząt. Czynniki genetyczne addytywne i nieaddytywne, interakcje genotypowe oreaz interakcje genotyp - środowisko, uwarunkowania epigenetyczne. | 4 |
T-W-3 | Związek polimorfizmu genów kodujących neuroprzekaźniki i hormony oraz ich receptory z behawiorem zwierząt. Neurogenomika. | 4 |
T-W-4 | Genetyczne doskonalenie cech behawioralnych. | 4 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Samodzielne przygotowanie prezentacji na temat wybranych zagadnień genetyki klinicznej | 9 |
A-A-3 | Konsultacje indywidualne dotyczące prezentacji | 3 |
A-A-4 | Omówienie uzyskanych wyników | 3 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Konsultacje induwidualne z prowadzącym | 2 |
A-W-3 | Zaliczenie pracy pisemnej, omówienie wyników | 5 |
A-W-4 | Samodzielne powtórzenie materiału | 8 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Ćwiczeniania przedmiotowe |
M-3 | Wykład problemowy |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Ocena ciągła |
S-3 | Ocena formująca: Ocena przygotowanej prezentacji |
Literatura podstawowa
- Sadowski B., Biologiczne mechanizmy zachowania sie ludzi i zwierząt, PWN, Warszawa, 2001