Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie z podstawami informacji naukowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Seminarium inżynierskie z podstawami informacji naukowej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Zoologii i Pszczelnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Kavetska <katarzyna.kavetska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jankowska <Elzbieta.Jankowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 8,0 ECTS (formy) 8,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD6 30 4,01,00zaliczenie
seminaria dyplomoweSD7 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne oraz podstawowa umiejętność edytowania tekstu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
C-2Przekazanie informacji dotyczących techniki i organizacji pisania pracy dyplomowej
C-3Przekazanie informacji dotyczącej przebiegu egzaminu inżynierskiego oraz zasad obrony pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej8
T-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.6
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy8
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia8
30
seminaria dyplomowe
T-SD-1Analiza tekstu wzorcowego6
T-SD-2Technika pisania w edytorze tekstu6
T-SD-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi. Terminy obcojęzyczne4
T-SD-4Pierwsze czytanie końcowe (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)6
T-SD-5Końcowe sprawdzenia pracy8
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej60
A-SD-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych30
120
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2Samodzielna analiza tekstu wzorcowego10
A-SD-3Sprządzenie pierwszej wersji pracy dyplomowej30
A-SD-4Analiza uwag promotora i poprawa pierwszej wersji pracy10
A-SD-5Przygotowanie ostatecznej wersji pracy do druku20
A-SD-6Przygotowanie się do obrony pracy dyplomowej20
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-3Dyskusja problemowa

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C25_W01
Po ukończeniu kursu student wie jak korzystać z materiałów źródłowych niezbędnych do napisania pracy inżynierskiej w zgodnej ze studiowanym kierunkiem, zna podstawowe regulacje prawne w zakresie praw autorskich
Kn_1P_W03, Kn_1P_W15, Kn_1P_W02R1P_W02, R1P_W03, R1P_W04, R1P_W06, R1P_W07, R1P_W10, R1P_W11InzP_W02, InzP_W05, InzP_W06C-1T-SD-1, T-SD-2, T-SD-4, T-SD-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C25_U01
Student potrafi przeanalizować tekst naukowy i sformułować wnioski natury ogólnej
Kn_1P_U04, Kn_1P_U03, Kn_1P_U09R1P_U01, R1P_U02, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U08, R1P_U09, R1P_U10, R1P_U11, R1P_U12InzP_U01, InzP_U02, InzP_U03, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U08, InzP_U09, InzP_U11C-1T-SD-1, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-4, T-SD-3, T-SD-2, T-SD-4, T-SD-5, T-SD-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2
Kn_1P_C25_U02
Student potrafi zaprezentować i obronić swoje stanowisko związane z tematem realizowanej pracy dyplomowej
Kn_1P_U02, Kn_1P_U15, Kn_1P_U09R1P_U01, R1P_U02, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U08, R1P_U10, R1P_U11InzP_U01, InzP_U02, InzP_U03, InzP_U04, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U07, InzP_U09, InzP_U11C-1, C-2, C-3T-SD-1, T-SD-4, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-3M-1, M-2, M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C25_K01
Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
Kn_1P_K06, Kn_1P_K03, Kn_1P_K02, Kn_1P_K04R1P_K01, R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K05, R1P_K06, R1P_K07, R1P_K08InzP_K01, InzP_K02C-1, C-2T-SD-1, T-SD-2, T-SD-5, T-SD-4, T-SD-1, T-SD-2, T-SD-3, T-SD-4, T-SD-3M-1, M-3S-1
Kn_1P_C25_K02
Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawisk i procesów związanych z tematem pracy dyplomowej
Kn_1P_K06, Kn_1P_K03, Kn_1P_K04, Kn_1P_K02R1P_K01, R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K05, R1P_K06, R1P_K07, R1P_K08InzP_K01, InzP_K02C-1T-SD-1, T-SD-3, T-SD-4M-1, M-3S-1
Kn_1P_C25_K03
Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
Kn_1P_K03, Kn_1P_K04, Kn_1P_K06R1P_K01, R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K05, R1P_K06, R1P_K07, R1P_K08InzP_K01, InzP_K02C-1T-SD-1, T-SD-2M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C25_W01
Po ukończeniu kursu student wie jak korzystać z materiałów źródłowych niezbędnych do napisania pracy inżynierskiej w zgodnej ze studiowanym kierunkiem, zna podstawowe regulacje prawne w zakresie praw autorskich
2,0Student nie zna żadnego opracowania związanego z tematem swojej pracy licencjackiej
3,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
3,5Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
4,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
4,5Student zna i wskazuje większość najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
5,0Student potrafi samodzielnie dobrać i opracować materiał źródłowy zarówno polskojęzyczny, jak obcojęzyczny, korzystając z publikacji naukowych, baz danych bibliotecznych i wyszukiwarek www

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C25_U01
Student potrafi przeanalizować tekst naukowy i sformułować wnioski natury ogólnej
2,0Student nie potrafi analizować tekstów źródłowych ani formułować wniosków
3,0Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych, ale nie potrafi ani formułować wniosków
3,5Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,0Student potrafi analizować tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,5Student potrafi analizować większość prezentowanych tekstów źródłowych i wyciągnąć wnioski
5,0Student potrafi analizować większość zgromadzonych samodzielnie tekstów źródłowych i wyciągnąć odpwoiednie wnioski natury ogólnej
Kn_1P_C25_U02
Student potrafi zaprezentować i obronić swoje stanowisko związane z tematem realizowanej pracy dyplomowej
2,0Student nie potrafi ani przedstawić swojej pracy dyplomowej
3,0Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową, ale nie umie obronić swojego stanowiska
3,5Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową i umie obronić swoje stanowisko
4,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko
4,5Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, nie potrafi jednak ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej
5,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, potrafi też ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C25_K01
Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
2,0Student wykazuje bierną postawę w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,0Student wykazuje zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,5Student wykazuje niewielką kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,0Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,5Student wykazuje dużą kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
5,0Student wykazuje wyjątkową kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
Kn_1P_C25_K02
Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawisk i procesów związanych z tematem pracy dyplomowej
2,0Student nie dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
3,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w nikłym stopniu
3,5Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w przeciętnym stopniu
4,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w dużym stopniu
4,5Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
5,0Student aktywizuje innych i wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
Kn_1P_C25_K03
Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
2,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student nie postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
3,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w stopniu zadawalającym
3,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w średnim stopniu
4,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w dużym stopniu
4,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki wbardzo dużym stopniu
5,0Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki, potrafi uzasadnić konieczność szanowania praw nabytych innych osób

Literatura podstawowa

  1. Gambarelli G., Łucki Z., Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską, Universitas, Kraków, 1996
  2. Lindsay D., Dobre rady dla piszących teksty naukowe, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 1995
  3. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczych prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Woyke J., Woyke H., Jak nie należy pisać prac naukowych, http://jerzy_woyke.users.sggw.pl/jakniepisac.html, 2011

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej8
T-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.6
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy8
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia8
30

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Analiza tekstu wzorcowego6
T-SD-2Technika pisania w edytorze tekstu6
T-SD-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi. Terminy obcojęzyczne4
T-SD-4Pierwsze czytanie końcowe (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)6
T-SD-5Końcowe sprawdzenia pracy8
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2Zbieranie materiałów do pracy dyplomowej60
A-SD-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych30
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2Samodzielna analiza tekstu wzorcowego10
A-SD-3Sprządzenie pierwszej wersji pracy dyplomowej30
A-SD-4Analiza uwag promotora i poprawa pierwszej wersji pracy10
A-SD-5Przygotowanie ostatecznej wersji pracy do druku20
A-SD-6Przygotowanie się do obrony pracy dyplomowej20
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C25_W01Po ukończeniu kursu student wie jak korzystać z materiałów źródłowych niezbędnych do napisania pracy inżynierskiej w zgodnej ze studiowanym kierunkiem, zna podstawowe regulacje prawne w zakresie praw autorskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu systematyki i taksonomii Prokaryota i Eukaryota w zakresie opisu faktograficznego oraz rekonstrukcji filogenetycznej, a także ich budowy, rozwoju, rozmnażania, występowania oraz znaczenia biologicznego i gospodarczego
Kn_1P_W15Posiada podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, prawa pracy, ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego
Kn_1P_W02Posiada, w zależności od zrealizowanych przedmiotów, elementarną wiedzę humanistyczną, społeczną i prawną, umożliwiającą zrozumienie zjawisk i procesów społecznych oraz gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W02ma podstawową wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
R1P_W07ma podstawową wiedzę na temat stanu i czynników determinujących funkcjonowanie i rozwój obszarów wiejskich
R1P_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego; potrafi korzystać z zasobów informacji patentowej
R1P_W11zna i potrafi stosować uwarunkowania ekonomiczno-prawne tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie świadczenia usług z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzP_W05ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w działalności inżynierskiej
InzP_W06ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
T-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
Metody nauczaniaM-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnego opracowania związanego z tematem swojej pracy licencjackiej
3,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
3,5Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej
4,0Student zna i wskazuje kilka najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
4,5Student zna i wskazuje większość najważniejszych publikacji książkowych i prac oryginalnych związanych z tematem swojej pracy dyplomowej w tym prace obcojęzyczne
5,0Student potrafi samodzielnie dobrać i opracować materiał źródłowy zarówno polskojęzyczny, jak obcojęzyczny, korzystając z publikacji naukowych, baz danych bibliotecznych i wyszukiwarek www
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C25_U01Student potrafi przeanalizować tekst naukowy i sformułować wnioski natury ogólnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Kn_1P_U03Posiada podstawową umiejętność oceny zjawisk wpływających na stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych. Umie zatosować podstawowe prawa biologiczne, w tym genetyczne, oraz potrafi przewidzieć pozytywne i negatywne skutki ich działania u różnych zwierząt, w tym udomowionych
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1P_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich
R1P_U08ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów
R1P_U09ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno-spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
R1P_U11posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1P_U12posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzP_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne
InzP_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
InzP_U09ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-SD-1Analiza tekstu wzorcowego
T-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
T-SD-2Technika pisania w edytorze tekstu
T-SD-4Pierwsze czytanie końcowe (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)
T-SD-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi. Terminy obcojęzyczne
T-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-SD-5Końcowe sprawdzenia pracy
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
Metody nauczaniaM-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować tekstów źródłowych ani formułować wniosków
3,0Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych, ale nie potrafi ani formułować wniosków
3,5Student potrafi analizować prosty tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,0Student potrafi analizować tekst źródłowych i wyciągnąć oczywiste wnioski
4,5Student potrafi analizować większość prezentowanych tekstów źródłowych i wyciągnąć wnioski
5,0Student potrafi analizować większość zgromadzonych samodzielnie tekstów źródłowych i wyciągnąć odpwoiednie wnioski natury ogólnej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C25_U02Student potrafi zaprezentować i obronić swoje stanowisko związane z tematem realizowanej pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U02W oparciu o powszechnie stosowane metody diagnostyki laboratoryjnej i molekularnej potrafi przeprowadzić podstawowe procedury analityczne, w tym także z zastosowaniem podstawowych narzędzi bioinformatycznych; interpretuje wyniki przeprowadzonych doświadczeń
Kn_1P_U15Posiada praktyczną umiejętność zastosowania norm prawnych i etycznych oraz zasad ekonomii w zakresie chowu, hodowli i użytkowania psów; posiada praktyczną umiejętność pracy z dokumentacją kynologiczna, w tym głównie hodowlaną i użytkową
Kn_1P_U09Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1P_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich
R1P_U08ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
R1P_U11posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U04potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich
InzP_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzP_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne
InzP_U07potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
InzP_U09ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
C-2Przekazanie informacji dotyczących techniki i organizacji pisania pracy dyplomowej
C-3Przekazanie informacji dotyczącej przebiegu egzaminu inżynierskiego oraz zasad obrony pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi. Terminy obcojęzyczne
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
Metody nauczaniaM-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-2Analiza prac dyplomowych z wykorzystaniem tekstów wzorcowych
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca promotora ściśle skorelowana z oceną pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi ani przedstawić swojej pracy dyplomowej
3,0Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową, ale nie umie obronić swojego stanowiska
3,5Student potrafi przedstawić swoją pracę dyplomową i umie obronić swoje stanowisko
4,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko
4,5Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, nie potrafi jednak ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej
5,0Student potrafi bardzo ciekawie przedstawić swoją pracę dyplomową i obronić swoje stanowisko, potrafi też ustosunkować się do zagadnień wykraczających poza temat pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C25_K01Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Kn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K02Wykazuje gotowość do rzeczowej i merytorycznej dyskusji, umożliwiającej osiągnięcie wspólnego stanowiska
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1P_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1P_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1P_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzP_K02potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
C-2Przekazanie informacji dotyczących techniki i organizacji pisania pracy dyplomowej
Treści programoweT-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
T-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
T-SD-5Końcowe sprawdzenia pracy
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
T-SD-1Analiza tekstu wzorcowego
T-SD-2Technika pisania w edytorze tekstu
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-SD-4Pierwsze czytanie końcowe (merytoryczne) i drugie czytanie (stylistyczne)
T-SD-3Problemy językowe i sposoby radzenia sobie z nimi. Terminy obcojęzyczne
Metody nauczaniaM-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student wykazuje bierną postawę w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,0Student wykazuje zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
3,5Student wykazuje niewielką kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,0Student wykazuje kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
4,5Student wykazuje dużą kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
5,0Student wykazuje wyjątkową kreatywność i zaangażowanie w rozwiązywaniu zadań problemowych związanych z realizacją pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C25_K02Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawisk i procesów związanych z tematem pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Kn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Kn_1P_K02Wykazuje gotowość do rzeczowej i merytorycznej dyskusji, umożliwiającej osiągnięcie wspólnego stanowiska
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1P_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1P_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1P_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzP_K02potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
T-SD-3Jak zacząć pisać pracę dyplomową? Wstęp, zdefiniowanie problemu i celów, zbieranie materiałów do pracy
T-SD-4Rady dotyczące pisania pierwszej wersji pracy. Organizacja pisania. Struktura i układ pracy. Odsyłacze do pismiennictwa, bibliografia
Metody nauczaniaM-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
3,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w nikłym stopniu
3,5Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w przeciętnym stopniu
4,0Student dzieli się swoją wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej w dużym stopniu
4,5Student wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
5,0Student aktywizuje innych i wykazuje zdolność dzielenia się wiedzą na temat zjawiski i procesów biologicznych związanych z tematem pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C25_K03Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1P_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1P_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1P_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzP_K02potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze sposobami analizowania i przetwarzania materiałów źródłowych
Treści programoweT-SD-1Co to jest praca dyplomowa - przepisy ogólne i zawartość pracy dyplomowej Specyfika inżynierskiej pracy dyplomowej
T-SD-2Co to jest plagiat - konsekwencje prawne plagiatu, zasady cytowania publikacji naukowych, fotografii, książek i stron internetowych.
Metody nauczaniaM-1Metody podające (pogadanka, objaśnianie, opis)
M-3Dyskusja problemowa
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów pracy studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student nie postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki
3,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w stopniu zadawalającym
3,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w średnim stopniu
4,0Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki w dużym stopniu
4,5Przy posługiwaniu sie tekstami źródłowymi student postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki wbardzo dużym stopniu
5,0Student w posługiwaniu sie tekstami źródłowymi postępuje zgodnie z prawem i zasadami etyki, potrafi uzasadnić konieczność szanowania praw nabytych innych osób