Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Tworzenie grafiki prezentacyjnej i stron WWW:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Tworzenie grafiki prezentacyjnej i stron WWW
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Nauk o Zwierzętach Przeżuwających
Nauczyciel odpowiedzialny Daniel Zaborski <Daniel.Zaborski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 20 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw informatyki ze szkoły średniej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz złożonych stron internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem blogów tematycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej2
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu2
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji4
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi2
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)2
T-L-6Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek i formularzy2
T-L-7Kaskadowe arkusze stylów (CSS) do formatowania zawartości strony2
T-L-8Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW2
T-L-9Zasady projektowania własnej witryny. Zakładanie bloga tematycznego2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zajęć5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne części teoretycznej
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych (przy komputerze)
S-3Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B07_W01
Student charakteryzuje cechy dobrej prezentacji, podaje przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
Kn_1P_W23, Kn_1P_W05, Kn_1P_W01R1P_W01, R1P_W03, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W08, R1P_W09InzP_W01, InzP_W02, InzP_W03, InzP_W04, InzP_W06C-1T-L-1, T-L-9, T-L-4, T-L-5, T-L-8, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-7M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B07_U01
Student potrafi przygotować prezentację multimedialną z wykorzystaniem zaawansowanych opcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne, założyć własny blog tematyczny
Kn_1P_U04, Kn_1P_U09, Kn_1P_U02R1P_U01, R1P_U02, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U08, R1P_U09, R1P_U10, R1P_U11, R1P_U12InzP_U01, InzP_U02, InzP_U03, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U07, InzP_U08, InzP_U09, InzP_U11C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B07_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób na własnej stronie WWW
Kn_1P_K06R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K05InzP_K01C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-9M-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B07_W01
Student charakteryzuje cechy dobrej prezentacji, podaje przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
2,0
3,0Student charakteryzuje podstawowe cechy dobrej prezentacji, wymienia wybrane przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia podstawowe zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B07_U01
Student potrafi przygotować prezentację multimedialną z wykorzystaniem zaawansowanych opcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne, założyć własny blog tematyczny
2,0
3,0Student przygotowuje prezentację multimedialną z wykorzystaniem wybranych funkcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadza i formatuje zawartość strony WWW, projektuje i umieszcza na stronie proste elementy graficzne i pliki multimedialne, zakłada własny blog tematyczny
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B07_K01
Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób na własnej stronie WWW
2,0
3,0Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Buszman W, Prosto do celu: HTML - ćwiczenia, RM, Warszawa, 2001
  2. Tomaszewska A, Tworzenie stron WWW, Helion, Gliwice, 2011
  3. Sokół M, OpenOffice.ux.pl 2.0 ćwiczenia praktyczne, Helion, Gliwice, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Welling L., Thomson L., PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Vademecum profesjonalisty, Helion, Gliwice, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej2
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu2
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji4
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi2
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)2
T-L-6Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek i formularzy2
T-L-7Kaskadowe arkusze stylów (CSS) do formatowania zawartości strony2
T-L-8Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW2
T-L-9Zasady projektowania własnej witryny. Zakładanie bloga tematycznego2
20

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie do zajęć5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia i zaliczenie5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B07_W01Student charakteryzuje cechy dobrej prezentacji, podaje przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Kn_1P_W05Zna budowę i zastosowanie podstawowych przyrządów pomiarowych, maszyn, urządzeń oraz obiektów technicznych wykorzystywanych w ramach studiowanego kierunku
Kn_1P_W01Posiada wiedzę ogólną o charakterze aplikacyjnym oraz zna nomenklaturę oraz pojęcia, teorie i prawa z zakresu biologii, chemii, matematyki i informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1P_W08ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania urządzeń, obiektów i systemów technicznych i technologii typowych dla obszarów rolniczych, leśnych i przetwórstwa rolno-spożywczego dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W09ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzP_W03ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów
InzP_W04ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych w zakresie studiowanego kierunku studiów
InzP_W06ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz złożonych stron internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem blogów tematycznych
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej
T-L-9Zasady projektowania własnej witryny. Zakładanie bloga tematycznego
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)
T-L-8Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji
T-L-6Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek i formularzy
T-L-7Kaskadowe arkusze stylów (CSS) do formatowania zawartości strony
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student charakteryzuje podstawowe cechy dobrej prezentacji, wymienia wybrane przykłady programów do tworzenia prezentacji i stron WWW; objaśnia podstawowe zasady umieszczania witryny internetowej na serwerze
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B07_U01Student potrafi przygotować prezentację multimedialną z wykorzystaniem zaawansowanych opcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadzić i odpowiednio sformatować zawartość strony WWW, zaprojektować i umieścić na stronie elementy graficzne i materiały multimedialne, założyć własny blog tematyczny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Kn_1P_U02W oparciu o powszechnie stosowane metody diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej potrafi przeprowadzić podstawowe procedury analityczne, w tym także z zastosowaniem podstawowych narzędzi bioinformatycznych; interpretuje wyniki przeprowadzonych doświadczeń
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1P_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich
R1P_U08ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów
R1P_U09ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno-spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
R1P_U11posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1P_U12posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzP_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne
InzP_U07potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
InzP_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
InzP_U09ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz złożonych stron internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem blogów tematycznych
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)
T-L-6Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek i formularzy
T-L-7Kaskadowe arkusze stylów (CSS) do formatowania zawartości strony
T-L-8Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW
T-L-9Zasady projektowania własnej witryny. Zakładanie bloga tematycznego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie praktyczne ćwiczeń laboratoryjnych (przy komputerze)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student przygotowuje prezentację multimedialną z wykorzystaniem wybranych funkcji programu do grafiki prezentacyjnej; wprowadza i formatuje zawartość strony WWW, projektuje i umieszcza na stronie proste elementy graficzne i pliki multimedialne, zakłada własny blog tematyczny
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B07_K01Student jest świadom korzyści i zagrożeń płynących z użytkowania Internetu, przestrzega praw własności intelektualnej przy korzystaniu z oprogramowania, utworów muzycznych i filmowych w formie elektronicznej, a w szczególności przy umieszczeniu materiałów chronionych prawem autorskim lub wymagających zgody na publikację ze strony innych osób na własnej stronie WWW
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-1Ukształtowanie umiejętności tworzenia profesjonalnych prezentacji multimedialnych oraz złożonych stron internetowych, ze szczególnym uwzględnieniem blogów tematycznych
Treści programoweT-L-1Wprowadzenie do grafiki prezentacyjnej. Ogólne zasady tworzenia dobrej prezentacji. Planowanie prezentacji w zależności od grupy docelowej
T-L-2Tworzenie nowych i modyfikacja gotowych szablonów prezentacji. Dobór i formatowanie tła slajdu
T-L-3Wykorzystanie zawartych w programie narzędzi do tworzenia i edycji grafiki umieszczanej w prezentacji multimedialnej. Tworzenie i formatowanie tabel, wykresów, diagramów. Umieszczanie animacji w prezentacji
T-L-4Wstawianie plików multimedialnych do prezentacji i zarządzanie nimi
T-L-5Zastosowanie zaawansowanych opcji programu do tworzenia prezentacji (umieszczanie obiektów osadzonych, ustawianie niestandardowych parametrów prezentacji, eksport gotowej prezentacji do innych formatów)
T-L-6Polecenia języka HTML. Hiperlinki i odnośniki na stronie. Wstawianie i formatowanie tabel. Tworzenie ramek i formularzy
T-L-7Kaskadowe arkusze stylów (CSS) do formatowania zawartości strony
T-L-8Wstawianie grafiki i elementów multimedialnych na stronie WWW
T-L-9Zasady projektowania własnej witryny. Zakładanie bloga tematycznego
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem komputera
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Obserwacja pracy studenta, indywidualnej i w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student postępuje etycznie przy korzystaniu z zasobów elektronicznych
3,5
4,0
4,5
5,0