Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_B29.3_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować osiągnięcia współczesnej embriologii oraz podejmować dyskusję związaną z praktycznym wykorzystaniem macierzystych komórek zarodkowych, hodowli komórkowych i diagnostyki prenatalnej psów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_U10 | Potrafi zastosować podstawowe metody i zasady monitorowania oraz kierowania procesami rozrodu zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem psów |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1P_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich |
R1P_U10 | ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzP_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzP_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
InzP_U07 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
InzP_U11 | ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z osiągnięciami współczesnej embriologii psów, w tym z możliwościami praktycznego jej zastosowania. |
---|
C-2 | Kształtowanie właściwej postawy wobec możliwości wykorzystania postępów embriologii u psów. |
Treści programowe | T-A-1 | Przygotowanie gamet do zapłodnienia "in vitro". Metody kapacytacji plemników u psów. |
---|
T-W-1 | Rozwój embriologii jako dyscypliny naukowej i zakres współczesnej embriologii zwierząt. |
T-A-2 | Diagnostyka prenatalna u psów. |
T-W-2 | Molekularne mechanizmy interakcji plemnik-komórka jajowa na przykładzie psów. |
T-W-3 | Zarodkowe komórki macierzyste. |
T-A-3 | Aktywacja psich oocytów w warunkach "in vitro" - metody i znaczenie. Enukleacja oocytów. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych. |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium końcowe obejmujące zakres treści programowych wykładów. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Kolowium końcowe obejmujące zakres treści programowych ćwiczeń. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student uczestniczy w dyskusji i podejmuje próbę interpretacji osiągnięć współczesnej embriologii. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |