Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | Kn_1P_XV084_U01 | Student potrafi dobrać zioła do terapii konkretnych dolegliwości i schorzeń zwierząt domowych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Kn_1P_U13 | Posiada umiejętność postępowania w stanach zagrożenia życia i zdrowia psa |
---|
Kn_1P_U11 | Potrafi rozpoznać objawy najczęściej występujących jednostek chorobowych zwierząt domowych stosując w tym celu odpowiednie metody diagnostyczne; w zależności od wieku i stanu fizjologicznego zwierzęcia potrafi zastosować odpowiednie programy profilaktyki zdrowotnej |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | R1P_U01 | posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach właściwych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
R1P_U02 | posiada umiejętność precyzyjnego porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej |
R1P_U04 | wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie inżynierskie lub projektowe dotyczące szeroko rozumianego rolnictwa, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski |
R1P_U05 | dokonuje identyfikacji i standardowej analizy zjawisk wpływających na produkcję, jakość żywności, zdrowie zwierząt i ludzi, stan środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz wykazuje znajomość zastosowania typowych technik i ich optymalizacji dostosowanych do studiowanego kierunku studiów |
R1P_U06 | posiada zdolność podejmowania standardowych działań, z wykorzystaniem odpowiednich metod, technik, technologii, narzędzi i materiałów, rozwiązujących problemy w zakresie produkcji żywności, zdrowia zwierząt, stanu środowiska naturalnego i zasobów naturalnych oraz technicznych zadań inżynierskich, zgodnych ze studiowanym kierunkiem studiów |
R1P_U07 | posiada znajomość wad i zalet podejmowanych działań mających na celu rozwiązywanie zaistniałych problemów zawodowych - dla nabrania doświadczenia i doskonalenia umiejętności inżynierskich |
R1P_U10 | ma umiejętność korzystania z norm i standardów inżynierskich |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzP_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzP_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzP_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
InzP_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzP_U07 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
InzP_U11 | ma umiejętność korzystania i doświadczenie w korzystaniu z norm i standardów w zakresie studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Zdobycie umiejętności zwązanych z łagodzeniem różnych dolegliwości zwierząt za pomocą preparatów ziołowych. |
---|
Treści programowe | T-A-3 | Wykorzystanie ziół do oczyszczania organizmu i obniżenia masy ciała zwierząt. |
---|
T-A-5 | Wykorzystanie ziół w leczeniu schorzeń układu pokarmowego i oddechowego, chorób skóry i stawów. |
T-A-1 | Rodzaje leków i preparatów ziołowych stosowanych w weterynarii. |
T-A-4 | Zioła stosowane w przypadku chorób nowotworowych i poprawy odporności organizmu. |
T-A-2 | Samodzielne przygotowanie preparatów ziołowych w warunkach domowych. |
Metody nauczania | M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
---|
M-3 | Film dydaktyczny |
M-4 | Pogadanka |
Sposób oceny | S-2 | Ocena formująca: Ocena zaangażowania w dyskusji. |
---|
S-3 | Ocena podsumowująca: Indywidualna ocena przygotowanej przentacji i sposobu jej przedstawienia. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi dobrać ziół do terapii dolegliwości i schorzeń zwierząt domowych. |
3,0 | Student dobiera dwa zioła do danego schorzenia zwierząt domowych i wie w jaki sposób je zastosować. |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |