Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (S1)

Sylabus przedmiotu Odchów szczeniąt w aspekcie prawidłowego i zaburzonego rozwoju:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk rolniczych, leśnych i weterynaryjnych, studiów inżynierskich
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Odchów szczeniąt w aspekcie prawidłowego i zaburzonego rozwoju
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Biotechnologii Rozrodu Zwierząt i Higieny Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Beata Seremak <Beata.Seremak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 17 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 10 1,00,40zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 6 0,60,30zaliczenie
laboratoriaL6 4 0,40,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z biologii ssaków

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi prawidłowego odchowu szczeniąt

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Prawidłowy i zakłócony przebieg okresu laktacji u suk przyczyny zaburzeń2
T-A-2Sztuczny odchów szczeniąt - analiza składu mleka samic psowatych2
T-A-3Zabiegi porządkowe i pielęgnacyjne w okresie odchowu.2
6
laboratoria
T-L-1Zaburzenia rozwojowe szczeniąt2
T-L-2Żywienie szczeniąt w okresie odchowu2
4
wykłady
T-W-1Prawidłowy przebieg odchowu szczeniąt - formy opieki rodzicielskiej2
T-W-2Czynniki matczyne i środowiskowe mające wpływ na prawidłowy odchów szczeniąt2
T-W-3Prawidłowy rozwój potomstwa.2
T-W-4Odchów szczeniąt w aspekcie fizjologicznej niedojrzałości neonatalnej2
T-W-5Przyczyny upadków szczeniąt w okresie neonatalnym2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2Przygotowanie do kolokwium12
18
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach4
A-L-2Przygotowanie do zaliczenia8
12
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zajęć10
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wyjaśnienie zagadnień
M-3Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności pracy indywidualnej i grupowej studenta
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C34.2_W01
Student zna przebieg okresu odchowu szczeniąt
Kn_1P_W23, Kn_1P_W08, Kn_1P_W20, Kn_1P_W22R1P_W01, R1P_W03, R1P_W04, R1P_W05, R1P_W06, R1P_W08, R1P_W09InzP_W01, InzP_W02, InzP_W03, InzP_W04, InzP_W05C-1T-W-1, T-A-1, T-A-3, T-W-5, T-W-4, T-A-2, T-L-1, T-L-2, T-W-3, T-W-2M-2, M-3, M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C34.2_U01
Student potrafi rozpoznać nieprawidłowości okresu odchowu i przwidłowo na nie reagować
Kn_1P_U03, Kn_1P_U10, Kn_1P_U04R1P_U01, R1P_U02, R1P_U03, R1P_U04, R1P_U05, R1P_U06, R1P_U07, R1P_U08, R1P_U09, R1P_U10, R1P_U11, R1P_U12InzP_U01, InzP_U02, InzP_U03, InzP_U05, InzP_U06, InzP_U07, InzP_U08, InzP_U09, InzP_U11C-1T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-A-3, T-A-1, T-L-1, T-L-2, T-W-2, T-W-4, T-A-2M-3, M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_1P_C34.2_K01
Student ma świadomość zagrożeń okresu odchowu szczeniąt i wie jak reagować w różnych sytuacjach
Kn_1P_K03, Kn_1P_K01, Kn_1P_K04, Kn_1P_K07R1P_K01, R1P_K02, R1P_K03, R1P_K04, R1P_K05, R1P_K06, R1P_K07, R1P_K08InzP_K01, InzP_K02C-1T-A-3, T-L-1, T-W-4, T-A-1, T-W-5, T-W-3, T-A-2, T-W-1, T-L-2, T-W-2M-3, M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C34.2_W01
Student zna przebieg okresu odchowu szczeniąt
2,0
3,0Student zna przebieg okresu odchowu szczeniąt
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C34.2_U01
Student potrafi rozpoznać nieprawidłowości okresu odchowu i przwidłowo na nie reagować
2,0
3,0Student potrafi rozpoznać nieprawidłowości okresu odchowu i prawidłowo na nie reagować
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_1P_C34.2_K01
Student ma świadomość zagrożeń okresu odchowu szczeniąt i wie jak reagować w różnych sytuacjach
2,0
3,0Student ma świdomość zagrożeń okresu odchowu szczeniąt i wie jak reagować w różnych sytuacjach
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Andrzej Dubiel, Rozród psów, Wydaw. UP we Wrcławiu, Wrocław, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Prawidłowy i zakłócony przebieg okresu laktacji u suk przyczyny zaburzeń2
T-A-2Sztuczny odchów szczeniąt - analiza składu mleka samic psowatych2
T-A-3Zabiegi porządkowe i pielęgnacyjne w okresie odchowu.2
6

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zaburzenia rozwojowe szczeniąt2
T-L-2Żywienie szczeniąt w okresie odchowu2
4

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Prawidłowy przebieg odchowu szczeniąt - formy opieki rodzicielskiej2
T-W-2Czynniki matczyne i środowiskowe mające wpływ na prawidłowy odchów szczeniąt2
T-W-3Prawidłowy rozwój potomstwa.2
T-W-4Odchów szczeniąt w aspekcie fizjologicznej niedojrzałości neonatalnej2
T-W-5Przyczyny upadków szczeniąt w okresie neonatalnym2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach6
A-A-2Przygotowanie do kolokwium12
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach4
A-L-2Przygotowanie do zaliczenia8
12
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zajęć10
A-W-3Przygotowanie do kolokwium10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C34.2_W01Student zna przebieg okresu odchowu szczeniąt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_W23Posiada wiedzę o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku
Kn_1P_W08Ma wiedzę z zakresu budowy oraz funkcjonowania organizmów żywych na różnych poziomach ich złożoności
Kn_1P_W20Posiada podstawową wiedzę z zakresu psychologii, socjologii oraz etologii zwierząt, ze szczegolnym uwzględnieniem psowatych
Kn_1P_W22Posiada podstawową wiedzę z zakresu kształtowania środowiska zoohigienicznego oraz jego wpływu na dobrostan zwierząt
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_W01ma ogólną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki i nauk pokrewnych o charakterze aplikacyjnym dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W03ma ogólną wiedzę na temat biosfery, chemicznych i fizycznych procesów w niej zachodzących, właściwościach surowców roślinnych i zwierzęcych, podstaw techniki i kształtowania środowiska dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W04ma wiedzę ogólną o funkcjonowaniu organizmów żywych na różnych poziomach złożoności, przyrodzie nieożywionej oraz o technicznych zadaniach inżynierskich dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_W05wykazuje znajomość podstawowych metod, technik, technologii, narzędzi, materiałów i ich praktycznych zastosowań pozwalających wykorzystać i kształtować potencjał przyrody w celu poprawy jakości życia człowieka
R1P_W06ma wiedzę o roli i znaczeniu środowiska przyrodniczego i zrównoważonego użytkowania różnorodności biologicznej oraz o jego zagrożeniach
R1P_W08ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania urządzeń, obiektów i systemów technicznych i technologii typowych dla obszarów rolniczych, leśnych i przetwórstwa rolno-spożywczego dostosowaną do studiowanego kierunku studiów
R1P_W09ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych związanych ze studiowanym kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzP_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzP_W03ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów
InzP_W04ma podstawową wiedzę w zakresie standardów i norm technicznych w zakresie studiowanego kierunku studiów
InzP_W05ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w działalności inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi prawidłowego odchowu szczeniąt
Treści programoweT-W-1Prawidłowy przebieg odchowu szczeniąt - formy opieki rodzicielskiej
T-A-1Prawidłowy i zakłócony przebieg okresu laktacji u suk przyczyny zaburzeń
T-A-3Zabiegi porządkowe i pielęgnacyjne w okresie odchowu.
T-W-5Przyczyny upadków szczeniąt w okresie neonatalnym
T-W-4Odchów szczeniąt w aspekcie fizjologicznej niedojrzałości neonatalnej
T-A-2Sztuczny odchów szczeniąt - analiza składu mleka samic psowatych
T-L-1Zaburzenia rozwojowe szczeniąt
T-L-2Żywienie szczeniąt w okresie odchowu
T-W-3Prawidłowy rozwój potomstwa.
T-W-2Czynniki matczyne i środowiskowe mające wpływ na prawidłowy odchów szczeniąt
Metody nauczaniaM-2Wyjaśnienie zagadnień
M-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności pracy indywidualnej i grupowej studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna przebieg okresu odchowu szczeniąt
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C34.2_U01Student potrafi rozpoznać nieprawidłowości okresu odchowu i przwidłowo na nie reagować
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_U03Posiada podstawową umiejętność oceny zjawisk wpływających na stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych. Umie zatosować podstawowe prawa biologiczne, w tym genetyczne, oraz potrafi przewidzieć pozytywne i negatywne skutki ich działania u różnych zwierząt, w tym udomowionych
Kn_1P_U10Potrafi zastosować podstawowe metody i zasady monitorowania oraz kierowania procesami rozrodu zwierząt, ze szczególnym uwzględnieniem psów
Kn_1P_U04Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_U01posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U02posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
R1P_U03stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej
R1P_U04wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
R1P_U05dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów
R1P_U06posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów
R1P_U07posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich
R1P_U08ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów
R1P_U09ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno-spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów
R1P_U10ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich
R1P_U11posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
R1P_U12posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_U01potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
InzP_U02potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne
InzP_U03potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
InzP_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzP_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne
InzP_U07potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
InzP_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
InzP_U09ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów
InzP_U11ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi prawidłowego odchowu szczeniąt
Treści programoweT-W-1Prawidłowy przebieg odchowu szczeniąt - formy opieki rodzicielskiej
T-W-3Prawidłowy rozwój potomstwa.
T-W-5Przyczyny upadków szczeniąt w okresie neonatalnym
T-A-3Zabiegi porządkowe i pielęgnacyjne w okresie odchowu.
T-A-1Prawidłowy i zakłócony przebieg okresu laktacji u suk przyczyny zaburzeń
T-L-1Zaburzenia rozwojowe szczeniąt
T-L-2Żywienie szczeniąt w okresie odchowu
T-W-2Czynniki matczyne i środowiskowe mające wpływ na prawidłowy odchów szczeniąt
T-W-4Odchów szczeniąt w aspekcie fizjologicznej niedojrzałości neonatalnej
T-A-2Sztuczny odchów szczeniąt - analiza składu mleka samic psowatych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wyjaśnienie zagadnień
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności pracy indywidualnej i grupowej studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi rozpoznać nieprawidłowości okresu odchowu i prawidłowo na nie reagować
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_1P_C34.2_K01Student ma świadomość zagrożeń okresu odchowu szczeniąt i wie jak reagować w różnych sytuacjach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_1P_K03Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności oraz rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i osobistego
Kn_1P_K01Ma świadomość roli i znaczenia zwierząt domowych w życiu człowieka
Kn_1P_K04Potrafi pracować samodzielnie i w zespole oraz wykazuje się kreatywnością i przedsiębiorczością w organizacji wykonywania zleconych zadań
Kn_1P_K07Docenia znaczenie kynologii i dyscyplin pokrewnych dla prawidłowego rozwoju społeczności lokalnych i regionalnych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaR1P_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
R1P_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
R1P_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
R1P_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
R1P_K05ma świadomość znaczenia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za produkcję żywności wysokiej jakości, dobrostan zwierząt oraz kształtowanie i stan środowiska naturalnego
R1P_K06ma świadomość ryzyka i potrafi ocenić skutki wykonywanej działalności w zakresie szeroko rozumianego rolnictwa i środowiska
R1P_K07ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
R1P_K08potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzP_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzP_K02potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zagadnieniami dotyczącymi prawidłowego odchowu szczeniąt
Treści programoweT-A-3Zabiegi porządkowe i pielęgnacyjne w okresie odchowu.
T-L-1Zaburzenia rozwojowe szczeniąt
T-W-4Odchów szczeniąt w aspekcie fizjologicznej niedojrzałości neonatalnej
T-A-1Prawidłowy i zakłócony przebieg okresu laktacji u suk przyczyny zaburzeń
T-W-5Przyczyny upadków szczeniąt w okresie neonatalnym
T-W-3Prawidłowy rozwój potomstwa.
T-A-2Sztuczny odchów szczeniąt - analiza składu mleka samic psowatych
T-W-1Prawidłowy przebieg odchowu szczeniąt - formy opieki rodzicielskiej
T-L-2Żywienie szczeniąt w okresie odchowu
T-W-2Czynniki matczyne i środowiskowe mające wpływ na prawidłowy odchów szczeniąt
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wyjaśnienie zagadnień
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności pracy indywidualnej i grupowej studenta
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świdomość zagrożeń okresu odchowu szczeniąt i wie jak reagować w różnych sytuacjach
3,5
4,0
4,5
5,0