Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_C40_U07 | Student potrafi scharakteryzować klasy użytkowe psów różnych ras oraz zna zasady szkolenia i przeprowadzania prób polowych i konkursów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_U07 | Posiada umiejętność oceny i określenia charakteru, temperamentu i usposobienia psa; potrafi dobrać metody i narzędzia pracy szkoleniowej w aspekcie pracy indywidualnej i grupowej; posiada umiejętność zastosowania komend werbalnych i pozawerbalnych w zależności od rodzaju użytkowości a także umiejętność prowadzenia dokumentacji szkoleniowej |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1P_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1P_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzP_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
InzP_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzP_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne |
InzP_U07 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
InzP_U12 | ma doświadczenie związane ze stosowaniem technologii właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zdobyte w środowiskach zajmujących się zawodowo działalnością inżynierską |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest przekazanie studentom wiedzy dotyczącej podstaw układania i prowadzenia psów myśliwskich różnych klas użytkowych. |
---|
Treści programowe | T-T-5 | Szkolenie tropowców. |
---|
T-T-2 | Szkolenie dzikarzy. |
T-W-4 | Charakterystyka klas użytkowych psów. |
T-W-2 | Podstawy układania psa. Elementy szkolenia i prowadzenia psa. |
T-W-1 | Rys historyczny kynologii myśliwskiej w Polsce i na świecie. Zadania psów myśliwskich. |
T-T-1 | Szkolenie wyżłów. |
T-T-4 | Szkolenie posokowców. |
T-T-3 | Układanie norowców. |
T-W-5 | Próby polowe i konkursy. |
T-W-3 | Bezpieczeństwo i poszukiwanie zaginionych psów. Wady psów myśliwskich. |
Metody nauczania | M-4 | Film |
---|
M-3 | Pokaz |
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Prezentacje multimedialne przy wykorzystaniu komputera i projektora. |
M-5 | Dyskusja dydaktyczna. |
Sposób oceny | S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności praktycznych ułożenia pasa. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Kolokwia cząstkowe. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach. |
S-4 | Ocena formująca: Zaliczenie końcowe na podstawie kolokwiów, umiejętności praktycznych i aktywności na zajęciach. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Potrafi przeprowadzić szkolenie psa z uwzględnieniem różnych rodzajów polowań i ocenić jego umiejętności. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |