Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynieria embrionalna psów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Inżynieria embrionalna psów
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Błaszczyk <Barbara.Blaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Dariusz Gączarzewicz <dariusz.gaczarzewicz@zut.edu.pl>, Tomasz Stankiewicz <Tomasz.Stankiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 17 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL6 4 0,40,30zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 6 0,60,30zaliczenie
wykładyW6 10 1,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresiu rozrodu zwierząt.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z osiągnięciami współczesnej embriologii psów, w tym z możliwościami praktycznego jej zastosowania.
C-2Kształtowanie właściwej postawy wobec możliwości wykorzystania postępów embriologii u psów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przygotowanie gamet do zapłodnienia "in vitro". Metody kapacytacji plemników u psów.2
T-A-2Diagnostyka prenatalna u psów.2
T-A-3Aktywacja psich oocytów w warunkach "in vitro" - metody i znaczenie. Enukleacja oocytów.2
6
laboratoria
T-L-1Mechanizmy organogenezy i chronologiczny podział różnicowania narządów ostatecznych u psów.2
T-L-2Hemopoeza zarodkowa i płodowa u psów.2
4
wykłady
T-W-1Rozwój embriologii jako dyscypliny naukowej i zakres współczesnej embriologii zwierząt.2
T-W-2Molekularne mechanizmy interakcji plemnik-komórka jajowa na przykładzie psów.2
T-W-3Zarodkowe komórki macierzyste.2
T-W-4Metody i perspektywy wykorzystania zapłodnienia "in vitro" u psów.2
T-W-5Techniki wspomaganego rozrodu u psów.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń.6
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.6
18
laboratoria
A-L-1Przygotowanie się do ćwiczeń.6
A-L-2Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.6
12
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach.2
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.18
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych.
M-2Metody aktywizujące (wygłoszenie referatów przez studentów, dyskusja).

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena prezentacji przygotowanych i wygłoszonych przez studentów (praca zespołowa) i zaangażaowania w dyskusję.
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium końcowe obejmujące zakres treści programowych wykładów.
S-3Ocena podsumowująca: Kolowium końcowe obejmujące zakres treści programowych ćwiczeń.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B29.3_W01
Student zna najważniejsze osiągnięcia w zakresie embriologii psów, mechanizmy rozwoju zarodkowego i organogenezy.
Kn_1P_W08, Kn_1P_W03R1P_W01, R1P_W03, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W06InzP_W02C-1T-A-1, T-W-1, T-W-2M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B29.3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować osiągnięcia współczesnej embriologii oraz podejmować dyskusję związaną z praktycznym wykorzystaniem macierzystych komórek zarodkowych, hodowli komórkowych i diagnostyki prenatalnej psów.
Kn_1P_U10R1P_U01, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U10InzP_U01, InzP_U02, InzP_U03, InzP_U07, InzP_U11C-1, C-2T-A-1, T-W-1, T-A-2, T-W-2, T-W-3, T-A-3M-1S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_B29.3_K01
Student ma świadomość znaczenia wiedzy dotyczącej praktycznego wykorzystania postępów współczesnej embriologii psów.
Kn_1P_K01, Kn_1P_K06, Kn_1P_K03R1P_K01, R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K05, R1P_K06, R1P_K07, R1P_K08InzP_K01, InzP_K02C-1, C-2T-W-1, T-A-2, T-A-3, T-W-3M-1S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B29.3_W01
Student zna najważniejsze osiągnięcia w zakresie embriologii psów, mechanizmy rozwoju zarodkowego i organogenezy.
2,0Student nie zna podstaw rozwoju embrionalnego psów, nie posiada wiedzy w zakresie osiągnięć i znaczenia współczesnej embriologii.
3,0Student zna podstawy rozwoju embrionalnego psów, wymienia niektóre osiągnięcia współczesnej embriologii.
3,5Student zna podstawy rozwoju embrionalnego ssaków, wymienia niektóre osiągnięcia współczesnej embriologii i wskazuje na ich znaczenie.
4,0Student zna podstawy rozwoju embrionalnego ssaków, zna podstawowe mechanizmy rozwoju zarodkowego. Wymienia większość osiągnięć współczesnej embriologii, wskazuje i omawia ich znaczenie.
4,5Student zna podstawy rozwoju embrionalnego psów, zna podsawowe mechanizmy rozwoju zarodkowego i organogenezy, wymienia większość osiągnięć współczesnej embriologii, wskazuje i wyczerpująco opisuje ich znaczenie.
5,0Student zna podstawy rozwoju embrionalnego ssaków, zna podstawowe mechanizmy rozwoju zarodkowego i organogenezy, wymienia większość osiągnięć współczesnej embriologii ze wskazaniem najnowszych danych, wskazuje i wyczerpująco opisuje ich znaczenie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B29.3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować osiągnięcia współczesnej embriologii oraz podejmować dyskusję związaną z praktycznym wykorzystaniem macierzystych komórek zarodkowych, hodowli komórkowych i diagnostyki prenatalnej psów.
2,0
3,0Student uczestniczy w dyskusji i podejmuje próbę interpretacji osiągnięć współczesnej embriologii.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_B29.3_K01
Student ma świadomość znaczenia wiedzy dotyczącej praktycznego wykorzystania postępów współczesnej embriologii psów.
2,0
3,0Student ma świadomość znaczenia wiedzy dotyczącej praktycznego wykorzystania postępów współczesnej embriologii.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jura Cz., Klag J. (red.), Podstawy embriologii zwierząt i człowieka. Tom 1-2., PWN, Warszawa, 2006
  2. Krzanowska H., Sokół-Misiak W. (red.), Molekularne mechanizmy rozwoju zarodkowego, PWN, Warszawa, 2002
  3. Bielańska-Osuchowska Z., Embriologia, PWRiL, Warszawa, 2001
  4. Bielańska-Osuchowska Z., Zarys organogenezy. Różnicowanie się komórek w narządach, PWN, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Haas R., Kronenwett R., Hematopoetyczne komórki macierzyste, MedPharm, Wrocław, 2009, wydanie polskie pod red. Krzysztofa Kałwaka
  2. Wolszczan A., Klonowanie i komórki macierzyste, Agora, Warszawa, 2011
  3. Bartel H., Embriologia medyczna. Ilustrowany podręcznik, PZWL, Warszawa, 2008
  4. Scott Ch.T., Czas komórek macierzystych. Krótki wstęp do nadchodzącej medycznej rewolucji, Centrum Kształcenia Akademickiego, Gliwice, 2008, tłumaczenie polskie: Monika Betley
  5. Wielgoś M., Diagnostyka prenatalna z elementami perinatologii, Via Medica, Gdańsk, 2009
  6. Bishop J., Ssaki trangeniczne, PWN, Warszawa, 2001
  7. Krzanowska H., Tischner M., Klonowanie, Zank, Kraków, 1998

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przygotowanie gamet do zapłodnienia "in vitro". Metody kapacytacji plemników u psów.2
T-A-2Diagnostyka prenatalna u psów.2
T-A-3Aktywacja psich oocytów w warunkach "in vitro" - metody i znaczenie. Enukleacja oocytów.2
6

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Mechanizmy organogenezy i chronologiczny podział różnicowania narządów ostatecznych u psów.2
T-L-2Hemopoeza zarodkowa i płodowa u psów.2
4

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rozwój embriologii jako dyscypliny naukowej i zakres współczesnej embriologii zwierząt.2
T-W-2Molekularne mechanizmy interakcji plemnik-komórka jajowa na przykładzie psów.2
T-W-3Zarodkowe komórki macierzyste.2
T-W-4Metody i perspektywy wykorzystania zapłodnienia "in vitro" u psów.2
T-W-5Techniki wspomaganego rozrodu u psów.2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach.6
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń.6
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.6
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie się do ćwiczeń.6
A-L-2Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.6
12
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach.2
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.18
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B29.3_W01Student zna najważniejsze osiągnięcia w zakresie embriologii psów, mechanizmy rozwoju zarodkowego i organogenezy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W08Ma wiedzę z zakresu budowy oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach ich złożoności
Kn_1P_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu systematyki i taksonomii Prokaryota i Eukaryota w zakresie opisu faktograficznego oraz rekonstrukcji filogenetycznej, a także ich budowy, rozwoju, rozmnażania, występowania oraz znaczenia biologicznego i gospodarczego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1P_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z osiągnięciami współczesnej embriologii psów, w tym z możliwościami praktycznego jej zastosowania.
Treści programoweT-A-1Przygotowanie gamet do zapłodnienia "in vitro". Metody kapacytacji plemników u psów.
T-W-1Rozwój embriologii jako dyscypliny naukowej i zakres współczesnej embriologii zwierząt.
T-W-2Molekularne mechanizmy interakcji plemnik-komórka jajowa na przykładzie psów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium końcowe obejmujące zakres treści programowych wykładów.
S-3Ocena podsumowująca: Kolowium końcowe obejmujące zakres treści programowych ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstaw rozwoju embrionalnego psów, nie posiada wiedzy w zakresie osiągnięć i znaczenia współczesnej embriologii.
3,0Student zna podstawy rozwoju embrionalnego psów, wymienia niektóre osiągnięcia współczesnej embriologii.
3,5Student zna podstawy rozwoju embrionalnego ssaków, wymienia niektóre osiągnięcia współczesnej embriologii i wskazuje na ich znaczenie.
4,0Student zna podstawy rozwoju embrionalnego ssaków, zna podstawowe mechanizmy rozwoju zarodkowego. Wymienia większość osiągnięć współczesnej embriologii, wskazuje i omawia ich znaczenie.
4,5Student zna podstawy rozwoju embrionalnego psów, zna podsawowe mechanizmy rozwoju zarodkowego i organogenezy, wymienia większość osiągnięć współczesnej embriologii, wskazuje i wyczerpująco opisuje ich znaczenie.
5,0Student zna podstawy rozwoju embrionalnego ssaków, zna podstawowe mechanizmy rozwoju zarodkowego i organogenezy, wymienia większość osiągnięć współczesnej embriologii ze wskazaniem najnowszych danych, wskazuje i wyczerpująco opisuje ich znaczenie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B29.3_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć interpretować osiągnięcia współczesnej embriologii oraz podejmować dyskusję związaną z praktycznym wykorzystaniem macierzystych komórek zarodkowych, hodowli komórkowych i diagnostyki prenatalnej psów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U10Potrafi zastosować podstawowe metody i zasady monitorowania oraz kierowania procesami rozrodu zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem psów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U07potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z osiągnięciami współczesnej embriologii psów, w tym z możliwościami praktycznego jej zastosowania.
C-2Kształtowanie właściwej postawy wobec możliwości wykorzystania postępów embriologii u psów.
Treści programoweT-A-1Przygotowanie gamet do zapłodnienia "in vitro". Metody kapacytacji plemników u psów.
T-W-1Rozwój embriologii jako dyscypliny naukowej i zakres współczesnej embriologii zwierząt.
T-A-2Diagnostyka prenatalna u psów.
T-W-2Molekularne mechanizmy interakcji plemnik-komórka jajowa na przykładzie psów.
T-W-3Zarodkowe komórki macierzyste.
T-A-3Aktywacja psich oocytów w warunkach "in vitro" - metody i znaczenie. Enukleacja oocytów.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium końcowe obejmujące zakres treści programowych wykładów.
S-3Ocena podsumowująca: Kolowium końcowe obejmujące zakres treści programowych ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student uczestniczy w dyskusji i podejmuje próbę interpretacji osiągnięć współczesnej embriologii.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_B29.3_K01Student ma świadomość znaczenia wiedzy dotyczącej praktycznego wykorzystania postępów współczesnej embriologii psów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K01Ma świadomość roli i znaczenia zwierząt domowych w życiu człowieka
Kn_1P_K06Ma przekonanie o konieczności przestrzegania zasad etyki zawodowej przy pracy ze zwierzętami; zachowuje ostrożność w formułowaniu sądów na temat kwestii społecznych i światopoglądowych nawiązujących do teorii i praktyki chowu, hodowli i użytkowania psów. Przejawia pozytywne postawy wobec ludzi, organizmów żywych i środowiska oraz wrażliwość na ich potrzeby i problemy.
Kn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1P_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1P_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1P_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzP_K02potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z osiągnięciami współczesnej embriologii psów, w tym z możliwościami praktycznego jej zastosowania.
C-2Kształtowanie właściwej postawy wobec możliwości wykorzystania postępów embriologii u psów.
Treści programoweT-W-1Rozwój embriologii jako dyscypliny naukowej i zakres współczesnej embriologii zwierząt.
T-A-2Diagnostyka prenatalna u psów.
T-A-3Aktywacja psich oocytów w warunkach "in vitro" - metody i znaczenie. Enukleacja oocytów.
T-W-3Zarodkowe komórki macierzyste.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z zastosowaniem technik multimedialnych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium końcowe obejmujące zakres treści programowych wykładów.
S-3Ocena podsumowująca: Kolowium końcowe obejmujące zakres treści programowych ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość znaczenia wiedzy dotyczącej praktycznego wykorzystania postępów współczesnej embriologii.
3,5
4,0
4,5
5,0