Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_C33.5_U02 | Student potrafi aktywnie uczestniczyć w w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania związane z prawnymi i etycznymi aspektami chowu, hodowli i użytkowania psów |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_U07 | Posiada umiejętność oceny i określenia charakteru, temperamentu i usposobienia psa; potrafi dobrać metody i narzędzia pracy szkoleniowej w aspekcie pracy indywidualnej i grupowej; posiada umiejętność zastosowania komend werbalnych i pozawerbalnych w zależności od rodzaju użytkowości a także umiejętność prowadzenia dokumentacji szkoleniowej |
---|
Kn_1P_U08 | Potrafi interpretować zachowanie i stany emocjonalne zwierząt podczas ich obserwacji i pracy z nimi |
Kn_1P_U11 | Potrafi rozpoznać objawy najczęściej występujących jednostek chorobowych zwierząt domowych stosując w tym celu odpowiednie metody diagnostyczne; w zależności od wieku i stanu fizjologicznego zwierzęcia potrafi zastosować odpowiednie programy profilaktyki zdrowotnej |
Kn_1P_U03 | Posiada podstawową umiejętność oceny zjawisk wpływających na stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych. Umie zatosować podstawowe prawa biologiczne, w tym genetyczne, oraz potrafi przewidzieć pozytywne i negatywne skutki ich działania u różnych zwierząt, w tym udomowionych |
Kn_1P_U13 | Posiada umiejętność postępowania w stanach zagrożenia życia i zdrowia psa |
Kn_1P_U15 | Posiada praktyczną umiejętność zastosowania norm prawnych i etycznych oraz zasad ekonomii w zakresie chowu, hodowli i użytkowania psów; posiada praktyczną umiejętność pracy z dokumentacją kynologiczna, w tym głównie hodowlaną i użytkową |
Kn_1P_U04 | Wykorzystuje w sposób umiejętny narzędzia informatyczne, internetowe źródła informacji oraz metody statystyczne do rozwiązywania praktycznych problemów, charakterystycznych dla studiowanego kierunku |
Kn_1P_U12 | Potrafi przystosować środowisko zoohigieniczne do potrzeb zwierząt domowych z uwzględnieniem praw i dobrostanu zwierząt |
Kn_1P_U09 | Posiada zdolność podejmowania działań z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik i narzędzi, rozwiązujących problemy dotyczące zadań inżynierskich zgodnych ze studiowanym kierunkiem |
Kn_1P_U14 | Potrafi przeprowadzić pielegnację codzienną i okresową psa ze szczególnym uwzględnieniem jego szaty; posiada podstawowe umiejętności przygotowania psa do wystaw i pokazów wykorzystując odpowiednie techniki i narzędzia |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1P_U03 | stosuje podstawowe technologie informatyczne w zakresie pozyskiwania i przetwarzania informacji z zakresu produkcji rolniczej i leśnej |
R1P_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1P_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich |
R1P_U08 | ma doświadczenie związane z rozwiązywaniem praktycznych zadań inżynierskich, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością odpowiadającą studiowanemu kierunkowi studiów |
R1P_U09 | ma doświadczenie związane z utrzymaniem urządzeń i systemów technicznych i technologicznych typowych dla produkcji rolniczej, leśnej i przetwórstwa rolno-spożywczego odpowiednie dla studiowanego kierunku studiów |
R1P_U10 | ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich |
R1P_U11 | posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
R1P_U12 | posiada umiejętność przygotowania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzP_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzP_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
InzP_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzP_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzP_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzglęniając ich aspekty pozatechniczne |
InzP_U07 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
InzP_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
InzP_U09 | ma doświadczenie w rozwiązywaniu praktycznych zadań, zdobyte w środowisku zajmującym się zawodowo działalnością inżynierską oraz związane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi odpowiednich dla studiowanego kierunku studiów |
InzP_U10 | ma doświadczenie związane z utrzymaniem obiektów i systemów typowych dla studiowanego kierunku studiów |
InzP_U11 | ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów |
InzP_U12 | ma doświadczenie związane ze stosowaniem technologii właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zdobyte w środowiskach zajmujących się zawodowo działalnością inżynierską |
Cel przedmiotu | C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z podstawami prawnymi w zakresie chowu, hodowli i użytkowania psów i ich praktycznym zastosowaniem |
---|
C-2 | Zwrócenie uwagi na etyczne aspekty chowu, hodowli i użytkowania psów |
Treści programowe | T-L-4 | Rozporządzenie MSWiA w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne - konsekwencje dla hodowców i słaścicieli psów |
---|
T-W-4 | Pies a prawo.
Ustawa o ochronie zwierząt. Kodeks cywilny. Kodeks karny. Kodeks wykroczeń.
Ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
Odpowiedzialność właściciela psa za szkody
Ubezpieczenie OC za szkody wywołane przez psa oraz ubezpieczenie psa i hodowli |
T-L-5 | Analiza ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt wraz z aktami wykonawczymi
- o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt;
- o doświadczeniach na zwierzętach
Analiza wybranych zagadnień dotyczących odpowiedzialności posiadacza psa i osób trzecich na podstawie Kodeksu Cywilnego, Kodeksu Karnego, Kodeksu Wykroczeń. |
T-L-1 | Etyczne aspekty hodowli psów rasowych cz. 1
Kodeks etyczny dobrego hodowcy psów
Wpływ mody w kynologii
Pseudohodowle
Hodowla ras uznawanych za agresywne
Nadprodukcja szczeniąt
Salony dla psów - moda czy konieczność? |
T-L-2 | Etyczne aspekty hodowli psów rasowych cz. 2
Czy istnieje "kultura kynologiczna"?
Wystawa psów rasowych - przegląd hodowlany czy show dla publiczności?
Reklama w hodowli psów
Wykorzystanie psów w badaniach laboratoryjnych
Preselekcja psów obciążonych wadami genetycznymi |
Metody nauczania | M-2 | Dysusja panelowa |
---|
M-5 | Analiza aktów prawnych |
M-1 | Wykład problemowy |
M-4 | Wykład problemowy |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
M-6 | Metoda przypadków |
Sposób oceny | S-4 | Ocena formująca: Ocena zespołowej analizy orzecznictwa sądowego w zakresie zapewnienia właściwej ochrony zwierząt |
---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena poprowadzonej dyskusji panelowej |
S-5 | Ocena podsumowująca: Sprawdzian pisemny |
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności i wystąpień w czasie zajęć |
S-2 | Ocena formująca: Sprawdzian pisemny z zakresu uwarunkowań prawnych związanych z chowem, hodowla i użytkowaniem psów |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Student potrafi aktywnie uczestniczyć w w grupach, organizacjach i instytucjach realizujących działania związane z prawnymi i etycznymi aspektami chowu, hodowli i użytkowania psów |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |