Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_C18.5_U02 | Student umie dobrać właściwy sposób żywienia dla danej rasy psów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_U05 | Ocenia potrzeby pokarmowe psów i innych zwierząt udomowionych; bilansuje energię całkowitą i metaboliczną oraz ocenia poszczególne substancje odżywcze komponentów diet, określa idealną masę ciała, wykonuje punktową ocenę kondycji psa, potrafi wytwarzać karmy oraz szacuje ich jakość i wartość pokarmową |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
---|
R1P_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_U10 | ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich |
R1P_U11 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzP_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzP_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
InzP_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne |
InzP_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
InzP_U11 | ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z zasadami pokrycia zapotrzebowania zwierzęcia na energię i składniki odżywcze w zależności od metody żywienia psów, z zasadami doboru sposobu karmienia |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Pokarmy przygotowywane bezpośrednio przez właściciela. Zasady układania diet domowych |
---|
T-W-1 | Surowce wykorzystywane w dietach domowych, Pokarmy surowe i dieta BARF a tradycyjne żywienie psów |
T-L-3 | Dieta dostosowana do rasy |
T-L-2 | Zasady diety BARF |
T-W-3 | Schematy karmienia a zachowania żywieniowe psów |
T-W-2 | Diety wegetariańskie. Karmy holistyczne, organiczne, naturalne |
Metody nauczania | M-2 | Prezentacja multimedialna |
---|
M-3 | Ćwiczenia laboratoryjne |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: aktywność studenta |
---|
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne ćwiczeń |
S-1 | Ocena formująca: kolokwium cząstkowe |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | student radzi sobie w stopniu podstawowym z doborem właściwego żywienia dla dalej rasy psów, popełnia wiele błędów |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |